Gå til innhold

Hvilket klokkeslett kan vi begynne å borre i borettslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Offisielt står det at det skal være nattero mellom 23-06. Syns dere det er innafor å begynne å borre da?

Anonymkode: 673de...d4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tidligst 0800! gjerne 0830- 1000?

Anonymkode: 6eae2...30f

• Liker 6
Skrevet

Vent til klokka 09. Stakkars naboer, herregud… 

Anonymkode: 67455...76e

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Naboen min begynte å borre i betong klokka sju på morgenen på lørdager. Det var helt fryktelig 🤣 Vær så snill, la folk få sove litt.

Anonymkode: 721af...914

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

For godt naboskaps skyld tenker jeg det er greit å vente til kl 08 på morgenen. Skal du begynne kl 07 bør du ha varslet naboene på forhånd.

Og ikke bor frem til kl 23 heller! Dere har hele dagen på dere, borre kan dere gjøre dere ferdige til Dagsrevyen (og leggetid for barn).

Vis hensyn og snakk med naboene, da blir det så mye triveligere for alle.

Anonymkode: 15b63...d7e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingenting gjør meg så forbannet som egoister som setter i gang drillen uten å si ifra på forhånd - det finnes folk som jobber om nettene og må sove, og før man går løs på omfattende bråk, skal man gi nabovarsel først.

Så hvis man ikke har hengt oppslag om dette i forveien, kan man glemme hele opplegget.

Anonymkode: 80b92...e31

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor skriver så mange "borre"?

Anonymkode: e2d32...2e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Begynner du før kl.09.00 så blir du fort hatet🙃

Anonymkode: cd02a...059

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

tidligst 0800! gjerne 0830- 1000?

Anonymkode: 6eae2...30f

Uten nabovarsel: Aldri.

Med mindre man vil bli vekket av en rasende nabo klokken 3 om natten.

• Liker 5
Skrevet

I borettslag er det ofte egne spesifikke regler på dette, så det er det første som bør sjekkes. Dersom det ikke er det, ville jeg hengt opp i en lapp i god tid før, med info om når, hvem og kontaktinfo. Ville holdt på fra 8-20 mandag til lørdag. 

Fra 8 må folk faktisk tåle det, også på lørdager, stopp 20 i tilfelle det er barn der som skal legges.

• Nyttig 4
Skrevet
MariaIsabel skrev (2 minutter siden):

I borettslag er det ofte egne spesifikke regler på dette, så det er det første som bør sjekkes. Dersom det ikke er det, ville jeg hengt opp i en lapp i god tid før, med info om når, hvem og kontaktinfo. Ville holdt på fra 8-20 mandag til lørdag. 

Fra 8 må folk faktisk tåle det, også på lørdager, stopp 20 i tilfelle det er barn der som skal legges.

Ikke de som har vært på jobb hele natten; uten å si ifra på forhånd kan man glemme dette.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke de som har vært på jobb hele natten; uten å si ifra på forhånd kan man glemme dette.

Hæ? Uten å si ifra på forhånd? Jeg skrev jo at man bør henge opp en lapp.

Det er selvsagt problematisk for de som jobber natt, men hva mener du man skal gjøre da? Aldri pusse opp i nærheten av folk fordi de har ulike arbeidstider?

• Liker 5
Skrevet
MariaIsabel skrev (3 minutter siden):

Hæ? Uten å si ifra på forhånd? Jeg skrev jo at man bør henge opp en lapp.

Det er selvsagt problematisk for de som jobber natt, men hva mener du man skal gjøre da? Aldri pusse opp i nærheten av folk fordi de har ulike arbeidstider?

Beklager - tolket kommentaren din litt feil.

Problemet idag er at folk er blitt så egoistiske og selvopptatte (særlig unge som har vokst opp med troen på at de er verdens navle) at når de flytter inn i en leilighet i et borettslag, tror de at det bare er å gjøre som de vil uten å gi nabovarsel på forhånd, og ofte uten engang å ha lest borettslagets vedtekter.

Naturligvis kan man pusse opp når dette er påkrevet - men bor man i et borettslag der alle andre også hører støyen, er det nødvendig å gi beskjed i god tid i forveien, slik at sykepleieren som jobber om natten, får tid til å forholde seg til dette.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet idag er at folk er blitt så egoistiske og selvopptatte (særlig unge som har vokst opp med troen på at de er verdens navle) at når de flytter inn i en leilighet i et borettslag, tror de at det bare er å gjøre som de vil uten å gi nabovarsel på forhånd, og ofte uten engang å ha lest borettslagets vedtekter.

Naturligvis kan man pusse opp når dette er påkrevet - men bor man i et borettslag der alle andre også hører støyen, er det nødvendig å gi beskjed i god tid i forveien, slik at sykepleieren som jobber om natten, får tid til å forholde seg til dette.

Da er vi enige 👍

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Helt enig!

Folk jobber skift og skal sove, har hjemme kontor, små barn, eller dyr som er alene hjemme og blir veldig skremt. 

Alle skal kunne pusse opp, men naboen skal også ha mulighet til tilrettelegge dagen sin. 

Anonymkode: e29e2...500

• Nyttig 6
Skrevet

Folk med full jobb og barn etc må bruke den tiden de har. 07-23 er innafor det, bedre at de blir ferdig :)

Anonymkode: 5952f...bbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Offisielt står det at det skal være nattero mellom 23-06. Syns dere det er innafor å begynne å borre da?

Anonymkode: 673de...d4f

Mellom 09 og 20 er innenfor å borre, det er irriterende for naboene ja, men ikke noe dere trenger å varsle om for en kort jobb. Skal dere pigge opp alle gulv og holde på i mange dager er det noe annet, da kan det være greit å henge opp en varsel og  samarbeide lit mer med naboene.

Anonymkode: 9e426...6a9

• Liker 2
Skrevet

Et borettslag har egne regler for når renoverening/borrring osv er tillatt. Som regel er det etter kl 0800. Vet ikke om et eneste sted hvor det er lov å borre kl 06. 

Anonymkode: 4f123...9c2

• Nyttig 4
Skrevet

Her skal det være relativt rolig mellom 23 og 07, men jeg hadde nok ikke boret noe før etter 09 til 21, men det spørs jo hvor mye som skal bli gjort. Er det boring i betong så er det jo helt jævlig å høre på så jeg hadde prøvd å fått det gjort raskt og på dagtid.

Er det mye arbeid som skal blir gjort over flere dager så tenker jeg det er på sin plass med et nabovarsel sånn at folk kan planlegge litt, er jo mange som jobber hjemmefra.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...