Gå til innhold

Tips til urker hvor man får brukt kroppen, gjerne utendørs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som ingeniør og holder på å bli gal av kontorlivet, det er så deprimerende! Har fagbrev fra industrien og er vant til å bruke kroppen mye på jobb. Jeg tok høyere utdanning fordi det jeg jobbet med er et belastende, helseskadelig og i verstefall farlig yrke, så selv om jeg gjerne kunne tenke meg tilbake dit, må jeg prioritere helsa og familien. Lurer derfor på om noen har tips til hvilke yrker som kan passe meg, som ikke er direkte helseskadelige?

Kan være villig til å ta ny bachelor for den rette jobben, men greit å slippe det også altså 😅 Har vært inne på tanken om barnehagelærer, men er redd det er for dårlige vilkår og alt for dårlige arbeidsforhold mtp. underbemanning. Lærer kan jeg ikke tenke meg å bli, har fått foreslått det før, og selv om det ikke er et dårlig forslag så er jeg primært ute etter en jobb som er mer fysisk og utendørs enn det.

Takker for alle tips :)

Anonymkode: 46984...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yrker* skal det selvsagt stå i overskriften.

Skrevet

Hvilken retning har du utdannelse I?

Anonymkode: 78023...dcf

Skrevet

Bonde. Finns ikke mer variert yrke. 

Anonymkode: a2343...fbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken retning har du utdannelse I?

Anonymkode: 78023...dcf

Maskiningeniør :)

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Bonde. Finns ikke mer variert yrke. 

Anonymkode: a2343...fbe

Det er nok helt urealistisk, men jeg kunne faktisk tenke meg det, ja. Får dessverre ikke med samboeren min på det, og vi har på ingen måte råd til å kjøpe gård.

Skrevet

Hva med trafikkdirigering ved veiarbeid? Jeg aner ikke hvordan lønna er, da. 

Anonymkode: 01fe4...1e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva med trafikkdirigering ved veiarbeid? Jeg aner ikke hvordan lønna er, da. 

Anonymkode: 01fe4...1e0

Det er jo utendørs, men ofte ugunstige arbeidstider (spesielt for meg som har barn), og så virker det veeldig ensformig, da.

Skrevet

Hva med å bli voksenlærling som f.eks tømrer eller rørlegger? Er ingeniør selv og dør av kjedsomhet på kontoret. Har vurdert rørlegger, eller evt sykepleierutdanning (men vet ikke om jeg tør å gå fra det trygge, kjente og en relativt grei lønn).

Anonymkode: 83454...3c0

Skrevet

Hva med å bli testingeniør eller bruke maskinutdanningen din mer praktisk? På min jobb har vi f.eks. et stort assembly og testanlegg der kombinasjon av teoretisk forståelse og praktisk jobb er gull verdt. HMS står i førersetet og om vi får mange uhell får vi ikke kontrakter, så veldig viktig at jobben blir gjort på en trygg måte.

Anonymkode: 74d02...788

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva med å bli voksenlærling som f.eks tømrer eller rørlegger? Er ingeniør selv og dør av kjedsomhet på kontoret. Har vurdert rørlegger, eller evt sykepleierutdanning (men vet ikke om jeg tør å gå fra det trygge, kjente og en relativt grei lønn).

Anonymkode: 83454...3c0

Jeg har allerede fagbrev som platearbeider og har jobbet en del år på verft, men kan ikke ofre helsa for det yrket noe mer :) Tømrer kunne vært noe, men har ikke råd til å være lærling igjen. Og så er jeg egentlig litt lei av mannsdominerte bransjer, men det er ingen dealbreaker heller. 

Om reising er noe for deg kan du jo kanskje vurdere fagbrev som industrimekaniker og bli reisemontør, da ville du lett tjent over en million i året. Om du er ingeniør innenfor maskin eller lignende er det ikke sikkert du trenger fagbrev heller. I bedriften hvor jeg jobber er det krav til rundt 120 reisedøgn i året, altså har reisemontørene fri mer enn halve året og tjener millionlønn. Det er dessverre ikke noe for meg akkurat nå siden jeg har et lite barn og enda ett på vei, men kanskje en gang i fremtiden! 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva med å bli testingeniør eller bruke maskinutdanningen din mer praktisk? På min jobb har vi f.eks. et stort assembly og testanlegg der kombinasjon av teoretisk forståelse og praktisk jobb er gull verdt. HMS står i førersetet og om vi får mange uhell får vi ikke kontrakter, så veldig viktig at jobben blir gjort på en trygg måte.

Anonymkode: 74d02...788

Ja, vi har jo stor produksjon og testanlegg der jeg jobber, så det kunne kanskje vært noe 😊 Må forhøre meg om det etter hvert, så kanskje jeg slipper å lete etter ny jobb i ny bedrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...