Blåttvann Skrevet 30. september 2023 #101 Del Skrevet 30. september 2023 hocane skrev (På 28.9.2023 den 12.48): Flere som irriterer seg over dette? Jeg senker aldri farten eller slipper dem forbi dersom jeg holder fartsgrensen. Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon. Vet du at speedometeret er korrekt? På min gamle bil var feilmarginen 10%, noe som blir betydelig i høyere fartssoner. Dessuten, det er lov å slippe forbi yrkessjåfører bare for å være hyggelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #102 Del Skrevet 30. september 2023 Er ulovlig å tute unødvendig , kan få bot av det Anonymkode: 760c8...35e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 30. september 2023 #103 Del Skrevet 30. september 2023 (endret) Opplever du til stadighet at bilen bak ligger oppi støtfangeren din skal du vurdere din egen kjørestil. Jeg opplever det aldri og blir jeg innhentet av en bil slipper jeg den alltid forbi selv om jeg mener jeg kjører fort nok og etter forholdene. Jeg er ikke politi eller blogger som skriver om at bilen bak kjører for nært. Endret 30. september 2023 av Merlin 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 30. september 2023 #104 Del Skrevet 30. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 12.59): Du er nettopp den type bilfører som lager kø og forårsaker ulykker. Folk blir irritert når du tror at du kan bestemme hvordan andre skal kjøre, og når folk blir irritert så tar de større sjanser i trafikken. Om du er redd for å kjøre bil så er det ditt problem! Ikke ødelegg eller bry deg med andre Anonymkode: 5c69d...242 Dette er jo bare tull, og jeg håper du er ironisk, og/eller på annet vis fjaser... Man burde holde fartsgrensen, og det er kun om forhold tillater det. Det er det viktigste og riktige. Det er selvsagt greit å bremse ned/slakke av og slippe folk forbi om de har skikkelig mark i rævva, men det handler mer om å være "allright" enn noe annet Endret 30. september 2023 av AnonymBruker 42 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #105 Del Skrevet 30. september 2023 On 9/28/2023 at 8:24 PM, AnonymBruker said: Pøh, folk er bare egoister. Tipper at ingen har gyldig grunn til å ha dårlig tid, de bare VIL frem først.. Anonymkode: 28ad4...b65 Fortsatt ikke min jobb og å passe på. Vil noen forbi skal de få lov til det. Brått en dag er det en grunn Anonymkode: 1841c...f91 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 30. september 2023 #106 Del Skrevet 30. september 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, for da kjører alle de andre over fartsgrensen = ulovlig. Anonymkode: ddcb1...64f Ja, det gjør de. Og da er det din plikt å tilpasse deg det. Dersom det å være eneste som kjører i fartsgrensen skaper farlige situasjoner, så har du plikt til å unngå å gjøre det. Trygghet veier tyngre enn det å følge fartsgrensen slavisk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #107 Del Skrevet 30. september 2023 Kipling skrev (10 minutter siden): Ja, det gjør de. Og da er det din plikt å tilpasse deg det. Dersom det å være eneste som kjører i fartsgrensen skaper farlige situasjoner, så har du plikt til å unngå å gjøre det. Trygghet veier tyngre enn det å følge fartsgrensen slavisk Det er de som kjører for fort som skaper farlige situasjoner, snakk om å snu ting på hodet. Jeg tror politiet hadde ledd rått av meg om jeg kom med dine argumenter etter å ha blitt stoppet i fartskontroll 😂 Og jeg ler godt når jeg kjører forbi alle de som blir stoppet i fartskontroll og får bot, jeg som holdt fartsgrensen ble ikke stoppet gitt. Anonymkode: 2c59d...2cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #108 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 14.04): Så å kjøre i fartsgrensen er å sinke trafikken og være en irriterende fører? Spør for en venn.., Anonymkode: 81614...09d I følge KG er det visst alltid det. Anonymkode: e539e...a2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #109 Del Skrevet 30. september 2023 Kipling skrev (2 timer siden): Ja, det gjør de. Og da er det din plikt å tilpasse deg det. Dersom det å være eneste som kjører i fartsgrensen skaper farlige situasjoner, så har du plikt til å unngå å gjøre det. Trygghet veier tyngre enn det å følge fartsgrensen slavisk Rart kjøreskolene ikke lærer bort dette da 🤦🏼♀️ sorry, jeg har ikke råd til fartsbot så meg får du kjøre forbi om du ikke tåler å kjøre i 80 i 80-sonen. Anonymkode: e539e...a2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 30. september 2023 #110 Del Skrevet 30. september 2023 hocane skrev (På 28.9.2023 den 12.48): Flere som irriterer seg over dette? Jeg senker aldri farten eller slipper dem forbi dersom jeg holder fartsgrensen. Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon. Du tuter fordi dem kjører forbi deg? Godt jobba. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 30. september 2023 #111 Del Skrevet 30. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er de som kjører for fort som skaper farlige situasjoner, snakk om å snu ting på hodet. Jeg tror politiet hadde ledd rått av meg om jeg kom med dine argumenter etter å ha blitt stoppet i fartskontroll 😂 Og jeg ler godt når jeg kjører forbi alle de som blir stoppet i fartskontroll og får bot, jeg som holdt fartsgrensen ble ikke stoppet gitt. Anonymkode: 2c59d...2cf Det å kjøre over fartsgrensen er ulovlig, ingen som sier noe annet. Men det er også ulovlig å skape farlige situasjoner, slik du gjør når du hindrer trafikkflyten når absolutt alle kjører en hastighet og du kjører en helt annen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 30. september 2023 #112 Del Skrevet 30. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Rart kjøreskolene ikke lærer bort dette da 🤦🏼♀️ sorry, jeg har ikke råd til fartsbot så meg får du kjøre forbi om du ikke tåler å kjøre i 80 i 80-sonen. Anonymkode: e539e...a2b Ja og det gjør jeg 😄. Men blir forbanna på tullingene som får 100stk til å kjøre forbi fordi de ligger med nåla på 80, så de i realiteten ligger i 72 i 80 sonen, og ja det kan du få bot for. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #113 Del Skrevet 30. september 2023 Kipling skrev (4 minutter siden): Ja og det gjør jeg 😄. Men blir forbanna på tullingene som får 100stk til å kjøre forbi fordi de ligger med nåla på 80, så de i realiteten ligger i 72 i 80 sonen, og ja det kan du få bot for. Du hadde ikke likt mamma, vi er reddharer på veien. Mottoet, bedre å komme frem sent enn å ikke komme frem. Anonymkode: 7097c...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 30. september 2023 #114 Del Skrevet 30. september 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du hadde ikke likt mamma, vi er reddharer på veien. Mottoet, bedre å komme frem sent enn å ikke komme frem. Anonymkode: 7097c...0e9 Nei, mulig jeg ikke hadde likt mammaen din 😄 Problemet er jo at ved å kjøre for pysete så reduserer dere egne sjanser for å komme frem i livet for dere provoserer andre sjåfører og skaper farlige situasjoner når andre må kjøre forbi. Har man ikke guts nok til å kunne følge normal flyt, så bør man ikke være bak rattet. Det går busser 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #115 Del Skrevet 30. september 2023 Kipling skrev (6 minutter siden): Nei, mulig jeg ikke hadde likt mammaen din 😄 Problemet er jo at ved å kjøre for pysete så reduserer dere egne sjanser for å komme frem i livet for dere provoserer andre sjåfører og skaper farlige situasjoner når andre må kjøre forbi. Har man ikke guts nok til å kunne følge normal flyt, så bør man ikke være bak rattet. Det går busser De som stresser og er overmodige skaper verre situasjoner. Hun kjører fartsgrensen, om ikke kjører hun ut å slipper dem forbi. Men de som tar sjangser eller ikke følger med på veien er de som skader folk mer. Hun har bank i bordet, aldri vært innblandet i noe siden hun var ca 19 år. Anonymkode: 7097c...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #116 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De eneste som lovlig passerer en bil som holder fartsgrensen, er utrykningskjøretøy (og dem skal man selvsagt senke farten for/stoppe for når man ser dem i speilet). Om en råkjører mener at en person som følger fartsgrensen er et hinder fordi man måååå forbi, så - hvem tror du får bot, og hvem tror du er en fare i trafikken? Råkjøreren. Anonymkode: ddcb1...64f Men du har vært MED på å skape en farlig situasjon. Anonymkode: 36ef5...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 1. oktober 2023 #117 Del Skrevet 1. oktober 2023 hocane skrev (På 28.9.2023 den 12.48): Flere som irriterer seg over dette? Jeg senker aldri farten eller slipper dem forbi dersom jeg holder fartsgrensen. Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon. Det er jo egentlig du som lager en farlig situasjon. Hvis dem vil forbi, så slepp dem forbi ? Den tutingen bør du i allefall legge på hyllen. ( rart det er krig i verden ) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 1. oktober 2023 #118 Del Skrevet 1. oktober 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: De som stresser og er overmodige skaper verre situasjoner. Hun kjører fartsgrensen, om ikke kjører hun ut å slipper dem forbi. Men de som tar sjangser eller ikke følger med på veien er de som skader folk mer. Hun har bank i bordet, aldri vært innblandet i noe siden hun var ca 19 år. Anonymkode: 7097c...0e9 Jo men det er ikke sånn at den enten er noen andres skyld eller din. De er ansvarlig for at de skal kjøre på en trygg måte gitt omgivelsene, og du er ansvarlig for at du kjører på en trygg måte gitt omgivelsene. Det at andre bryter fartsgrensen er ikke blankofullmakt for deg til å skape farlige forbikjøringer ved å kjøre sakte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #119 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du hadde ikke likt mamma, vi er reddharer på veien. Mottoet, bedre å komme frem sent enn å ikke komme frem. Anonymkode: 7097c...0e9 Reddharer på veien? Om man ikke klarer å holde fartsgrensa fordi man er redd, har man ingenting på veien å gjøre! Anonymkode: 928df...104 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 1. oktober 2023 #120 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Reddharer på veien? Om man ikke klarer å holde fartsgrensa fordi man er redd, har man ingenting på veien å gjøre! Anonymkode: 928df...104 Det er helt riktig på alle mulige måter. Sammen med dem som aldri klarer å kjøre jevnt. Kjører i 80 en periode, så 65. Også er det 105 i evigheter uavhengig av fartsgrensa. Dem kan holde seg hjemme sammen med dem som ikke tørr å kjøre i fartsgrensa. Er dem som er den direkte årsaken til 90% av alle ulykker der 2 eller fler biler er involvert. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå