Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han lo av meg, fordi jeg var redd. Hva ville du gjort hvis du opplevde det samme? 

Anonymkode: 391df...918

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk mange som ler når de blir veldig redde og føler seg maktesløse.

Jeg ville nok ha antatt at det var derfor han lo.

Jeg synes du skal snakke med ham om det, ikke kritiser.

Jeg har snakket med flere menn som har følt seg helt hjelpesløse når dama har født, de har følt at det ikke var noe de kunne gjøre for å hjelpe, enda så mye de har ønsket det. Noen har blitt sinte når dama som var fødende ble sint pga. smerte, noen har trukket seg helt tilbake og ikke sagt noe, noen har blitt lei seg, og noen har sett det humoristiske i situasjonen og smilt/ledd på feil sted.

Snakk med ham, og snakk ev. med jordmor/helsestasjonen om dette.

Om han ellers er en god mann, så tror jeg det er store sjanser for at han lov av lignende grunn som jeg skrev over.

Anonymkode: 4cdda...a62

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er faktisk mange som ler når de blir veldig redde og føler seg maktesløse.

Jeg ville nok ha antatt at det var derfor han lo.

Jeg synes du skal snakke med ham om det, ikke kritiser.

Jeg har snakket med flere menn som har følt seg helt hjelpesløse når dama har født, de har følt at det ikke var noe de kunne gjøre for å hjelpe, enda så mye de har ønsket det. Noen har blitt sinte når dama som var fødende ble sint pga. smerte, noen har trukket seg helt tilbake og ikke sagt noe, noen har blitt lei seg, og noen har sett det humoristiske i situasjonen og smilt/ledd på feil sted.

Snakk med ham, og snakk ev. med jordmor/helsestasjonen om dette.

Om han ellers er en god mann, så tror jeg det er store sjanser for at han lov av lignende grunn som jeg skrev over.

Nei. Han er ikke så god ellers heller. Jeg ville antatt det for noen år siden jeg også. Men han er ikke riktig skrudd sammen. Og det er så deilig å si det. 

Men jeg klarer meg. Jeg trenger bare noen gode venner. Jeg har ikke mistet troen på de enda

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei. Han er ikke så god ellers heller. Jeg ville antatt det for noen år siden jeg også. Men han er ikke riktig skrudd sammen. Og det er så deilig å si det. 

Men jeg klarer meg. Jeg trenger bare noen gode venner. Jeg har ikke mistet troen på de enda

Hvis han ikke er så god ellers, hvorfor velger du å leve med ham? Barna dine vil jo bli mer påvirket av å bo med ham hele tiden når han ikke er god med deg, enn om dere ikke bor sammen.

Kom dere i parterapi, og ta ting derfra.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvis han ikke er så god ellers, hvorfor velger du å leve med ham? Barna dine vil jo bli mer påvirket av å bo med ham hele tiden når han ikke er god med deg, enn om dere ikke bor sammen.

Kom dere i parterapi, og ta ting derfra.

Finnes ikke i nærheten. Og vi har gått i terapi osv. men sånn egentlig så fortsetter han å være en dust uansett. 😏

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Finnes ikke i nærheten. Og vi har gått i terapi osv. men sånn egentlig så fortsetter han å være en dust uansett. 😏

Jaja, du får fortsette som før da, du vet hvordan han er, du velger det selv - og da bør du heller ikke klage på ham!

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Om han ikke er helt god... hvorfor fikk du nytt barn med han? 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Du vet at han ikke er helt god. Og får barn med han. 

Stakkars barn. Deg er det ikke synd på, for du har valgt dette selv. 

Anonymkode: 5b08b...32d

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei men for et sjakktrekk det var å få barn med han da. Jaja. Ditt liv. 

Anonymkode: 95735...c6f

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Fascinerende at du vet han ikke er helt god, men likevel velger å leve med han og få barn med han. 
For så å reagerer på reaksjonen hans? 

Hva ville jeg gjort? Gått for lengst og ikke fått barn med han.
Du kan jo riktig nok fortsatt gå, men utover det så får du ikke gjort noe med at dere har barn sammen.

Anonymkode: 87a5d...876

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

1) Du velger å få barn med en mann som du mener ikke er god. 

2) Barnet kommer og han reagerer på en måte som du egentlig kan forvente basert på det

3) Du går på et forum for å høre om det er normalt og for å høste sympati

4) Du fortsetter å leve med han. 
Sjakktrekk 👌

Anonymkode: 101aa...39b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Men hvis han ikke er rett skrudd sammen så kom det sikkert ikke som noen overraskelse at han oppførte seg dårlig i en ekstremsituasjon som en fødsel tross alt er. Jeg vil tro det er et større problem at han ikke er helt god resten av dagene du har igjen med han.

• Liker 3
Skrevet

Til dere som skriver at jeg ikke burde fått barn med ham, dere er jammen i meg ikke riktig skrudd sammen dere heller. Jeg fikk barn fordi JEG ville ha barn. Og jeg fortjener å ha et barn i livet mitt, helt uavhengig av dusten jeg har som mann. Jeg er ganske sikker på ar ungen min har det bra med meg. Og jeg finner på ting på egenhånd som gjør at jeg slipper å håndtere mannen så mye. 

Så da vet dere det. Men dere sitter vel å venter på det perfekte til dere er grå dere da, med mindre dere var heldig å fant noen som er greie med en gang..  Jeg har speidet etter den «snille» mannen i mange år, og tviler på at han fins. De er alle hyggelige  i starten! Og etter en stund pirker du mannebuser på gulvet! Det er min erfaring

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til dere som skriver at jeg ikke burde fått barn med ham, dere er jammen i meg ikke riktig skrudd sammen dere heller. Jeg fikk barn fordi JEG ville ha barn. Og jeg fortjener å ha et barn i livet mitt, helt uavhengig av dusten jeg har som mann. Jeg er ganske sikker på ar ungen min har det bra med meg. Og jeg finner på ting på egenhånd som gjør at jeg slipper å håndtere mannen så mye. 

Så da vet dere det. Men dere sitter vel å venter på det perfekte til dere er grå dere da, med mindre dere var heldig å fant noen som er greie med en gang..  Jeg har speidet etter den «snille» mannen i mange år, og tviler på at han fins. De er alle hyggelige  i starten! Og etter en stund pirker du mannebuser på gulvet! Det er min erfaring

Ikke rart mannen din er som han er, spør du meg. 

Anonymkode: 394f2...33d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke rart mannen din er som han er, spør du meg. 

Anonymkode: 394f2...33d

Åja.. du er en sånn enn som tror at dette gir mening for folk.. Og du sier dette fordi…? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er jo litt rar..for at du vil ha barn...tenker du på barnet som skal vokse opp ..med en far som ikke bryr seg? Hvorfor skiller du deg ikke? Og blir alene mamma. Da slipper du å "håndtere" mannen din

Jeg satt ikke ventet..jeg fant mannen min når jeg var 18..vi har 2 barn sammen og vært sammen i 20 år. Og han var med på begge fødsler. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

1. Ingen menneskerett å få barn.

2. Du kunne fint fått barn alene, mange som gjør det med donor.

3. Den typen menn du ikke gadd å lete godt nok etter eller vente på finnes, men slik som du uttaler det så har jeg forståelse for at de kanskje kan styre unna deg også.

4. Som nevnt av @Sofakonaså kan du skilles og bli alenemor.

5. Er du bare med denne mannen av egoistiske grunnlag som å måtte få barn fordi du vil og av økonomiske grunner? For det kan jo virkelig fremstå slik!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

1. Ingen menneskerett å få barn.

2. Du kunne fint fått barn alene, mange som gjør det med donor.

3. Den typen menn du ikke gadd å lete godt nok etter eller vente på finnes, men slik som du uttaler det så har jeg forståelse for at de kanskje kan styre unna deg også.

4. Som nevnt av @Sofakonaså kan du skilles og bli alenemor.

5. Er du bare med denne mannen av egoistiske grunnlag som å måtte få barn fordi du vil og av økonomiske grunner? For det kan jo virkelig fremstå slik!

Nei. Mitt barn har alle sine penger på sparekonto. Jeg ser på barnetrygd som barnet sine penger, og det er mange penger på sparekontoen til mitt barn. 

Det er ingen menneskerett å få barn, men hvorfor blande menneskerett og det å få barn sammen? Skal det å få barn bare være for privilegerte syns du? Isåfall ser jeg på deg, med avsky i øynene. Det at folk ikke har penger er et resultat av hvordan samfunnet er bygget opp. Fattige må ikke straffes fordi de ikke har penger, og å hjelpe fattige til et meningsfullt liv er viktig. Men jeg er enig I at ordningen med engangsstønad er dum, det åpner for at folk får flere barn enn de har råd til, og at de bruker opp pengene på tull.  

Det er ingenting viktigere i livet mitt, enn barnet mitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Mitt barn har alle sine penger på sparekonto. Jeg ser på barnetrygd som barnet sine penger, og det er mange penger på sparekontoen til mitt barn. 

Det er ingen menneskerett å få barn, men hvorfor blande menneskerett og det å få barn sammen? Skal det å få barn bare være for privilegerte syns du? Isåfall ser jeg på deg, med avsky i øynene. Det at folk ikke har penger er et resultat av hvordan samfunnet er bygget opp. Fattige må ikke straffes fordi de ikke har penger, og å hjelpe fattige til et meningsfullt liv er viktig. Men jeg er enig I at ordningen med engangsstønad er dum, det åpner for at folk får flere barn enn de har råd til, og at de bruker opp pengene på tull.  

Det er ingenting viktigere i livet mitt, enn barnet mitt. 

Så hvorfor skiller du deg ikke...la mannen din finne en annen som bryr seg mer

Skrevet

Det hender at uttrykket krake søker make renner meg i hu. Stakkars barn.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...