Gå til innhold

Har du en oljesprayflaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte kjøpe meg en oljesprayflaske, og lurte på om noen har erfaringer med flasker de kan anbefale (eller fraråde). Den skal brukes til å spraye olje i stekepanne, airfryer og slikt. Trenger ikke være noe fancy/elegant, bare.. fungere. 😄

Anonymkode: 10827...ef2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bruker du olje i air fryer? Det sksl man vel ikke gjøre?

Anonymkode: 9860d...d37

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor bruker du olje i air fryer? Det sksl man vel ikke gjøre?

Anonymkode: 9860d...d37

Jeg følte virkelig jeg hadde klart å stille et ganske enkelt formulert spørsmål, men her er du altså...

• Liker 13
Skrevet

Jeg bestilte en på cdon (av alle ting), den funker helt fint.

Anonymkode: 9677f...bd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg bestilte en på cdon (av alle ting), den funker helt fint.

Anonymkode: 9677f...bd1

Vet du hvilket merke det er? Ser de har flere varianter fra ulike selgere.

Skrevet

Jeg har Cosori sin og den er får 6/10.

Kan tilpasse spruten ved å trykke raskt eller sakte, men jeg synes det kommer ut lite så må pumpe mye. Dessutten søler den under bruk slik at den er konstant litt klissete.

Hadde ikke kjøpt den igjen.

Anonymkode: dd686...fbb

• Liker 2
Skrevet

Gradvis, plantesprayflaske fra ikea

Skrevet
Fjugur skrev (1 time siden):

Gradvis, plantesprayflaske fra ikea

Pass på at den plasten er ment for å komme i kontakt med mat, det skal være merket for det, ellers kan det avgi giftige stoffer 

Lærte mye om det da jeg skulle plante i plast dunker, all plastting som skal i kontakt med noe spiselig må være merket Polypropylen/Polypropen PP

Anonymkode: a073c...530

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Pass på at den plasten er ment for å komme i kontakt med mat, det skal være merket for det, ellers kan det avgi giftige stoffer 

Lærte mye om det da jeg skulle plante i plast dunker, all plastting som skal i kontakt med noe spiselig må være merket Polypropylen/Polypropen PP

Anonymkode: a073c...530

Det er den! :)

• Liker 2
Skrevet

Klarer disse sprayflaskene å spraye olje der du vil ha oljen, uten å sende en sky av forstøvet olje ut over hele kjøkkenet? (Det gjorde nemlig ikke den jeg hadde en gang i tiden, så jeg er litt nysgjerrig. Min ble kassert etter tre spray.)

Anonymkode: 676cd...ef1

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle hive inn en oppdatering nå som jeg har kjøpt meg en flaske.

Jeg snublet litt tilfeldig over en til halv pris i en salgshylle på Power, så da ble det den. Etter å ha sjekket på nett ser jeg at den jeg kjøpte, Kulz, er helt identisk med den som er linket over fra cdon, og en av variantene som Power har solgt som Cosori, og som også noen steder går under Delicious. Eneste forskjellen er at den fra cdon ikke har med det lille "ekstrautstyret".

Den er ikke veldig god, men fungerer greit nok, spesielt siden jeg fant den til 99,-

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 9.59):

Klarer disse sprayflaskene å spraye olje der du vil ha oljen, uten å sende en sky av forstøvet olje ut over hele kjøkkenet? (Det gjorde nemlig ikke den jeg hadde en gang i tiden, så jeg er litt nysgjerrig. Min ble kassert etter tre spray.)

Anonymkode: 676cd...ef1

Den jeg endte opp med sender oljen stort sett rett frem. Noen ganger som dusj, av og til som stråle, og innimellom skjener den litt til siden som en beruset kar som tror han har kontroll, men...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...