AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #21 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo. Ved å ikke tilrettelegge for det (legge deg til høyre) og/eller senke fart så er det NETTOPP det du gjør. Du er til hinder. Anonymkode: d6309...bc8 Haha nei, det er det dummeste jeg har hørt. Og det sier ikke lite. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så å kjøre i fartsgrensen er å sinke trafikken og være en irriterende fører? Spør for en venn.., Anonymkode: 81614...09d Tydeligvis 😄 Anonymkode: 6b074...687 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #22 Del Skrevet 28. september 2023 Om jeg ser noen som vil stjele en sjokolade på butikken så bør jeg stille meg i veien så de ansatte ikke ser det også? Her skal vi tydeligvis tilrettelegge for lovbrudd, kjekt å vite. Anonymkode: 6b074...687 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #23 Del Skrevet 28. september 2023 Hvis du vil kjøre for fort, så gjerne for meg. Da får du kjøre forbi og jeg skal til og med bremse når du gjør det. Hvis jeg føler meg ekstra grei, kan jeg kanskje til og med svinge inn i en busslomme eller tilrettelegge på annen måte. Jeg er hverken politi, moren din eller kjørelæreren din. Men ikke gjør din fartsiver til mitt problem ved å ligge i rumpa på meg. Da utsetter du meg for fare og det er ikke greit. Jeg blir stressa og forbanna og svært lite tilbøyelig til å være grei og slippe deg forbi eller bedrive noen som helst tilrettelegging. Bruk heller fjernlysene dine, så skal jeg slippe deg forbi ved første anledning. Speedometeret mitt viser fartsgrensen pluss 10 km. Så dere fartsidioter som klager over manglende samarbeidsvilje: gå i dere selv først. Ikke TS Anonymkode: 9c36a...3b2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #24 Del Skrevet 28. september 2023 hocane skrev (3 timer siden): Flere som irriterer seg over dette? Jeg senker aldri farten eller slipper dem forbi dersom jeg holder fartsgrensen. Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon. Uansett om andre førere er idioter og bryter loven burde vise hensyn til dem for din egen del og andre. Kjører du 80 i venstre filen på en motorvei med fartsgrense på 80, og det kommer en i 100 bak deg legger du deg ut til høyre. Ja kanskje du kjører lovlig og han bak ikke gjør det. Men om du står på ditt risikerer du farlige situasjoner, som forbikjøringer på høyre siden. Kjører noen forbi deg på vanlig landevei, tar jeg ned farten når de tar forbikjøring for å gjøre situasjonen tryggere. Du gjør ingen ting bedre ved å oppføre deg som en idiot. At en annen er idiot gjør ikke at du trenger å være det Anonymkode: 1e70c...731 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #25 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du vil kjøre for fort, så gjerne for meg. Da får du kjøre forbi og jeg skal til og med bremse når du gjør det. Hvis jeg føler meg ekstra grei, kan jeg kanskje til og med svinge inn i en busslomme eller tilrettelegge på annen måte. Jeg er hverken politi, moren din eller kjørelæreren din. Men ikke gjør din fartsiver til mitt problem ved å ligge i rumpa på meg. Da utsetter du meg for fare og det er ikke greit. Jeg blir stressa og forbanna og svært lite tilbøyelig til å være grei og slippe deg forbi eller bedrive noen som helst tilrettelegging. Bruk heller fjernlysene dine, så skal jeg slippe deg forbi ved første anledning. Speedometeret mitt viser fartsgrensen pluss 10 km. Så dere fartsidioter som klager over manglende samarbeidsvilje: gå i dere selv først. Ikke TS Anonymkode: 9c36a...3b2 Da bør du få ordnet speedometer. Det er vanlig at de viser feks 77 når en ligger i 80. Altså - 3 til -5 av reell fart. Den skal ikke vise 10+ av reell fart Anonymkode: 57954...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #26 Del Skrevet 28. september 2023 Irriterte sjåfører har høyere sannsynlighet for å gjøre feil selv, eller ta uoverveide beslutninger. Jeg prøver derfor å ikke la meg irritere i trafikken, hverken av de som kjører for fort eller for sakte, eller av andre som gjør helt åpenbare feil. Irritasjon går jo bare ut over meg selv, og man kan faktisk velge selv om man vil la seg irritere eller la det passere. Jeg observere at noen kjører feil, og fortsetter deretter med mitt uten å la meg affisere. Ikke alltid det funker like bra, selvsagt. Anonymkode: 94383...666 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 28. september 2023 #27 Del Skrevet 28. september 2023 Når man blir tatt igjen av et kjøretøy kjører man saktere enn dette kjøretøyet. Da slipper man det aktuelle kjøretøyet forbi ved anledning, foritsatt at man ikke er komplett idiot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #28 Del Skrevet 28. september 2023 Kokeplate skrev (Akkurat nå): Når man blir tatt igjen av et kjøretøy kjører man saktere enn dette kjøretøyet. Da slipper man det aktuelle kjøretøyet forbi ved anledning, foritsatt at man ikke er komplett idiot. akkurat det jeg tenker også. Du gjør ikke situasjonen bedre ved å irritere den andre sjåføren. Da risikrerer du bare en enda farligere forbikjøring osv. Syntes du det er skikkelig ille slipper du han forbi og så får du ringe politiet. Anonymkode: 1e70c...731 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #29 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da bør du få ordnet speedometer. Det er vanlig at de viser feks 77 når en ligger i 80. Altså - 3 til -5 av reell fart. Den skal ikke vise 10+ av reell fart Anonymkode: 57954...363 Ned til minus 10 er faktisk ikke uvanlig. Dette er i fart over 60km under er den nøyaktig. Og i følge alt jeg har hørt er det helt vanlig. Så niks, hører på forhandler der og ikke kg. Anonymkode: 00db6...6fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #30 Del Skrevet 28. september 2023 Kokeplate skrev (14 minutter siden): Når man blir tatt igjen av et kjøretøy kjører man saktere enn dette kjøretøyet. Da slipper man det aktuelle kjøretøyet forbi ved anledning, foritsatt at man ikke er komplett idiot. Kjører man bobil er det ett must. Desverre få som følger. Anonymkode: 00db6...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #31 Del Skrevet 28. september 2023 Kokeplate skrev (16 minutter siden): Når man blir tatt igjen av et kjøretøy kjører man saktere enn dette kjøretøyet. Da slipper man det aktuelle kjøretøyet forbi ved anledning, foritsatt at man ikke er komplett idiot. Ikke om man kjører fartsgrensen. Under så er det en selvfølge. Anonymkode: 6b074...687 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #32 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da bør du få ordnet speedometer. Det er vanlig at de viser feks 77 når en ligger i 80. Altså - 3 til -5 av reell fart. Den skal ikke vise 10+ av reell fart Anonymkode: 57954...363 Da misforsto du. Speedometeret mitt virker som det skal. La oss si fartsgrensen er 70. Speedometeret mitt viser 80. Reell fart er da kanskje rundt 76. Likevel får jeg en idiot oppi rumpa som vil ha meg til å kjøre fortere frem til det er mulig å kjøre forbi. Anonymkode: 9c36a...3b2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 28. september 2023 #33 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjører man bobil er det ett must. Desverre få som følger. Anonymkode: 00db6...6fb Disse er javnt over dekket av forskrift paragraf 12 kap 4. , så de bør generelt tas på paragraf 3. Denne pleide å være mer generell, så det er problematisk at denne er endret. Da jeg tok lappen var det entydig kommunisert at man aldri under noen omstendigheter hadde lov til å gjøre det TS gjør. Politiet er generelt alt for lite flinke til å ta ut trafikanter som bryter trafikkflyten på nedsiden. Gitt dagens fartsgrenser, burde politiet prioritere trafikkflyt før fartsmåling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #34 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke om man kjører fartsgrensen. Under så er det en selvfølge. Anonymkode: 6b074...687 Du får følge din moral, jeg følger min. Fartsgrenser å veier i Norge er ikke innrettet etter mengde trafikk. Nor noen skal bestemme at miljø skal gå foran trafikkflyt, så er det ikke min stemme de får, jeg følger ikke de reglene satt i Oslo. Anonymkode: 5bf15...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #35 Del Skrevet 28. september 2023 Frk Midnattsol skrev (4 timer siden): Det er min bil, mitt sertifikat, min økonomi og mitt liv det handler om. De sjansene jeg tar, tar jeg ift meg selv. Jeg vet hva min bil og motorsykkel tåler, og hvordan jeg skal kjøre den, så de forbikjøringene jeg tar, tar jeg basert på at jeg faktisk ønsker å leve, glem ikke det. ?? Tuller du nå eller er du så kort?? Hva tror du skjer hvis du havner i en ulykke, at det bare er du som eventuelt kjører deg ihjel og at de i den andre bilen, sykkelen, på veien ikke får en skramme?? Ja, hadde det nå vært så vel! Godt å høre at du kjører motorsykkel da, for akkurat da ER det faktisk deg det går utover. Anonymkode: 2a368...ecf 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #36 Del Skrevet 28. september 2023 hocane skrev (4 timer siden): Flere som irriterer seg over dette? Jeg senker aldri farten eller slipper dem forbi dersom jeg holder fartsgrensen. Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon. Ok så du dreit langflat i det du lærte når du tok lappen mao. Anonymkode: 8f040...1d1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #37 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå vet jeg at ligger jeg i 80 på mitt speedometer så ligger jeg i 72km i timen. Forstår folk kjører forbi da. Anonymkode: 00db6...6fb Når jeg har folk bak meg som presser selv om jeg ligger over så senker jeg glatt ned til "speedometer hastighet" Grådig gøy 😆 Anonymkode: 841dc...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 28. september 2023 #38 Del Skrevet 28. september 2023 TS hørtes ut som min bestefar på 85. Ikke faen om han skal slippe forbi noen. Det skaper så mange farlige situasjoner at det er ett mirakel at han fortsatt lever. Han sitter også å irriterer seg,tuter og bærter. Ifølge han selv så gjør han alt riktig. Alle andre tar feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #39 Del Skrevet 28. september 2023 Frk Midnattsol skrev (4 timer siden): Jeg kjører VELDIG mye, og opplever av og til "moralens voktere" som deg. Jeg tenker at du IKKE på noen måte trenger å påta deg en oppdragerrolle for verken meg eller andre. Skaff deg egne barn eller hunder hvis du absolutt må oppdra noen! Det er min bil, mitt sertifikat, min økonomi og mitt liv det handler om. De sjansene jeg tar, tar jeg ift meg selv. Jeg vet hva min bil og motorsykkel tåler, og hvordan jeg skal kjøre den, så de forbikjøringene jeg tar, tar jeg basert på at jeg faktisk ønsker å leve, glem ikke det. Jeg er GODT voksen, så ingen ungdommelig overmot her i gården. Kun 10 000`vis av mils erfaring gjennom mange mange år. Nei, de sjansene du tar i trafikken (dine ord, ikke mine!) rammer ikke deg. Det er fullstendig åpenbart at andre kan rammes fatalt av at du føler du er så dreven bak rattet og kan sjanse litt. Anonymkode: 21763...046 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 28. september 2023 #40 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg anbefaler alle som kjører bil å laste ned en speedometer-app på mobilen så man får sjekket feilvisningen på speedometeret. Mange kjører langt under fartsgrensen uten å vite det. Å sjekke er svært enkelt. Jeg irriterer meg mer over de som ligger i 65 i 70-sona her og hver gang de passerer et fartskamera så senkes farten til 50km/t 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå