AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #1 Skrevet 28. september 2023 Hvorfor lukter det så vondt på SFO? Nå når mitt barn har begynt på SFO begynner det å bli ganske intenst. Jeg kjenner igjen den samme lukta fra jeg selv gikk på SFO, men også venners og families barn. Hva er opphavet til det? Det er en lukt i bhg. Også, men ikke i nærheten av så ille som på SFO. Anonymkode: 5e949...ca2
Forundret.. Skrevet 28. september 2023 #2 Skrevet 28. september 2023 Åssen lukt? Her synes jeg sfo lukter urin og vått/ muggent tøy. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #3 Skrevet 28. september 2023 Forundret.. skrev (1 minutt siden): Åssen lukt? Her synes jeg sfo lukter urin og vått/ muggent tøy. Utrolig vanskelig å beskrive, en søtaktig kvalmende lukt Anonymkode: 5e949...ca2
Forundret.. Skrevet 28. september 2023 #4 Skrevet 28. september 2023 Er det gammelt bygg eller noe slikt? Kan det være en blanding av skyllemiddel, muggent tøy osv som lukter?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #5 Skrevet 28. september 2023 Lukter væt hund på SFO’en hvor jeg jobber. Kommer av at foreldrene ikke tar med våte/møkkete klær hjem. Det setter seg i veggene og er vanskelig å bli kvitt😅 Anonymkode: 39bed...8e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #6 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lukter væt hund på SFO’en hvor jeg jobber. Kommer av at foreldrene ikke tar med våte/møkkete klær hjem. Det setter seg i veggene og er vanskelig å bli kvitt😅 Anonymkode: 39bed...8e2 🤢 Jeg føler med dere som går i denne lukta hver dag, jeg er selv sykepleier på sykehjem, kan være noen heftige lukter der også, men når jeg kommer inn på SFO da sliter jeg 😵 Anonymkode: 5e949...ca2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 Forundret.. skrev (7 minutter siden): Er det gammelt bygg eller noe slikt? Kan det være en blanding av skyllemiddel, muggent tøy osv som lukter? Bygget er gammelt, og det er nok en salig blanding av mye, jeg bare syntes lukten er den samme på så mange forskjellige sfo’er Anonymkode: 5e949...ca2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤢 Jeg føler med dere som går i denne lukta hver dag, jeg er selv sykepleier på sykehjem, kan være noen heftige lukter der også, men når jeg kommer inn på SFO da sliter jeg 😵 Anonymkode: 5e949...ca2 Haha, takk for sympatien😂 jeg har jobbet i hjemmesykepleien selv og det er omtrent på lik linje vil jeg si😂 Anonymkode: 39bed...8e2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Skrevet 28. september 2023 😂😂 Gikk aldri på SFO, og har ikke barn. Men vet hva du mener. Var innom der av og til som barn hvis jeg skulle snakke med en venn før jeg dro hjem og ja..det er SFO lukt. Våte ute-klær som ikke får tørke fort nok, "melkesvette" fra unger som drikker melk ustanselig og svetter. Luktet også alltid litt bæsj og sure bleier på vår SFO. Husker det var et eget do like ved der (så de ikke skulle bruke de skoledoene kanskje?) Og der luktet det alltid bæsj. Og av en eller annen grunn luktet det også brukte bleier? Anonymkode: d4c01...6c9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #10 Skrevet 28. september 2023 Våte klær og sko. Anonymkode: e163e...d13
Arkana Skrevet 28. september 2023 #11 Skrevet 28. september 2023 SFO lukter ikke så godt i de tre årstidene hvor det er vått ute. Det kommer jo rett og slett av våte sko og våte klær som ikke henges opp samt at mange ikke sikter så godt på do (eller tisser utenfor med vilje). Det er ikke like ille i barnehage fordi det der er personalet som passer på at tøy blir hengt opp samt at de gjerne følger en del av barna på do.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #12 Skrevet 28. september 2023 Lukten e våte klær som foreldre ikkkje klarer å få med seg heim når dei henter ungene sine rett og slett... Klær tørker ikkje på Skolen/SFO i løpet av natten fordi at ventilasjonen blir slått av på nattes tid for å spare penger. Anonymkode: ab416...d88 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Skrevet 28. september 2023 Arkana skrev (1 time siden): SFO lukter ikke så godt i de tre årstidene hvor det er vått ute. Det kommer jo rett og slett av våte sko og våte klær som ikke henges opp samt at mange ikke sikter så godt på do (eller tisser utenfor med vilje). Det er ikke like ille i barnehage fordi det der er personalet som passer på at tøy blir hengt opp samt at de gjerne følger en del av barna på do. I bhg jeg jobber syns jeg det alltid lukter makrell i tomat🤣 Anonymkode: 9cb67...99a
Arkana Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I bhg jeg jobber syns jeg det alltid lukter makrell i tomat🤣 Anonymkode: 9cb67...99a Haha, ja det betviler jeg ikke! Jeg husker da vi hadde barnehagebarn at et par foreldre sa at de kunne ikke utstå lukten av makrell i tomat, men siden det var sunt sendte de det alltid med i matpakken (samme med kaviar).
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I bhg jeg jobber syns jeg det alltid lukter makrell i tomat🤣 Anonymkode: 9cb67...99a Der jeg jobber, lukter det soft flora og leverpostei 😅 sliter litt om morgenen med det Anonymkode: 1c598...9fc
Arkana Skrevet 28. september 2023 #16 Skrevet 28. september 2023 Det må være utfordrende å være gravid barnehageansatt og ekstra følsom for enkelte lukter.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #17 Skrevet 28. september 2023 Det lukter våte klær, sure sokker, do, mat og barn som ikke er nydusjet (sovelukt). Jobbet med barn i mange år, og merker ikke lenger lukten. Husker den fra jeg begynte å jobbe. Anonymkode: f421a...64f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #18 Skrevet 28. september 2023 Arkana skrev (1 time siden): Det må være utfordrende å være gravid barnehageansatt og ekstra følsom for enkelte lukter. Det er derfor de strategisk bytter jobb. #Barnehageopprøret Anonymkode: fc4a5...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå