Gå til innhold

Om du skal møte en mann på bar/ café til første date og han sitter inne og venter på deg..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et spørsmål om dette: Du skal møte en fyr til første date, og han har ankommet rett før deg, tenker dere at det er innafor at han har satt seg i 2. Etasje med en øl? Da jeg ankom sendte han melding på Tinder om dette («sitter i 2. Etasje»). Jeg ble stående i barkø sammen med flere ukjente menn i en venne-gjeng som sikkert trodde jeg var på byen alene (fikk litt klein følelse). 

Så tenker dere det er høfligere hvis han hadde møtt meg ved døra til baren og at vi stod sammen i barkøen? Sier dette noe om inntrykket av han? 

Anonymkode: 39cc2...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? Selvfølgelig er det greit at han kjøper seg en øl og setter seg og venter. Jeg er helt utmerket i stand til å gå i baren alene og kjøpe en øl. Hvorfor skulle jeg få en "klein følelse" av at det sto andre i kø?

Anonymkode: 1b48f...f92

De trodde sikkert jeg var ute på byen helt alene. Har alltid tenkt det er høfligere å hilse før man går inn sammen. Men jeg kjenner ikke til alle sånne «sosiale regler». 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De trodde sikkert jeg var ute på byen helt alene. Har alltid tenkt det er høfligere å hilse før man går inn sammen. Men jeg kjenner ikke til alle sånne «sosiale regler». 

Men det har vel ingen ting med saken å gjøre, det var jo ikke de du skulle treffe. Og hva totalt ukjente folk tror om deg, har vel ingen betydning.

Kanskje tilfeldigheter gjorde at han kom tidlig, og da er det jo helt normalt å gå inn og sette seg først. 

Ikke rart det finnes mange single i dette landet hvis det er sånt som dette folk henger seg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. For første date ville jeg kanskje foretrukket å møte vedkommende utenfor? Ikke fordi det er kleint å stå i barkø alene, det gjør man jo tidvis uansett hvor mange man er ute med, men bare så man får plassert hverandre. Særlig hvis man aldri har møttes før. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er rødt flagg å henge seg opp i. Makan til hårsår dame. Hva blir det neste?Jeg hadde dumpet en sånn date. Det var jo smart å gå inn og finne plass.

Noe annet hadde vært om dere eksplisitt hadde avtalt å møtes utenfor.

Anonymkode: 648ed...b0c

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (14 minutter siden):

Tja.. For første date ville jeg kanskje foretrukket å møte vedkommende utenfor? Ikke fordi det er kleint å stå i barkø alene, det gjør man jo tidvis uansett hvor mange man er ute med, men bare så man får plassert hverandre. Særlig hvis man aldri har møttes før. 

Jeg føler det har med respekt for personen man skal møte å gjøre. Hvis han bare setter seg i baren med en øl, så virker det som han bare non-chalant skal møte en kompis.. Ikke en date han bryr seg om liksom. Trodde jeg da.. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler det har med respekt for personen man skal møte å gjøre. Hvis han bare setter seg i baren med en øl, så virker det som han bare non-chalant skal møte en kompis.. Ikke en date han bryr seg om liksom. Trodde jeg da.. 

Har dere vært sammen lenge, siden han "bryr seg om" deg?

Anonymkode: 1b48f...f92

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det eneste som kunne satt meg ut før han åpner kjeften i forhold til oppmøte er at han er forsinket.

Anonymkode: 411f1...1fa

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det greit. Jeg er stor jente nå og tåler å stå i kø, og handle selv. 
Hadde jeg kommet først ville jeg handlet og funnet meg et bord. 
Voksne folk trenger sjelden støttekontakt for å utføre enkle altiviteter på egen hånd 

Anonymkode: afee4...3b4

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det greit. Jeg er stor jente nå og tåler å stå i kø, og handle selv. 
Hadde jeg kommet først ville jeg handlet og funnet meg et bord. 
Voksne folk trenger sjelden støttekontakt for å utføre enkle altiviteter på egen hånd 

Jeg ville i all fall gått meg en kort tir og så ventet ved døra. Er mye mer gentle man føler jeg.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville i all fall gått meg en kort tir og så ventet ved døra. Er mye mer gentle man føler jeg.. 

Å stå i døra og være i veien for folk som skal inn og ut er aldri en god ide. Bedre å finne et ledig bord. Stå i kø og handle klarer du fint selv. 
Men det kommer selvsagt an på hva man ønsker i en mann. En likeverdig partner eller en støttekontakt. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Et spørsmål om dette: Du skal møte en fyr til første date, og han har ankommet rett før deg, tenker dere at det er innafor at han har satt seg i 2. Etasje med en øl? Da jeg ankom sendte han melding på Tinder om dette («sitter i 2. Etasje»). Jeg ble stående i barkø sammen med flere ukjente menn i en venne-gjeng som sikkert trodde jeg var på byen alene (fikk litt klein følelse). 

Så tenker dere det er høfligere hvis han hadde møtt meg ved døra til baren og at vi stod sammen i barkøen? Sier dette noe om inntrykket av han? 

Jeg tenkte ikke på det da jeg skulle møte en fyr på en pub og han kom først. Veldig greit at han hadde funnet bord. 

Anonymkode: a9e76...b25

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

For en amatør.

Jeg hadde selv sagt i fra at jeg er fremme og h or jeg sitter. bestilt til både deg og meg. På forhånd ville jeg ha visst hva du liker å drikke i en slik setting.

Anonymkode: f5b36...cd8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt greit å sette seg med en øl. Men hvorfor stod du i barkø? Du burde jo satt deg hos ham, og da ville han (håper jeg) gått og hentet noe til deg.

Anonymkode: f0a58...1da

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å sette seg med en øl. Men hvorfor stod du i barkø? Du burde jo satt deg hos ham, og da ville han (håper jeg) gått og hentet noe til deg.

Det er vel ingen grunn til at han skal hente noe for TS.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (13 minutter siden):

Det er vel ingen grunn til at han skal hente noe for TS.

Selvsagt gjør en normalt oppdratt mann det.

Hva ville du gjort? Sagt til damen: Du få gå og kjøpe deg noe mens jeg sitter her og koser meg med ølen min.

Hadde jeg blitt møtt på en sånn måte ville jeg bare gått.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt gjør en normalt oppdratt mann det.

Hva ville du gjort? Sagt til damen: Du få gå og kjøpe deg noe mens jeg sitter her og koser meg med ølen min.

Hadde jeg blitt møtt på en sånn måte ville jeg bare gått.

Jeg forventer ikke å bli spandert på nei. Det var av høflighet jeg kjøpte den første ølen selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...