Gå til innhold

Formsydd/figurnær cardigan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har sett noe slik noe sted? Gjerne på nett! Den må gå inn i midjen og helst ikke cropped/kort. Har mange bomkjøp, syns de fleste cardigans blir så bomsete, de har "eplefasong" i mangel av noe bedre ord (går ut på midten og inn nederst igjen) og det er ikke noe pent på meg.

Takknemlig for tips :)

Anonymkode: 3ca11...a25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forferdelig vanskelig å vinne! Jeg har lett etter i åresvis, men ikke funnet. 

Alt er som du sier "epleformet".

Styr unna ting med typ ribb-kant nederst. Da er den trangere nede enn oppe, så det buler ut i stedet for å svinge inn i midjen. 

Anonymkode: 2efb8...420

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt ned vil du ha den?

Skrevet

Noe slikt som disse?

Freequent - Lang, ribbet cardigan Claudisse i Beigemelert for damer i størrelse M (40) - Cellbes

Esprit - Kardigan Rcs Rib - Svart

Den øverste er fra Cellbes, den nederste fra Esprit.

• Liker 1
Skrevet
Roci skrev (1 minutt siden):

Noe slikt som disse?

Freequent - Lang, ribbet cardigan Claudisse i Beigemelert for damer i størrelse M (40) - Cellbes

Esprit - Kardigan Rcs Rib - Svart

Den øverste er fra Cellbes, den nederste fra Esprit.

Problemet med den type cardigans, er at de ser figurnære ut på bildet, men fordi de har så mye stoff foran, så er de i realiteten ikke det. Jeg ser ut som jeg har på meg en sekk med sånne åpne cardiganer med mye overflødig stoff. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet med den type cardigans, er at de ser figurnære ut på bildet, men fordi de har så mye stoff foran, så er de i realiteten ikke det. Jeg ser ut som jeg har på meg en sekk med sånne åpne cardiganer med mye overflødig stoff. 

Skjønner :) De er innsvingte, men ser at sånn sjalskrage kan bli mye, ja. 

Endret av Roci
Skrevet

Kan noe sånt som dette fungere for deg, eller blir det for retro? 

Jeg sliter litt med det samme som deg, og synes jeg finner de fineste cardiganene hos merker som lager retroklær. Men jeg er jo retro i stilen, så det fungerer for meg, mulig det blir for mye for andre. Jeg kjøpte en fin cardigan hos Cubus for noen år siden, i 100% lammeull, men det ser ikke ut som de har noe lignende nå, dessverre.

Cardiganen på bildet er The Ice Skater Cardigan fra Emmy Design. 100% ull, og finnes i en hel haug med farger.

emmy design - The Ice Skater Cardigan. Teal

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Takk til de som har tipset så langt :)  Drar opp tråden igjen - den er fremdeles aktuell! Noen flere som har noen gode cardigan-råd? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk til de som har tipset så langt :)  Drar opp tråden igjen - den er fremdeles aktuell! Noen flere som har noen gode cardigan-råd? 

Disse er nesten med peplum enn innsving, men deler de. Har de ikke selv, og det er polyester. 
https://www.zalando.no/only-petite-strikkegenser-toasted-coconut-op421i0cr-o11.html

https://www.zalando.no/only-onlrio-life-cardigan-cardigan-medium-grey-melange-on321i27n-c11.html

Denne her er kanskje litt innsvingt, ihvertfall ikke så posete. https://www.zalando.no/rosemunde-cardigan-gra-rm021d009-c11.html

Ellers går jeg ofte for enten litt kortere, eller med knytting. Da får jeg mer fasong. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...