Eføy Skrevet 23. januar 2006 #1 Skrevet 23. januar 2006 Jeg skal sette igang akvariet mitt i disse dager, og føler for å bytte lysrør i samme slengen. Det er snakk om et ganske så lite lysrør. Det er vel ca 20 cm langt, og det er på kun 6 watt. Har vært innom et par dyrebutikker, men de har ikke hatt slike. Er det noen butikker sentralt i Oslo, eller i Drammen som kan ha slike små lysrør? Elektriske butikker? Lampebutikker?
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #2 Skrevet 23. januar 2006 Jeg vet ikkesvaret på spørsmålet ditt, men jeg ville ringt et par eletriske forretninger og spurt (du kan jo lese opp det som står på lysstoffrøret så er du helt sikker. Får du bekreftet at de har eller ikke har, så slipper du reise bomtur (det er mest irriterende av alt!) Lykke til! Skal du bygge opp akvariumet igjen, med fisk og planter?
mabe Skrevet 23. januar 2006 #3 Skrevet 23. januar 2006 Ta en tur innom en lampebutikk. De selger jo alt mulig av lyspærer!
Eføy Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2006 Lykke til! Skal du bygge opp akvariumet igjen, med fisk og planter? ← Kjøpte et brukt et for noen måneder siden, men har ikke fått startet det ennå. Har slengt oppi grusen nå, og venter på at en kommode skal ankomme heimen i kveld, så jeg har noe å sette det på, og deretter er det bare å slenge oppi planter og fylle i vann, så er jeg igang. Ja kan jo ta en ringerunde etterhvert..og lete etter noen lampebutikker..
Krista83 Skrevet 23. januar 2006 #5 Skrevet 23. januar 2006 om det er lysrør til akvariet så skal disse ha en spesiell "farge" som er algedrepende, og det har normalt ikke elektro eller lampe butikker.. De som selger akvarier skal ha dette...
Eføy Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2006 Vel, til den type fasong og størrelse på akvariet som jeg har, så får man ikke tak i slike lys som du nevner. Da må vanlige lysrør til, og det går bra. Er ikke så stort akvarie. Har snakket med dyrebutikkene om dette, så det skal gå bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå