Gå til innhold

Biler eller andre kjøretøy som skal forbi selv om jeg holder fartsgrensen

hocane

Anbefalte innlegg

Flere som irriterer seg over dette?

Jeg senker aldri farten eller slipper dem forbi dersom jeg holder fartsgrensen.

Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da regner jeg med at det er vei med en fil i hver retning du snakker om, og at du ikke er en av de som ligger i venstre fil på motorveien og sperrer.

Du trenger ikke å slippe de forbi, men å bruke hornet hvis de kjører forbi er bare unødvendig og teit. Det går under unødvendig bruk og kan gi bot. 

Anonymkode: 13897...ab6

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at ligger jeg i 80 på mitt speedometer så ligger jeg i 72km i timen. 

Forstår folk kjører forbi da.

Anonymkode: 00db6...6fb

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nettopp den type bilfører som lager kø og forårsaker ulykker. Folk blir irritert når du tror at du kan bestemme hvordan andre skal kjøre, og når folk blir irritert så tar de større sjanser i trafikken.  Om du er redd for å kjøre bil så er det ditt problem! Ikke ødelegg eller bry deg med andre 

Anonymkode: 5c69d...242

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig irriterer jeg meg, men tenker at de får selv ta ett valg om de vil utsette seg selv i fare for å spare 3 sekunder. 

Tuter ikke med mindre jeg ser biler som kommer imot, og det derav ER en farlig situasjon 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mer irriterende er de som skal bestemme hvordan andre skal kjøre.

Konsentrer deg om ditt, gjør en innsats for å skape flyt i trafikken, og så for politiet ta seg av de som gjør feil.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjører i fartsgrensa og andre kjører forbi, fine! Jeg tilrettelegger ikke for det, men det provoserer meg heller ikke. (Hvis det er førere med virkelig høy hastighet, håper jeg jeg ikke ser dem igjen om et par kilometer, på et ulykkessted).

Anonymkode: b4bba...a38

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (13 minutter siden):

Dersom dem kjører forbi fordet tuter jeg på dem, fordi de lager en farlig situasjon.

Hvorfor tar du det valget, ts? Tenker du det er din «oppgave» å styre farten på en tilfeldig strekning du trafikkerer? Eller tenker du det går utover egoet ditt om du lar andre mennesker få rom til sine ting i din nærhet?

Jeg irriterer meg over folk som deg. Usikre folk, som heller enn å oppsøke psykolog og si «jeg føler meg mindre om jeg viker for andre - hjelp meg fikse dette» turer på med sin usikkerhet ute i offentligheten og er til bry. Med spisse albuer og krasse blikk. 

For la oss ikke late som om du velger å være i veien bare på - veien. Du velger å ikke vike også i kassakreditt, med hun småbarnsmoren med en hylende unge bak deg. Du velger å ikke vike også i parken når den gamle mannen kommer humpende. Du krever den plassen andre kunne hatt nytte av. Fordi det gir deg noe.

Anonymkode: 143b9...e34

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (14 minutter siden):

Du er ikke politi. Og holdningen din om ikke å slippe forbi? Du er pr.definisjon like trafikkfarlig og useriøs som forbikjøreren.

Du er trolig typen som øker farten for å forhindre denne føreren. Hadde jeg vært politi og sett deg gjøre dette så hadde jeg også huket inn deg med et like solid argument om uforsvarlighet.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører VELDIG mye, og opplever av og til "moralens voktere" som deg. Jeg tenker at du IKKE på noen måte trenger å påta deg en oppdragerrolle for verken meg eller andre. Skaff deg egne barn eller hunder hvis du absolutt må oppdra noen!

Det er min bil, mitt sertifikat, min økonomi og mitt liv det handler om. De sjansene jeg tar, tar jeg ift meg selv. Jeg vet hva min bil og motorsykkel tåler, og hvordan jeg skal kjøre den, så de forbikjøringene jeg tar, tar jeg basert på at jeg faktisk ønsker å leve, glem ikke det. Jeg er GODT voksen, så ingen ungdommelig overmot her i gården. Kun 10 000`vis av mils erfaring gjennom mange mange år.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du er nettopp den type bilfører som lager kø og forårsaker ulykker. Folk blir irritert når du tror at du kan bestemme hvordan andre skal kjøre, og når folk blir irritert så tar de større sjanser i trafikken.  Om du er redd for å kjøre bil så er det ditt problem! Ikke ødelegg eller bry deg med andre 

Anonymkode: 5c69d...242

Om du blir så lett irritert og tar sjanser i trafikken, så er det ditt problem! (Og kanskje andre du møter) Skal du kjøre bil,må du faktisk tåle at det kan bli kø av og til. 

Anonymkode: 62cef...0e4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får gjøre som de vil, men jeg tilrettelegger heller ikke for at de kan få kjøre forbi. Bremser ikke ned eller legger meg ikke langt til høyre om de ligger i rumpa mi. 

Anonymkode: 6b074...687

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De får gjøre som de vil, men jeg tilrettelegger heller ikke for at de kan få kjøre forbi. Bremser ikke ned eller legger meg ikke langt til høyre om de ligger i rumpa mi. 

Såå…. De må gjøre som du vil? 

Anonymkode: d6309...bc8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre fort får du også lære deg å kjøre forbi. Så enkelt er det. Jeg bremser ikke ned for å spare tid for andre. Kjør forbi på eget ansvar 

Anonymkode: 41d89...b77

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Såå…. De må gjøre som du vil? 

Nei, de kan jo kjøre forbi likevel? Jeg stiller meg ikke i veien eller forhindrer det på noen måte. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å kjøre i fartsgrensen er å sinke trafikken og være en irriterende fører? Spør for en venn..,

Anonymkode: 81614...09d

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, de kan jo kjøre forbi likevel? Jeg stiller meg ikke i veien eller forhindrer det på noen måte. 

Jo. Ved å ikke tilrettelegge for det (legge deg til høyre) og/eller senke fart så er det NETTOPP det du gjør. 

Du er til hinder. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at de virkelig må bæsj, og dermed forte seg. 

Anonymkode: aaaea...bac

Da er det jaggu mange som har dårlig mage, for det er nesten ingen som holder fartsgrensen lengre :legrine:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...