Gå til innhold

Biler eller andre kjøretøy som skal forbi selv om jeg holder fartsgrensen

hocane

Anbefalte innlegg

Kokeplate skrev (1 time siden):

Så lenge man hindrer trafikken som kommer bak er man utvilsomt et hinder.

Man er ikke til hinder hvis man kjører 80 i 80-sonen. 

Anonymkode: ddcb1...64f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, hocane said:

Flere som irriterer seg over dette?

Jeg senker aldri farten eller slipper dem forbi dersom jeg holder fartsgrensen.

Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon.

Nei men jeg irriterer meg over folk som deg, som lager kø bak seg fordi de nistirrer på speedometeret og kjører akkurat fartsgrensen på strekninger hvor det er helt trygt å kjøre fortere. Og så forårsaker dere masse unødvendige forbikjøringer fordi 95% skjønner at man fint kan kjøre fortere der, så du ligger som proppen alle må kjøre forbi. Og tuter du så forårsaker du enda flere farlige situasjoner da du kan ende opp med å totalt unødvendig skremme folk.

Hvis du er for feig til å følge den naturlige farten som resten av trafikken flyter i så har du ikke noe bak rattet å gjøre, ta bussen istedet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis resten av trafikken flyter fint i 100, så er man det jo.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De kan gjerne kjøre forbi for min del, det som er verre er nå de legger seg uforsvarlig nærme bak. Nå skal det sies at min kjørestil er at jeg kjører etter forholdene, ofte litt under fartsgrensa i svingete partier, men at jeg gasser på når det kommer til partier hvor veien går rett frem. Så i snitt ligger jeg på fartsgrensa.

Anonymkode: 766d0...3e0

Så fordi DU ikke klarer å kjøre i fartsgrensen i svinger så skal ingen andre få det heller? Du er til hinder i trafikken og har da plikt å fløtte deg av veien og slippe forbi. At du gasser opp på strekkene slik at folk ikke får kjørt forbi og må ligge og dille bak deg i de neste svingete partiene er jo helt bak mål. Idiotkjøring kaller vi på vestlandet det. Hvis du ikke kan kjøre på svingete og/eller smale veier så hold deg for guds skyld borte fra vestlandet.

Anonymkode: 49478...7f3

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (10 timer siden):

Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon.

Tuter faktisk, hvorfor det? Du vet at det ikke er lov, sant? Og hvorfor skal du være så "politi" at du skal passe på andre? Du har vel nok med å passe på deg selv?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De kan gjerne kjøre forbi for min del, det som er verre er nå de legger seg uforsvarlig nærme bak. Nå skal det sies at min kjørestil er at jeg kjører etter forholdene, ofte litt under fartsgrensa i svingete partier, men at jeg gasser på når det kommer til partier hvor veien går rett frem. Så i snitt ligger jeg på fartsgrensa.

Anonymkode: 766d0...3e0

Så du er den man typisk irriterer seg over? Ligger stort sett under grensen, men der det endelig er plass til å kjøre forbi, da gasser du på?? Vet du hvor sjukt irriterende det er?

Anonymkode: f5956...ffa

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver selv å holde fartsgrensen. For hva er poenget med å kjøre for fort? Kunne kjøre litt for fort når jeg var ungdom og i 20 åra og fikk mine bøter som var helt fortjent. Nå bryr jeg meg ikke om å kjøre for fort og langt over grensa for å få bot. Hvorfor kaste bort penger på å tøffe seg?
Dessuten er teslaen min så fin at de som klør etter å råkjøre skal få se på bakenden min. Flottere blir den når jeg får den nye model 3’en❤️

Ja der er irriterende når noen råkjører forbi. Har folk dårlig tid? Kjør tidligere. Det er ikke vanskelig ;) 

Folk som ligger langt under fartsgrensa er like irriterende. De lager unødvendig kø. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du er nettopp den type bilfører som lager kø og forårsaker ulykker. Folk blir irritert når du tror at du kan bestemme hvordan andre skal kjøre, og når folk blir irritert så tar de større sjanser i trafikken.  Om du er redd for å kjøre bil så er det ditt problem! Ikke ødelegg eller bry deg med andre 

Anonymkode: 5c69d...242

Folk som holder fartsgrensen er redd for å kjøre bil? Jaha? Hvordan?

Det er forskjell på å ligge i fartsgrensen og ligge langt under. En fartsgrense er der for en grunn. Heldigvis er det av og til kontroller på veiene. 
Hvorfor er det viktig å ligge langt over? Jeg vet noen synes det er tøft, spesielt når man er veldig ung. Men det å få bot? Det er ikke gøy. Det er også langt i fra tøft.

Holder man fartsgrensen lager man ikke kø, kun for råkjørere. Det er ingen som har rett til å bestemme at de skal ha lov å kjøre langt over grensa. Med mindre det er utrykningskjøretøy. De har lov. 

anon01 skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig irriterer jeg meg, men tenker at de får selv ta ett valg om de vil utsette seg selv i fare for å spare 3 sekunder. 

Tuter ikke med mindre jeg ser biler som kommer imot, og det derav ER en farlig situasjon 

Enig, men det triste er at noen av de kan sette andres liv i fare. Det finnes nok av mennesker som bare må forbi, gjerne flere biler omgangen og tar stygge sjanser som rett før det kommer bil i mot, eller forbikjøring i sving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hocane skrev (10 timer siden):

Har du tenkt på at bilen din går saktere enn den viser? Kjører jeg i 80 på spedometeret mitt, da kjører jeg i 70. Har målt med app og alle slike fartsmåelere som står etter veien sier det samme. Hatt det på flere biler

Anonymkode: 25f93...38a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tuter faktisk, hvorfor det? Du vet at det ikke er lov, sant? Og hvorfor skal du være så "politi" at du skal passe på andre? Du har vel nok med å passe på deg selv?

Så du er den man typisk irriterer seg over? Ligger stort sett under grensen, men der det endelig er plass til å kjøre forbi, da gasser du på?? Vet du hvor sjukt irriterende det er?

Anonymkode: f5956...ffa

TS er den som skaper de farlige situasjonene som han/hun tuter for. 

Jeg har gjerne vært litt hard på gassen da jeg var ung, men er Keg på ukjent veg og jeg blir tatt igjen, så tilrettelegger jeg for at vedkommende skal få kjøre forbi. Da er jeg med på å hindre farlige situasjoner. Noe kanskje TS burde tenke på🤦‍♀️🤦🤦‍♂️

Anonymkode: 36ef5...1c8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det hyppige fartskontroller og mange får bøter. Helt på sin plass når de ikke følger trafikkreglene og kjører for fort. 

Anonymkode: fe5a4...429

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik fartsgrensene har blitt senket og/eller allerede ligger langt under resten av Europa er det forståelig at folk kjører fort. Så får de som ligger i 70 der resten av trafikken flyter fint i 100 føle seg bedre så mye de vil, men de utgjør den største trafikkfaren. 

Anonymkode: 35cd2...8cc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om man hindrer noen i å passere er man et hinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men du vet jo ikke om det er akkurat disse du ligger bak?

Anonymkode: 62cef...0e4

Jeg vet at disse har full mulighet til å slippe forbi, i likhet med alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man kan slippe andre fram,men når det er sagt,det stemmer ikke at man skaper trafikkfarlige situasjoner ved å holde seg til fartsgrensa. Det er noe av det dummeste jeg hører. DU er ansvarlig for din kjøring,uavhengig av hvordan den foran deg kjører. Om du forårsaker en ulykke fordi du "måtte" kjøre forbi,nytter det ikke å skylde på bilfører foran deg. Det er du som er ansvarlig for å ta avgjørelsen om å kjøre forbi. Er det ikke trygt,så er det ikke trygt,da må du faktisk vente! Har du dårlig tid,må du reise før. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i at man kan slippe andre fram,men når det er sagt,det stemmer ikke at man skaper trafikkfarlige situasjoner ved å holde seg til fartsgrensa. Det er noe av det dummeste jeg hører. DU er ansvarlig for din kjøring,uavhengig av hvordan den foran deg kjører. Om du forårsaker en ulykke fordi du "måtte" kjøre forbi,nytter det ikke å skylde på bilfører foran deg. Det er du som er ansvarlig for å ta avgjørelsen om å kjøre forbi. Er det ikke trygt,så er det ikke trygt,da må du faktisk vente! Har du dårlig tid,må du reise før. 

Den som kjører forbi er ansvarlig, men det er samtidig unødvendig å fremprovosere dette ved å ikke hjelpe forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (På 28.9.2023 den 23.03):

Hvis resten av trafikken flyter fint i 100, så er man det jo.

Nei, for da kjører alle de andre over fartsgrensen = ulovlig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, for da kjører alle de andre over fartsgrensen = ulovlig. 

Dette endrer ikke det at man hindrer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kokeplate skrev (På 29.9.2023 den 5.09):

Om man hindrer noen i å passere er man et hinder.

De eneste som lovlig passerer en bil som holder fartsgrensen, er utrykningskjøretøy (og dem skal man selvsagt senke farten for/stoppe for når man ser dem i speilet). Om en råkjører mener at en person som følger fartsgrensen er et hinder fordi man måååå forbi, så - hvem tror du får bot, og hvem tror du er en fare i trafikken?
Råkjøreren. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Dette endrer ikke det at man hindrer dem.

Lykke til med å komme med det argumentet i retten. 🤣 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De eneste som lovlig passerer en bil som holder fartsgrensen, er utrykningskjøretøy (og dem skal man selvsagt senke farten for/stoppe for når man ser dem i speilet). Om en råkjører mener at en person som følger fartsgrensen er et hinder fordi man måååå forbi, så - hvem tror du får bot, og hvem tror du er en fare i trafikken?
Råkjøreren. 

De av dem som ikke sikrer en forsvarlig forbikjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lykke til med å komme med det argumentet i retten. 🤣 

Er det nå blitt en rettssak vi snakker om, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...