Gå til innhold

Hår - farge, stripe eller annet for å dekke grå hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er naturlig brunette og har fått en del grå hår som jo vises veldig godt. Prøvde å stripe håret for å dekke litt, men dette ødela håret og jeg gjorde det ikke igjen. Hva er beste måten å dekke grå hår på? Finnes det en mer skånsom måte enn striping? Er heldekkende farge best? Da må jeg i så fall farge ettervekst hver måned (er det jeg har gjort til nå). Noen som har gode tips?

Anonymkode: 23758...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du dekke de grå hårene? Du legger opp til en evig runddans med ettervekst som vil komme fram etter få uker, og du må hyppig til frisøren for å farge håret. Både dyrt og slitsomt. Hadde bestemt meg for å bare «eie» de grå hårene var jeg deg. Sølvstriper er nydelig!

Anonymkode: 0567e...9f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er naturlig brunette og har fått en del grå hår som jo vises veldig godt. Prøvde å stripe håret for å dekke litt, men dette ødela håret og jeg gjorde det ikke igjen. Hva er beste måten å dekke grå hår på? Finnes det en mer skånsom måte enn striping? Er heldekkende farge best? Da må jeg i så fall farge ettervekst hver måned (er det jeg har gjort til nå). Noen som har gode tips?

Jeg farger håret når jeg gidder🙈

Blir altfor sjeldent(eller, håret mitt vokser utrolig fort,så får fort ettervekst.), så farger det kanskje annenhver måned-trooor jeg?

Har forressten veldig mørkt hår,nesten svart. Så man ser veldig godt de grå hos meg. 

Jeg farger det IKKE for å dekke dr grå, jeg har alltid farget håret. Siden jeg begynte med glansvask som 13 åring!

Endret av flusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg synes det grå håret gjør at jeg ser eldre og mer sliten ut. Ikke er jeg naturlig pen heller, så jeg vil helst ha farge i håret. Kan man stripe med en mørk blond farge uten at det skader håret? Eventuelt andre behandlinger? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger.  Har langt brunt hår. Tar som regel etterveksten hjemme. Mulig det blir finere hos frisør, men det blir helt ok hjemme og. Enig i at grått hår er fint på noen, men det er ikke alle som kler det. Det er heller ikke alt hår som tåler striping. Jeg trodde og det skulle være smart å stripe, men mitt hår ble tørt og stygt etter striping hos frisør, så det gjør jeg ikke om igjen.  for

Finnes mange ok produkter til hjemmebruk, men lurt å gå en tone lysere enn man tror og ikke farge helt ut i tuppene. Gjør man det, får man fort det "hjemme-fargete" og uflidde utseendet med svarte og tørre hår tupper.  

Anonymkode: 74204...001

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 19.49):

Jeg farger hjemme med henna.

p_N35033_default_1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg fungerer striping best, men jeg har en god frisør. Når hun striper håret mitt tar hun hensyn til at jeg ikke kommer til å gjøre dette ofte, striper sist for over ett år siden og stripene blander seg fremdeles naturlig med de grå hårene.

Helfarging syns jeg krever for mye oppfølging, og etterveksten vises veldig fort fordi overgangen blir så hard.

Anonymkode: b3cae...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Har du prøvd slike produkter som dette? Både kur og farge, midlertidig. Jeg har ikke grått hår selv ennå, men har hørt at det kan fungere. 

https://lyko.com/no/maria-nila/maria-nila-palette-colour-refresh-cacao-intense?gclid=Cj0KCQiA7aSsBhCiARIsALFvovwxG2zA6ynVgkd_GWNu4CGDITAXArEgtgQA3T69G5K5o9JodSkaLkYaAohxEALw_wcB

https://lyko.com/no/harpleie/farve/fargekurer?sortBy=popularity&count=120&infinitescroll=1

(Redigert fordi jeg skrev inn en link til feil produkt)

Endret av Iia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna! Fin, varig farge og det er sunt for håret, det blir faktisk sterkere av det i motsetning til vanlige farger som bare skader det :) 

Anonymkode: 8e660...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare kjøpe wella sin coverup spray for å kamuflere grå hår. Farger hos frisør først. Grått vises etter 4 uker? Gjør det 2-4 uker og så tilbake til frisøren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg striper selv hjemme. Kan du ikke bare legge inn striper selv i en farge som ligner din naturlige? Bare ta en pensel og mal over? 

Anonymkode: 7fe01...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...