AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #1 Skrevet 28. september 2023 Til mine eldste barn (som nå er over 20 år) samlet jeg på julepynt fra ett kjent porselens merke. Dette gjorde jeg i veldig mange år og de har en stor plastkasse hver med pynt. Jeg skrev årstall og navn under da de ofte fikk lik pynt. Jeg har en sønn på 2 år som jeg nå ønsker å gjøre det samme til, men jeg tviler på at han blir så veldig glad for julepynt når han blir stor😅 Jeg skal spare en liten sum med penger til han hver jul, men jeg ønsker også å samle på noe til han som gir han affeksjonsverdi når han blir stor. En ting jeg har tenkt på er å samle på fine små biler da han elsker biler. Ikke de man får kjøpt i lekebutikken. Har dere noen andre gode tips til hva jeg kan spare på? Anonymkode: 5484f...f2c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #2 Skrevet 28. september 2023 Du tror ikke han vil bli glad for julepynt som voksen, men du tror han vil like en hel boks med lekebiler? For å være ærlig er jeg veldig glad jeg ikke er tvunget til å ha en kasse lekebiler stående og støve ned på loftet fordi jeg ikke tør gjøre foreldrene mine lei seg ved å kaste den. Uansett hva du samler på står du i fare for at din smak ikke sammenfaller med dine barns (det gjelder julepynt også) og at det derfor bare står urørt et sted. Skal du absolutt samle på noe så velg noe en voksen vil sette pris på, så for guds skyld ikke lekebiler. Hva med noe nyttig som bestikk eller servise? Anonymkode: ec27d...908
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #3 Skrevet 28. september 2023 Hvorfor vil han like julepynt mindre enn dine 2 andre barn? Selv om han liker biler som 2åring (det gjør vel alle 2åringer inkludert min lille jente) så betyr jo ikke det at han vil like modellbiler som voksen da, synes det var en mer smal ting å samle på for ham... Du kan jo samle på et nøytralt servise som han kan få når han flytter ut? Og/eller glass? Ikke noe kjempedyrt kanskje men noe litt finere enn basic IKEA... Anonymkode: 3a417...dcc 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du tror ikke han vil bli glad for julepynt som voksen, men du tror han vil like en hel boks med lekebiler? For å være ærlig er jeg veldig glad jeg ikke er tvunget til å ha en kasse lekebiler stående og støve ned på loftet fordi jeg ikke tør gjøre foreldrene mine lei seg ved å kaste den. Uansett hva du samler på står du i fare for at din smak ikke sammenfaller med dine barns (det gjelder julepynt også) og at det derfor bare står urørt et sted. Skal du absolutt samle på noe så velg noe en voksen vil sette pris på, så for guds skyld ikke lekebiler. Hva med noe nyttig som bestikk eller servise? Anonymkode: ec27d...908 Min eldste nevø har modellbiler fra han var liten og i dag, 26 år senere, er disse verdt ganske mye, altså ikke bare affeksjonsverdien men også prisen for dem. Det var noe slikt jeg tenkte. Servise og glass skal han heller få den dagen han flytter ut. Jeg ønsker å samle på noe som kan stige i verdi. Anonymkode: 5484f...f2c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor vil han like julepynt mindre enn dine 2 andre barn? Selv om han liker biler som 2åring (det gjør vel alle 2åringer inkludert min lille jente) så betyr jo ikke det at han vil like modellbiler som voksen da, synes det var en mer smal ting å samle på for ham... Du kan jo samle på et nøytralt servise som han kan få når han flytter ut? Og/eller glass? Ikke noe kjempedyrt kanskje men noe litt finere enn basic IKEA... Anonymkode: 3a417...dcc Han kan jo like julepynt like mye som jentene. Det vet jeg jo ikke nå så klart. Men som jeg skrev over så ønsker jeg å spare på noe som kan gi affeksjonsverdi og som kan stige i pris. Nevøen min har 26 år gamle modellbiler som i dag har steget i verdi. Servise og glass skal han heller få den dagen han flytter ut. Anonymkode: 5484f...f2c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Har julepynten til de eldste steget i verdi? Syns du skal gjøre det likt jeg, sett fra begge sider. Hvorfor skal ikke han få julepynt, som minne om barndommen? Alle mine barn, nå unge voksne, har satt pris på julepynten de fikk i oppveksten. Og hvorfor er det så viktig at han får noe av høy verdi, mens søstrene fikk julepynt? Jeg lukter "mammas lille gullgutt med ny partner" lang vei Anonymkode: 5632e...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 8.59): Har julepynten til de eldste steget i verdi? Syns du skal gjøre det likt jeg, sett fra begge sider. Hvorfor skal ikke han få julepynt, som minne om barndommen? Alle mine barn, nå unge voksne, har satt pris på julepynten de fikk i oppveksten. Og hvorfor er det så viktig at han får noe av høy verdi, mens søstrene fikk julepynt? Jeg lukter "mammas lille gullgutt med ny partner" lang vei Anonymkode: 5632e...6ea Jentenes julepynt har garantert steget i verdi det også da det ikke er fra europris akkurat 😅 Hva vet du om hva annet jeg har spart til jentene? Penger, egenkapital, fondsparing, hva de har fått når de flyttet ut? Høres ut som om du vet alt😅 Partner? Hvor har du det fra? Jeg er så singel som man kan få blitt. Ups der svei den litt i altvitenhet blemmer di😅 Anonymkode: 5484f...f2c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 For meg høres det ut som en gjeng med misunnelige sjeler her inne. Når jeg skriver at jeg ønsker å gi gaver som både stiger i verdi og har affeksjonsverdi så blir det nesten latterliggjort. Hvorfor? Er dere misunnelige på at jeg har denne muligheten? En boks med Lekebiler? Det var ikke det jeg skrev eller? Billig servise? Glass fra ikea? Har dette verdi eller affeksjonsverdi? Mammas lille gullgutt med ny partner? Tror dere får lese innlegget bedre og har dere iķke ett vettugt svar å gi så la være å svare. Jeg ønsket tips til julegave som jeg kan spare på til han som kan stige i verdi og har affeksjonsverdi. Anonymkode: 5484f...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå