AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #1 Skrevet 28. september 2023 Hei, jeg har nylig flyttet i studentboliger og har derfor naboer tett på meg. Den ene naboen min spiller høy musikk gjerne flere timer i døgnet (men ikke etter 23) men de kan fint finne på å sette på halv 8 på morgenen, og det er høyt nok til at man våkner av det. Også på søndager er det ofte musikk. Og det hjelper ikke at det er kjempe dårlig festmusikk som blir spilt hele tiden.. Får liksom ikke til å konsentrere meg i egen leilighet med mindre jeg har på støydempende headset. Er dette rett til å klage på? Når det er hver dag? Selv om det ikke er om natten? Anonymkode: 5dd2d...b22
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #2 Skrevet 28. september 2023 I utgangspunktet ikke. Hvordan er reglene/vedtektene i den studentboligen? Anonymkode: c9bbc...a30
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #3 Skrevet 28. september 2023 Ja hvis det er ulevelig. Anonymkode: 76552...08c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #4 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I utgangspunktet ikke. Hvordan er reglene/vedtektene i den studentboligen? Anonymkode: c9bbc...a30 Bare fordi det er mellom 7 ig 23 betyr ikke at det er fritt frem hvis det er til bry på den måten over flere timer. Klag til huseier ts Anonymkode: 5db61...bfb 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #5 Skrevet 28. september 2023 Vet ikke hva du mener med å klage, men synes absolutt du har grunn til å være frustrert og kan si fra til naboen og be dem ta mer hensyn. Tipper det er noen husordensregler eller noe som sier at det skal være ro eller noe mellom et gitt tidspunkt fra 22/23 til morgenen en gang, men det betyr ikke at det er fritt frem å bråke i tidsrommet utenfor. Man må tåle noe lyd i en blokk, men de som bor i blokk må også tåle at de er nødt til å ta hensyn til naboene og ikke kan bråke så mye de vil. Virker som om dette er én nabo, så ville begynt med å banke på og forklare saken på en vennlig måte. Ikke sikkert de selv vet hvor mye av lyden som høres for naboene, så synes det er redelig å gi beskjed direkte først. Hjelper ikke det, kan du melde fra til utleier, og da er det supert om flere naboer henger seg på. Anonymkode: 1135f...783 1
Mariehøna Skrevet 28. september 2023 #6 Skrevet 28. september 2023 Ja, absolutt. Jeg ville tatt det opp med naboen, er jo ikke sikkert at han/hun/hen vet det er så lytt
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 Mariehøna skrev (1 time siden): Ja, absolutt. Jeg ville tatt det opp med naboen, er jo ikke sikkert at han/hun/hen vet det er så lytt Dagens unge blir oppdratt til å bli ufyselige, selvopptatte egoister som tror at de er verdens navle, noe man ser når man får dem som naboer - og vil begynne å drille klokken 6 om morgenen uten å si ifra på forhånd. Er overbevist om at vedkommende ikke engang har ofret dette en tanke, men bare spiller musikk fordi han eller hun rett og slett ønsker det. "Meg, meg, meg". Anonymkode: 2bb8c...bad 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dagens unge blir oppdratt til å bli ufyselige, selvopptatte egoister som tror at de er verdens navle, noe man ser når man får dem som naboer - og vil begynne å drille klokken 6 om morgenen uten å si ifra på forhånd. Er overbevist om at vedkommende ikke engang har ofret dette en tanke, men bare spiller musikk fordi han eller hun rett og slett ønsker det. "Meg, meg, meg". Anonymkode: 2bb8c...bad Ja, dagens ungdom tar f*** ingen hensyn men forlanger at vi som er eldre skal ta hensyn til dem! En ung kar (vil tippe han er 19 år) har nylig flyttet inn her i nabolaget, det er 2 leiligheter mellom oss men jeg hører den j*** musikken hans like godt som om vi skulle ha budd vegg til vegg. Utrolig irriterende å høre på, spesielt når man er trøtt og sliten etter en lang, tung dag på jobb. Jeg spurte naboen som bor rett ved siden av ham om hva hun mente om dette bråket og hun svarten at hun ikke ville plage ham med klager og tok heller hørselvern på når hun ville sove. Hallo???! Jeg tok tak i problemet selv og skrev en klagelapp og hang den på døra hans, jeg avsluttet brevet med å nevne at politiet ville bli kontaktet hvis det ikke ble slutt på bråket. Har ikke hørt en lyd fra den kanten siden. Anonymkode: c0d54...09a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå