Gå til innhold

Hvor mange av dere bruker produkter testet på dyr, fra denne nettsiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker ingenting, har vært bevisst på det i fem år nå. Går heller uten enn å velge noe som er dyretestet.

Anonymkode: 5effd...e55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bevisst, men alt jeg bruker er godkjent i følge nettsiden du viste til.

Anonymkode: 47d27...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Colgate-tannkrem til barna, men kommer ikke til å kjøpe en eneste tannkrem igjen nå. Grusomt at så mange selskap mishandler dyr. Takk for opplysningen!

Anonymkode: 6298d...b1c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bruker dyr fordi man ikke kan bruke mennesker selv om vi også er prøvekaniner for ulike medisiner. 

Dyr vil for evig brukt til testing av medisiner og i vitenskapens navn. 

Så at noen få boikotter ting til hverdagsbruk hjelper lite. Hvertfall når medisiner du eller barna dine en gang trenger er testet på dyr først. 

Anonymkode: d8b04...6a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Laroche posay fordi jeg ikke har funnet andre produkter huden min tåler som også har lignende effekt.

Og bruker ett av parfymemerkene.

Anonymkode: 53d20...eba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker aldri om produktene blir dyretestet før jeg kjøper de.

Som skrevet over; de må jo teste produkter på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venus barberhøvler.

Jeg ser at Sephora er nevnt. Såvidt jeg vet er det en nettbutikk som selger både veganske og ikke-veganske produkter. Om listen mener deres egenproduserte produkter (jeg vet ikke om de har noen) så bør det skrives.

Dyrevernalliansen ville sikkert hatet meg fordi jeg bruker to av snegleslimproduktene fra COSRX, for selv om ikke sneglene blir skadet, så er de jo oppdrettssnegler som lever i fangenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, flusa said:

Hvordan tror du det da fungerer med produkter som ikke er testet på dyr?

Sorry, men å være ok med at kaniner får sviende væske dryppet inn i øynene fordi du vil ha en pen maskara finnes det ingen unnskyldning for

15 minutter siden, MyMichelle said:

Venus barberhøvler.

Jeg ser at Sephora er nevnt. Såvidt jeg vet er det en nettbutikk som selger både veganske og ikke-veganske produkter. Om listen mener deres egenproduserte produkter (jeg vet ikke om de har noen) så bør det skrives.

Dyrevernalliansen ville sikkert hatet meg fordi jeg bruker to av snegleslimproduktene fra COSRX, for selv om ikke sneglene blir skadet, så er de jo oppdrettssnegler som lever i fangenskap.

Merk at et produkt ikke trenger være vegansk for å være cruelty free

Anonymkode: 60f31...8c1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke sminke og slikt men så jeg hadde noe parfyme og sånt fra den listen som er testet på dyr, komme ikke til å slutte å bruke de av den grunn. Dette er jo noe som er laget for lenge siden og det er ikke slik at de tester på dyra nå det var jo når de utviklet produktet. Gjort er gjort, dropper ikke bilen bare fordi folk er blitt påkjørt heller.

Anonymkode: 93803...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker et par av tingene på lista, men de fleste er lette å bytte ut (bortsett fra tannkremen, som er den eneste jeg ikke får kløe i munnen av).

Anonymkode: 3828e...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ingen, er ikke akkurat nytt det her og har vært bevist på det i veldig mange år. Sjekket begge linkene postet for sikkerhetsskyld og var ingen. Jeg sjekker før jeg kjøper ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at selv om produkter sier de er dyrevennlige og ikke testet på dyr, så kan de inneholde døde dyr. (Snakker om karmin for eksempel).

Anonymkode: 9a253...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrer helt unna produkter som er testet på dyr. Fatter ikke at noen kan støtte dyretesting. Ubegripelig å lese enkelte svar i denne tråden... 

Anonymkode: dc3a8...de8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg at mine favorittmerker tester ikke på dyr. Jeg har vært bevist i flere år. Skulle jeg velge mellom kjente sminkeprodusenter hos kjøpesenter i byen min,  hadde jeg valgt Isadora og Lumene. De to tester ikke på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Brukte Glamglow, fordi jeg hadde kjøpt en slik på flyet. Har også svart leppestift. En fra Killstar og en fra nettet. Glamglow er definitivt testa på dyr. Er ikke sikker på leppestiften. I Europa er det ulovlig og å produsere kosmetikk testet på dyr. Men jeg tror ikke det er ulovlig og å importere kosmetikk testet på dyr, dessverre. Som regel kjøper jeg på H&M. De har egenprodudert vegansk sminke. Synes ikke det er dyrt, heller, og fint er det, også. Som regel unngår jeg og å kjøpe kosmetikk testet på dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (På 28.9.2023 den 15.26):

Innenfor EU - sona er ikke kosmetisk testing på dyr lovlig

https://www.nytimes.com/2013/03/11/business/global/eu-to-ban-cosmetics-with-animal-tested-ingredients.html

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...