Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på en pakke fra Tyskland, bestilt 30 desember. Postgangen skal ikke være så sen at det er den som gjør at den ikke har dukket opp? Sliter litt med å ordlegge meg i mail til firmaet, og da er det greit å vite om det kan være posten som gjør at det er tregt, eller om det mest sannsyngilg er firmaet som har rotet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som vet? Jeg sendte en mail i går og fikk til svar at den var sendt den 5 januar, og at det kunne drøye iverfall til 31 januar før de gjør noe. Er det virkelig vanlig at postgangen tar så lang tid fra Tyskland?

Skrevet

Nei, posten skal ikke bruke så lang tid fra Tyskland. Selv ikke som B-post.. Men det kan ha å gjøre med at pakken kan bli stoppet og kontrollert på veien, kanskje?

Skrevet

Kanskje, pakken er verdt ca 1500 NOK, så jeg vet det blir fortollingskaos, men jeg burde nå ha hørt et eller annet fra en eller annen instans nå etter hvert?

Begynner å bli litt stressende dette, jeg reiser bort for rundt 2 uker den 30 januar, og jeg har ikke mulighet til å hente pakken senere enn lørdag i denne uken. Og når det er max to uker hentetid på posten så har jeg et problem om den kommer senere enn lørdag.

Skrevet

Den kan jo liggei tollen, da kan det fiiiiiiiint ta så lang tid, selv om selve postgangen er kjapp.

Selv ting som er uner tollgrensa kan bli stoppet i tollen for kontroll, og da tar det fort et par tre uker der før det skjer noe mer.

Så ja, det er ikke så unormalt det de svarer.

Skrevet

Så hva gjør jeg nå? Dukker det lapp opp i postkassen i løpet av uken så er alt vel, men om lappen kommer på mandag, så er det mulig jeg må reise hjemover før planlagt kun pga denne pakken?

Jeg fikk en annen pakke som ble stoppet i tollen for et par uker siden, og da var det er skjema hvor jeg måtte sende inn fødselsnr og signere, og sende tilbake til posten. Kommer det til å komme et slikt skjema igjen? For da har jeg litt ekstra tid på meg pga at skjemaer skal sendes fram og tilbake (får naboen til å sende meg fortollingstemaet til der jeg er i to uker, jeg signerer og sender til tollen), og at pakken skal sendes fra tollen, og til postkontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...