jaeols Skrevet 28. september 2023 #1 Skrevet 28. september 2023 Er det greit å ta flere medisiner samtidig for eksempel om morgenen? Jeg står på fire forskjellige og lurer på om jeg kan ta de samtidig, når du er på sykehus eller institusjon får du flere samtidig. Jeg spør fordi jeg er litt usikker, og vil ikke gjøre noe som blir feil.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #2 Skrevet 28. september 2023 Spør på apoteket så får du svar når det gjelder dine medisiner. Det er forskjell på typer Anonymkode: 07674...4ee 1
BobbySocks Skrevet 28. september 2023 #3 Skrevet 28. september 2023 Jepp. Det kan du. Enkelte medisiner skal tas for seg selv, men da får du beskjed. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #4 Skrevet 28. september 2023 Du vil som oftesr få beskjed hvis noen medisiner virker mot hverandre, og må tas på ulike tidspunkt. Men hvis du er usikker, spør på apoteket. Anonymkode: 43104...955 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #5 Skrevet 28. september 2023 Legg de inn på interaksjoner.no og sjekk, hvis du ikke får snakket med noen snarest. Det var der jeg oppdaget at hjerte arytmer var en mulig bivirkning av to medisiner samtidig. Ingen lege som opplyste meg😌 Anonymkode: 5f847...63e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #6 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Legg de inn på interaksjoner.no og sjekk, hvis du ikke får snakket med noen snarest. Det var der jeg oppdaget at hjerte arytmer var en mulig bivirkning av to medisiner samtidig. Ingen lege som opplyste meg😌 Anonymkode: 5f847...63e Men da skal du kun ta medisinene hvis lege sier det. Altså når på dagen har ingen betydning. TS Så fremst ikke en av de må taes uten eller med mat kan du ta alle på likt. Anonymkode: 1a2b7...0cf
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Legg de inn på interaksjoner.no og sjekk, hvis du ikke får snakket med noen snarest. Det var der jeg oppdaget at hjerte arytmer var en mulig bivirkning av to medisiner samtidig. Ingen lege som opplyste meg😌 Anonymkode: 5f847...63e Det er ikke alle interaksjoner som er klinsik relevante, og det er heller ikke alle interaksjoner som kommer opp. Det er mer relevant om noen av medisinene til TS hemmer opptak av noen av de andre medisinene, og derfor burde tas med litt avstand, slik info finner du heller ikke nødvendigvis på interaksjoner.no. Uansett er farmasøyter best egnet til å spørre om sånt. Anonymkode: 07674...4ee 2
jaeols Skrevet 29. september 2023 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2023 Så det er ikke noe i veien for å ta flere medisiner samtidig, det var godt å høre. Må ta flere hver morgen, ting ryr på i min alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå