GÃ¥ til innhold

Gardiner av bomullslerret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tekstileksperter her som kan hjelpe kanskje? 😊 

Jeg skal sy gardiner til stua, og trenger ganske mye stoff for å dekke en her vindusrekke. Vurderer å bruke bomullslerret, for å spare litt på kostnadene – men er det noen grunn til at dette ikke skal fungere bra? Ser ikke så ofte gardiner i ren bomull.. men vil ikke kjøpe gardinlengder til mange hundre kroner pr stk, og heller ikke billigere typer i polyester. Tenker vel mest på fall osv, blir det fint nok med bomullslerret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bomull bleker fort...så det er en ulempe med det. Ikke så merkbart med lyse farger 

Anonymkode: 1cd9d...6ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Bomull bleker fort...så det er en ulempe med det. Ikke så merkbart med lyse farger 

Anonymkode: 1cd9d...6ff

Ja, nettopp.. Takk for svar! Det er en lys farge, så det er ikke noe som blir et stort problem :)

Skrevet

Jeg hadde gardin av bomullslerret på soverommet før. Det gikk helt fint, men det faller ikke like fint som en del andre stoff om du skal trekke for/fra jevnlig.

Det hender jeg kjøper sengetøy om jeg skal sy noe, noen ganger blir det bedre pris per meter enn å kjøpe metervare, så du kan jo vurdere om du vil sjekke ut tilbud på det.

Anonymkode: 37668...005

Skrevet

Jeg foretrekker bomullslerret til gardiner, men ikea har sluttet å selge metervaren de hadde, eller?

Anonymkode: 600be...879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...