Gå til innhold

Så redd for enda en kjemisk, vet ikke helt hva jeg skal tro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg har to barn fra før, så jeg har vel egentlig ikke særlig grunn til å klage. Men i fjor desember måtte jeg ta en abort i 14. svangerskapsuke fordi det viste seg at fosteret var alvorlig sykt. Det var en stor sorg som varte nokså lenge, og den er vel fortsatt der bare ikke like sterk som i starten. Men jeg har aldri hatt problemer med å bli gravid, de to barna vi har ble unnfanget på omtrent første forsøk. Så vi tenkte da at jeg raskt skulle bli gravid igjen.

I ettertid har jeg hatt tre kjemiske graviditeter, hvor jeg har fått svake positive en dag eller to, før den negative testen kommer. Så har da mensen vært 2-3 dager forsinket og med kraftigere blødning.

Nå har jeg for fjerde gang fått positive tester igjen. Med den første testen som var ganske svakt, fikk jeg ingen forhåpninger. Tør ikke håpe lenger, og forventet bare at det skulle være som de andre gangene. Men nå har jeg hatt positive tester i 3-4 dager, og i dag er det IKM. I går kveld fikk jeg en ganske sterk strek (har ikke hatt så sterk strek på de andre kjemiske. Men i dag tidlig var den plutselig svakere igjen. Ble veldig lei meg, og tenkte at det endte som de andre gangene.

Tok enda en test nå nettopp, og den ble sterkere igjen og nokså tydelig etter 2-3 minutter. Nå vet jeg nesten ikke hva jeg skal tro, og prøver å stoppe meg selv fra å få for store forhåpninger siden jeg prøver å spare meg for skuffelsen. Lettere sagt enn gjort .. 

Legger ved bilde av testene. Hva tenker dere andre? Noen med lignende erfaringer? 

Øverste bilde er fra i går morges, under der igjen er fra i går kveld, nest nederste er fra i dag tidlig, og nederst er siste testen jeg tok nå nettopp.

Vet det er litt galskap å teste såpass mye, men er ikke lett å dy seg.IMG_20230928_124135.thumb.jpg.37269e276e504eb23e9aed52f23bfdd4.jpg

Anonymkode: 7f81a...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ser helt fint ut. 😊

Og disse testene har ulik mengde farge fra test til test, så variasjon vil det være selv om hcg er lik.

Men jeg skjønner deg godt, jeg skal ha innsett neste uke og opplevd kjemisk tidligere og kommer til å bli like gal som deg hvis det samme skjer meg, men nå som jeg ikke er midt oppi det med alle følelsene mine så tenker jeg klarere og disse testene er helt fine. ❤️ Du har en helt normalt reaksjon, men det er likevel ikke grunn til å tvile ut i fra disse testene. 😊

Anonymkode: 0ada3...f78

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tre kjemiske dette året, og mine ble aldri så sterke som din siste der. Håper det går bra. :)

Anonymkode: 0b5a7...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...