Gå til innhold

Flytting med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her, men trenger kanskje litt bekreftelse eller avkreftelse…

Har ett barn på 1,5 år som går i barnehage i en bydel. Har akuratt fått kjøpt meg leilighet, men ikke i samme bydel da prisene der er ekstremt høye. I barnehagen går det barn fra alle  bydeler, så ikke slik at alle havner på samme skole… mini trives i barnehagen, og ønsker i utganspunktet å la barnet gå der( er typ 3-4 km unna, så ikke så langt).. hadde selvsagt vert fint med gåavstand til barnehage , men vil helst unngå bytte… spesielt da jeg ikke vet om det er denne skolen her mini vil gå på etterhvert tilfelle nytt boligkjøp etterhvert… kjøpt en relativt liten leilighet( 70 kvadrat ca), så vil jo ikke bli her for alltid.. kan godt hende vi blir i samme bydel, og at det blir skolen her.. eventuelt at man gir det 5 år også tenker man får flytte/bosette seg i en skolekrets innen da? Høres det rimelig ut? Får panikk av å ta dårlige avgjørelser som skal ødelegge trygghet for barnet… men tenkte først og fremst det var viktig å komme seg inn på boligmarkedet, og på sikt ha økonomi til å kjøpe noe større… også kan man jo ikke planlegge kjempe langt frem uansett.. mye som kan endre seg.. 

Anonymkode: a92a9...eef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke tror dere fortsatt vil bo der du har kjøpt nå innen han begynner på skolen, så er det vel bare å la han fortsette i bhg han går i nå. 
Med mindre det påvirker hverdagslogistikken noe voldsomt. 

Anonymkode: 39dad...14a

Skrevet

Nå kommer det litt an på hvor du bor, og hvordan miljøet er. Hvis du vil at barnet skal bli kjent med nabobarna bytter du. Anbefaler det om miljøet der dere bor nå er bra - det er mye leking i gata her og «bli med hjem» hvertfall og mest mellom de i bhg. Små barn tar ikke skade av å bytte barnehage, de faller lett til og får nye venner 😊 Det blir vel uansett bytte når barnet ditt skal bytte fra småbarn til store barn.

Anonymkode: a5171...7a7

• Liker 1
Skrevet

Ville gitt det litt tid å sett hvordan miljøet er der dere flytter :) Hvis det er godt miljø i nabolaget med barnehagebarn som leker sammen og du får god kontakt med foreldrene så tenker jeg det er naturlig å bytte sånn at de kan være med hverandre hjem etterhvert, kanskje noen kan bytte på med barnevakt/avlastning av og til, gå sammen på aktiviteter osv. men om ikke, så ville jeg ventet til dere eventuelt flytter dit det blir fast bosted og skole😊 

En 1 åring blir jo ikke med andre barn hjem, og det går helt fint å bytte senere også 😊

Anonymkode: 0806a...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...