Gå til innhold

Barneforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken barneforsikring har dere, og hvorfor valgte dere akkurat den?

Er det store forskjeller fra selskap til selskap? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne

Anonymkode: 3c291...b98

Skrevet
Hedda-78 skrev (På 28.9.2023 den 7.45):

Hvilken barneforsikring har dere, og hvorfor valgte dere akkurat den?

Er det store forskjeller fra selskap til selskap? 

Frende.
Vi er veldig fornøyd med de. Har hatt god bruk for den i en tøff periode, og de hjalp oss veldig, var enkelt å forholde seg til de og fikk utbetalingene fortløpende ettersom vi var innlagt. Sender bare inn datoene for innleggelse på sykehuset så får vi dagpenger (ca 1000,- pr dag). Får også dekket behandlingsutgifter (medisiner og diverse andre apotek- varer som vi bruker) , og god dekning på 

Valgte den fordi den dekker ganske mye, har veldig god kundeservice og gode omtaler (Omtalt som den beste barneforsikringen 10 år på rad). Har den som heter Best tror jeg 🤔 

God dekning på både uførepensjon (100 000 i året ca), og invaliditet (opptil 2,2 mill tror jeg). 

Anonymkode: c90d0...b5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frende.
Vi er veldig fornøyd med de. Har hatt god bruk for den i en tøff periode, og de hjalp oss veldig, var enkelt å forholde seg til de og fikk utbetalingene fortløpende ettersom vi var innlagt. Sender bare inn datoene for innleggelse på sykehuset så får vi dagpenger (ca 1000,- pr dag). Får også dekket behandlingsutgifter (medisiner og diverse andre apotek- varer som vi bruker) , og god dekning på 

Valgte den fordi den dekker ganske mye, har veldig god kundeservice og gode omtaler (Omtalt som den beste barneforsikringen 10 år på rad). Har den som heter Best tror jeg 🤔 

God dekning på både uførepensjon (100 000 i året ca), og invaliditet (opptil 2,2 mill tror jeg). 

Anonymkode: c90d0...b5f

Syntes kanskje de utvalgte sykdommene var litt vage i Frende's forsikring(?)

Anonymkode: 3c291...b98

Skrevet

Tryg , superforsikrkngen der. Veldig fornøyd, de svarer kjapt og har innvilget behandlinger kjapt

Anonymkode: 498f9...3be

Skrevet

En i Gjensidige og en i Storebrand. Den i Gjensidige er bedre, men det kunne jeg ikke nok til å vurdere da vi valgte dem. Vilkårene begge steder er uansett endret på nykjøp, så hvilke selskaper er ikke så relevant for deg.

Det jeg ville prioritert ved nykjøp:

1) Muligheten til å videreføre uføredekning som voksen uten ny helseerklæring. Svært mange får ikke kjøpt uføreforsikring som voksen eller får store begrensninger i hva den dekker, pga sykdommer eller symptomer som har oppstått da de var barn. 

2) Utbetaling dersom barnet får hjelpestønad. Det vil dekke alle eventualiteter og gå rett på funksjonsnivå, i motsetning til lister over diagnoser.

3) Dekning av inntektstap for foreldre ved barn på sykehus. Dette tror jeg alle selskapene har.

Resten er det ikke så farlig med. Dekning av skoleroboter og helsesykepleier på telefon og slikt er ren sminke og gimmicker. Se bort fra det i vurderingen.

Anonymkode: e5a6c...90b

Skrevet

Får ikke barneforsikring… medfødt diagnose og jeg hadde ikke gravidforsikring.

Anonymkode: 96dd1...f82

Skrevet

Storebrand 

Har hatt bruk for den og er fornøyd 

Anonymkode: fa2e4...fe8

Skrevet

Ikke velg Tryg. De har dårligere dekning enn de fleste. Blant annet har de et punkt on ulcerøs kolitt. Hos Tryg er man kun dekket dersom hele tykktarmen er betent, mens andre er det tilstrekkelig med ‘kun diagnosen. 
Ulcerøs kolitt er en diagnose som flere og flere barn får. 

If, gjensidige etc har bedre dekning. 

Anonymkode: 77f05...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...