Gå til innhold

Hva gir jeg i bursdagspresang til dødssyk partner som ligger på sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min partner har slitt med alvorlig sykdom over flere år, og er nå lagt inn på palliativ avdeling.

Hun har bursdag om 8 dager og jeg vet ikke om hun lever da, men håper selvfølgelig at hun gjør det.

Hadde hun vært frisk så hadde jeg nok gitt henne vinylplater av favorittartisten, en fin høstjakke eller tatt henne med ut på byen til flott middag og på bar etterpå.

Nå ligger hun mesteparten av døgnet i sengen, har minimalt med matlyst og orker ikke å høre noe særlig musikk eller se tv.

Hun får selvfølgelig masse flotte blomster og kjærlighet fra meg og familien, men hun burde få en fysisk gave og jeg forstår ikke hva det kan være?

Anonymkode: 371a3...8e0

• Liker 1
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å gi henne en gave som vil leve videre, i hennes minne?

Donasjon til noe hun brenner for.

Fond i hennes navn?

Noe slikt?

All medfølelse til deg ❤️ 

Anonymkode: 30b29...4be

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

En ring? Noe godteri hun fortsatt liker? Er hun mentalt tilstede og vet hun har bursdag? Sette på noe fin musikk eller spille noe for henne på et instrument? Hvis hun har overskudd, kunne kanskje en musiker komme å spille noe fint?

Uansett, stor klem til deg

Anonymkode: 3af44...1bf

• Liker 1
Skrevet

Så trist ❤️ Hva med å kjøpe noe velværeprodukter og bruk på henne? Feks forbehandling, noe som lukter godt? Ikke dersom hun får vondt av å bli tatt på selvfølgelig. 

Anonymkode: 644bc...2a1

• Nyttig 1
Skrevet

Tykke sokker, noe snop, en ny blomst.

Helt ærlig så vet jeg ikke hva man kjøper til en som er på palliativ avdeling. Når hun ikke orker mat, se tv eller høre musikk, så ville jeg kjøpt det jeg nevnte. Hun skjønner nok sikkert selv at å kjøpe noe veldog dyrt og personlig nå fort kan være bortkastede penger. Høres kynisk it det jeg skrev nå, men er jo ikke tid for å kjøpe dyre ting nå.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen gode varme sokker, en god fet krem du kan massere føttene hennes med. Duftlys som kan brenne og lukte godt. Dyr sjokolade, god te. Rett og slett lune varme avslappende øyeblikk. 

Anonymkode: 7ac54...63d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

noe i hennes minne når den dagen kommer? noe som kan bære navnet hennes videre ❤️ eller om hun ser bra, hva med å lage en fotobok? den vil jo være ett fint minne for deg også. eller ett mykt deilig pledd?

sender deg en stor klem.

• Liker 2
Skrevet

Hva med champagne? 

Feire livet deres sammen.

Anonymkode: 882fa...235

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

En ring? Noe godteri hun fortsatt liker? Er hun mentalt tilstede og vet hun har bursdag? Sette på noe fin musikk eller spille noe for henne på et instrument? Hvis hun har overskudd, kunne kanskje en musiker komme å spille noe fint?

Uansett, stor klem til deg

Anonymkode: 3af44...1bf

Jeg skrev at hun ikke orker å høre noe særlig musikk

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen gode varme sokker, en god fet krem du kan massere føttene hennes med. Duftlys som kan brenne og lukte godt. Dyr sjokolade, god te. Rett og slett lune varme avslappende øyeblikk. 

Anonymkode: 7ac54...63d

Man får ikke ha levende lys på institusjoner på grunn av brannfare. Hadde også vært skeptisk til ting som lukter mye. Med dårlig matlyst og generelt dårlig form, er det mulig lukt kan trigge kvalme.

Anonymkode: 87bc2...6cd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville tenkt no pent, mykt og behagelig som hun også kan gravlegges i. 

En samling bursdagsminner.

Ellers så ville jeg pratet åpent med henne om det, hun vet jo hvor veien går hun også. Kanskje det er noe hun ønsker seg. Noe til gravsteinen? 

Selve dagen bør jo tilbringes i sammen, med noe godt å tygge på om hun klarer det. 

Anonymkode: ab15d...bda

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man får ikke ha levende lys på institusjoner på grunn av brannfare. Hadde også vært skeptisk til ting som lukter mye. Med dårlig matlyst og generelt dårlig form, er det mulig lukt kan trigge kvalme.

Det varierer jo veldig på hvor fritt en får ha det. Ingen sa noe til svigerfar når han fyrte opp jointen på rommet sitt..

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Samle inn bilder fra venner og familie med gode minner de har sammen med kjæresten din, og lag en fotobok eller digital fotobok med masse minner dere kan se i sammen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det varierer jo veldig på hvor fritt en får ha det. Ingen sa noe til svigerfar når han fyrte opp jointen på rommet sitt..

Det er ikke lov, uavhengig av hvor slappe de ansatte var der din svigerfar var. 

• Liker 1
Skrevet

Et smykke som hun "kan ta med seg videre". 

❤️ 

Anonymkode: 52b07...a38

• Liker 6
Skrevet

Hva med å skrive et godt, nært og kjærlig dikt/brev til henne sammen med noen røde vakre lange roser?  Skriv ned hvor viktig hun har vært i ditt liv, og at en del av henne bestandig vil være med deg i alle de du møter fremover. Spesielle minner, tanker rundt første møte og slikt. Ramme det inn slik at hun kan se og lese det når det kommer noen ekstra tunge stunder. Det kan nok være vanskelig å fokusere når man ligger på palliativ avdeling, så kan være greit å ha slikt med seg. Det å dø er trist nok i seg selv, men det å vite at man betydde SÅ mye for noen, kan være en liten trøst.

• Hjerte 2
Skrevet

Ett bilde av deg og henne? Eller resten av familien? 

Jeg tror jeg ville sett på bildet ofte, dersom jeg visste at det var de siste dagene jeg fikk sett de mens jeg var i live...

Anonymkode: a13c1...c16

• Liker 3
Skrevet

Et fint bilde av dere to som hun kan ha på nattbordet. Et bildesmykke av dere som hun kan ha på seg og med seg videre. Et godt mykt skjerf hun kan ha rundt seg de siste dagene. 

Nå vet jeg ikke hvor crazy dere er, men at du tar en tatovering med navnet hennes eller tar en tatovering av noe av det hun liker best. 

Anonymkode: 231f1...667

• Liker 2
Skrevet

Ts her

Å ligge på palliativ avd trenger ikke å bety at man ikke kommer hjem igjen altså, selv om man er veldig dårlig.

Orker ikke tips til hva hun kan gravlegges i, jeg spurte om tips til fysisk gave.

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...