Gå til innhold

Biler eller andre kjøretøy som skal forbi selv om jeg holder fartsgrensen

hocane

Anbefalte innlegg

Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Om en bil tar deg igjen og du ikke slipper den forbi er du et hinder. 

Du har misforstått bestemmelsen, den gjelder innenfor øvrig regelverk. Ikke utenfor.

Det er ingen som bøtelegges for å ikke tilrettelegge for en fører som vil bryte fartsgrensen. Men du kan bøtelegges for å kjøre for fort. 

Anonymkode: 6b074...687

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett er det den forrest i køen som er idioten.

Oi, her er holdninger som gjør at mange ikke skulle vært på veien! Trist holdning på deg :( 

Anonymkode: 8c2cd...75f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at de har sikkert en grunn for å ha dårlig tid.

Kanskje skal kona føde, kanskje har ungen slått seg, kanskje er det pappas siste pust som er på vei ut og de vil rekke å si hade, kanskje har brann alarmen gått hjemme. 

Man vet aldri. 

Du klarer bedre

Anonymkode: 1841c...f91

Pøh, folk er bare egoister. Tipper at ingen har gyldig grunn til å ha dårlig tid, de bare VIL frem først..

Anonymkode: 28ad4...b65

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ingenting som plikter meg å STOPPE for å slippe forbi noen som bryter reglene og sikkerheten, når jeg selv holder alle regler! Jeg kjører ikke bil, og bruker kjøreturen på å hele tiden måtte stoppe for andre, når jeg holder grensen godt! 

Hvem var sagt at du er forpliktet til å stoppe?  Man må jo ikke stoppe for å slippe forbi😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, her er holdninger som gjør at mange ikke skulle vært på veien! Trist holdning på deg :( 

Det er såpass nytt for deg at noen tar ansvar for trafikkføyten altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har misforstått bestemmelsen, den gjelder innenfor øvrig regelverk. Ikke utenfor.

Det er ingen som bøtelegges for å ikke tilrettelegge for en fører som vil bryte fartsgrensen. Men du kan bøtelegges for å kjøre for fort. 

Den gjelder om du er unødvendig til hinder. Det er unødvendig ikke å slippe forbi, om det er muligheter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me for life skrev (7 timer siden):

Det som er mer irriterende er de som skal bestemme hvordan andre skal kjøre.

Konsentrer deg om ditt, gjør en innsats for å skape flyt i trafikken, og så for politiet ta seg av de som gjør feil.

Eller man bare skal akseptere at f.eks barnet ditt blir drept pga en råkjører som ikke skal ha noen til å fortelle h*n hvilke regler som gjelder? :( 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjelder om du er unødvendig til hinder. Det er unødvendig ikke å slippe forbi, om det er muligheter for det.

Innenfor øvrig regelverk. Skjønner du ikke det? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Midnattsol skrev (7 timer siden):

Jeg kjører VELDIG mye, og opplever av og til "moralens voktere" som deg. Jeg tenker at du IKKE på noen måte trenger å påta deg en oppdragerrolle for verken meg eller andre. Skaff deg egne barn eller hunder hvis du absolutt må oppdra noen!

Det er min bil, mitt sertifikat, min økonomi og mitt liv det handler om. De sjansene jeg tar, tar jeg ift meg selv. Jeg vet hva min bil og motorsykkel tåler, og hvordan jeg skal kjøre den, så de forbikjøringene jeg tar, tar jeg basert på at jeg faktisk ønsker å leve, glem ikke det. Jeg er GODT voksen, så ingen ungdommelig overmot her i gården. Kun 10 000`vis av mils erfaring gjennom mange mange år.

Hva er en «moralens vokter»? En som følger trafikkreglene? Huff, så fæle de er! Skaffe egne unger? Kanskje du dreper en unge med holdningen din om at du har rett til å la være å følge regler hvis DU ønsker! Handler om DITT liv? Hvilken i helvetes planet er du på? Tenk på alle som har mistet sine kjære pga slike holdninger og oppførsler du har i trafikken? Tror du reglene er der kun fordi DU ikke skal skade deg selv? Hjelpes, verden består av brødhodete idioter! Skam deg! Og tror du de som har drept seg selv, regnet med å bli drept? Fy faen, blir så forbanna på sånne idioter! DU burde aldri vært på veien! 😡😡😥

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Innenfor øvrig regelverk. Skjønner du ikke det? 

Hvilken regel forbyr deg å slippe forbi kjøretøy som holder høyere hastighet enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er en «moralens vokter»? En som følger trafikkreglene? Huff, så fæle de er! Skaffe egne unger? Kanskje du dreper en unge med holdningen din om at du har rett til å la være å følge regler hvis DU ønsker! Handler om DITT liv? Hvilken i helvetes planet er du på? Tenk på alle som har mistet sine kjære pga slike holdninger og oppførsler du har i trafikken? Tror du reglene er der kun fordi DU ikke skal skade deg selv? Hjelpes, verden består av brødhodete idioter! Skam deg! Og tror du de som har drept seg selv, regnet med å bli drept? Fy faen, blir så forbanna på sånne idioter! DU burde aldri vært på veien! 😡😡😥

Ja, og du er et tydelig eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at de har sikkert en grunn for å ha dårlig tid.

Kanskje skal kona føde, kanskje har ungen slått seg, kanskje er det pappas siste pust som er på vei ut og de vil rekke å si hade, kanskje har brann alarmen gått hjemme. 

Man vet aldri. 

Du klarer bedre

Anonymkode: 1841c...f91

Men kanskje det er en grunn til at noen ikke ønsker å kjøre så fort også?

Kanskje det er en som kjører for første gang etter en ulykke? Eller en ung sjåfør som kjører første tur alene? 

Man vet aldri.

Anonymkode: 62cef...0e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (40 minutter siden):

Man er ikke til hinder om man kjører i fartsgrensa. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man er ikke til hinder om man kjører i fartsgrensa. 

Så lenge man hindrer trafikken som kommer bak er man utvilsomt et hinder.

Endret av Kokeplate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men kanskje det er en grunn til at noen ikke ønsker å kjøre så fort også?

Kanskje det er en som kjører for første gang etter en ulykke? Eller en ung sjåfør som kjører første tur alene? 

Man vet aldri.

Nå er det imidlertid de færreste som krever at disse skal kjøre fortere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (1 time siden):

Så lenge man hindrer trafikken som kommer bak er man utvilsomt et hinder.

Me n kjører man i fartsgrensen gjør man ikke noe ulovlig selv ved kø bak.  Selv om man er til hinder for de som vil bryte fartsgrensen.

Bor selv forøvrig på bondelandet der traktorer tror de kan ligge i 50 i flere mil uten å kjøre til side. Det er å bryte trafikkreglene om at man ikke skal være.til hinder.

Anonymkode: 00db6...6fb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kokeplate skrev (1 time siden):

Nå er det imidlertid de færreste som krever at disse skal kjøre fortere...

Men du vet jo ikke om det er akkurat disse du ligger bak?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe, så synd for deg at jeg nok tilbringer mange flere timer og kjører mange flere mil på veiene enn de aller aller fleste....og det uten en eneste bot, prikk eller noe som helst form for uhell EVER :) 

Det jeg faktisk synes er litt synd stakkars deg, er at du tror du er opphøyet til å kvalifisere meg som "idiot", men slapp bare av kjære du, jeg skammer meg ikke over verken min kjøring eller andre ting i livet mitt 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (10 timer siden):

Flere som irriterer seg over dette?

Jeg senker aldri farten eller slipper dem forbi dersom jeg holder fartsgrensen.

Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon.

Du er en irriterende, veslevoksen besserwisser. Det er det du er!
Hvis jeg har lyst til å kjøre sportsbil - i et helt annet tempo enn deg - så får du jaggu holde fingrene dine unna hornet og passe dine egne saker, synes jeg. Du er sikkert en slik type som blander seg oppi hva alle naboene gjør også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er nettopp den type bilfører som lager kø og forårsaker ulykker. Folk blir irritert når du tror at du kan bestemme hvordan andre skal kjøre, og når folk blir irritert så tar de større sjanser i trafikken.  Om du er redd for å kjøre bil så er det ditt problem! Ikke ødelegg eller bry deg med andre 

Anonymkode: 5c69d...242

Nei, hvis man kjører etter fartsgrensen er man faktisk ikke problemet. De som kjører 10-30 km/t under fartsgrensen hele tiden (kanskje bortsett fra akkurat der det er mulig å kjøre forbi, da setter de gjerne opp farten…), de forårsaker problemet du beskriver. Men de som på død og liv skal forbi biler som kjører på fartsgrensa? DE er farlige. Ikke den de kjører forbi. 

Anonymkode: ddcb1...64f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...