Gå til innhold

Satt ned prisen med 1,4 millioner, men får ikke solgt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En trist historie om Ole som siden i fjor høst har forsøkt å selge eneboligen sin.

Selv med solceller på taket og priskutt på 1,4 millioner får han ikke solgt.

Har boligmarkedet i Norge kollapset helt?

https://www.nettavisen.no/bolig/rente/boligpriser/ole-har-forsokt-a-selge-boligen-i-ett-ar-matte-sette-ned-prisen-med-1-4-millioner/s/5-95-1352142

Anonymkode: d7bb8...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nok forseint! Alle visste jo at det kom til å bli rentehevinger siden 2021? Nå som rentehevingene faktisk har skjedd så vil jo mange unngå det unødvendige risiko med tanke på enda flere rentehevinger.

Endret av Intervence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, takinova said:

6,9mnok? Jeg trodde vi snakket om 15mnok slik det ble omtalt - luksuriøst blant annet.

Dersom du ser plasseringen så skjønner du fort hvorfor ingen er interessert. 7 til 8 kilometer til nærmeste matvarehandel i en travel hverdag? Det frister ikke mange.

Endret av Intervence
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervence skrev (Akkurat nå):

Dersom du ser plasseringen så skjønner du fort hvorfor ingen er interessert.

Mandal? Men det er kanskje langt utenfor selve Mandal også? Da er det jo mer forståelig. Å bygge nytt på landsbygda har alltid vært et tapsprosjekt, uansett hvor godt boligmarkedet ellers har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen burde få litt mer impulskontroll. Kun et år etter brudd har han flyttet inn med en annen og er klar til å kjøpe seg inn i en annen bolig før han har solgt den gamle? 

Anonymkode: c0741...a04

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike historier er selvfølgelig synd og trist, men ofte kan intervjuobjektene også skylde seg selv med impulsvalg og "jeg vil, jeg vil"-holdning.

Anonymkode: 72388...ca2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge to etasjer i et hus "for alderdommen" var jo lurt. 

Men ja, det er aldri en god idé å bygge et hus på "bygda" om man ikke er virkelig sikker på at det er der man skal bo. 

Anonymkode: b1ddf...bd7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han og nye dama får bosette seg i alderdomshuset i stedet, da? 🤷‍♀️ Hvis hennes hus er mer lettsolgt.

Jeg ville digga solceller på taket og alt det, men huset for ellers var litt bom. Kjipe uteområder. Enorm, "kald" gårdsplass. Gigantgarasje rett sør for huset. Stort sett pene farger inne og pen utsikt mot øst, men hvor er uteplassene mot sør og vest? Hvor er hagen? Kanskje jeg ikke så nøye nok. Men uansett: han har bygd sitt (og eksens) drømmehus, og da er det nok økonomisk absolutt smartest å bo i det selv. Jeg skjønner godt at denne er tungsolgt.

Anonymkode: 44749...7de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mannen burde få litt mer impulskontroll. Kun et år etter brudd har han flyttet inn med en annen og er klar til å kjøpe seg inn i en annen bolig før han har solgt den gamle? 

Anonymkode: c0741...a04

Enig. Ser ut til å være flere unger involvert og. Synes ikke huset var særlig fristende heller, likte ikke materialvalg på kjøkken og bad,  noe som er dyrt å fikse.

Anonymkode: d9517...1f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...