Gå til innhold

Påvirke til mitt sunnere kosthold?

exictence

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg har hver sin leilighet. Men er ofte sammen der eller her. Det går egentlig greit sånn. Men synes det hadde vært så koselig på sikt å bo sammen, og det hadde vært mange fordeler med det.

Men det som jeg synes er en stor utfordring er at vi har veldig forskjellige spiserutiner og hva vi spiser. Han er mer kresen på at han vil ha variert middag og sauser. Han kjøper seg ofte ferdigmat. Han er ikke spesielt kresen på at det er sunn mat. Men at det er godt og at han blir mett. Han spiser ofte sent.

Jeg kan spise det samme noen dager på rad, og noen dager ingen middag. Liker å spise tidlig. Liker å lage sunn mat, og spiser heller lite i forhold til å spise mye godt og spise seg mett. Jeg drikker mye vann

Han spiser heller usunt billig kjøpebrød som han synes er god på smak, enn mine sunne grove brød som han ikke synes er så god. Det samme med alt jeg serverer, egentlig. Han er snill og sier at ting er godt når jeg serverer og lager ting hos meg. Men jeg ser jo tydelig at han foretrekker det han selv tilrettelegger. Han drikker ikke vann, for det liker han ikke. Han drikker kaffe, brus og juice og kunstig billig saft

Derfor ordner han til seg selv hjemme, og jeg spiser noe selv hos meg. Eller noen ganger spiser vi hver vårt når vi er sammen. Dette irriterer meg litt. Så blir jeg egentlig irritert på meg selv at jeg irriterer meg 🙄

Jeg kaster sjelden til aldri noe mat. Når jeg lager mat, beregner jeg akkurat så mye som vi spiser. Når han lager mat, lager han så mye at det ofte er rester. Noen ganger spiser han det en annen dag, men noen ganger kaster han det. Uff, det kan jeg ikke fordra. 

Han er litt overvektig, men er mye fysisk aktiv.

Jeg er slank, og litt aktiv.

Jeg vil påvirke mannen til å ville ha og kunne se mer fornuften i mine spisevaner. Hvordan påvirke og si ifra om hans noen ganger svært dårlige kost?

Eller skal jeg la være med å si noe som helst, og bare akseptere at vi spiser forskjellig?

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...