AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Eller hvor fort ser du deg om etter noe nytt? Har bare vært i nåværende jobb i 4 mnd men har varsel om aktuelle stillinger (bedre vilkår og lønn) på på finn.no. Forrige jobb hadde jeg i nesten 4 år, ser ikke for meg å være like lenge i denne. Anonymkode: 0187d...2e5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Det kan være lurt å være i samme jobb noen år for å vise til stabilitet. Men det er ingenting i veien for å bytte om man likevel ikke opplever det som helt riktig. Skal man klatre på lønnsstigen må man bytte hvert 3-4 år. Anonymkode: 03d6b...93f 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Har jobbet samme sted i 21 år, så skifter ikke jobb så ofte 😅 Anonymkode: 88389...e9f 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Jeg begynner i ny jobb i desember. Min nåværende jobb har jeg hatt i 7 år. Min forrige jobb hadde jeg i 4 år. Anonymkode: 6ff7f...54b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Har en tendens til å bli lei av ting kjapt, så bytter ca hvert 3. år. Trives med det. Anonymkode: 0f9bc...540
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 Jeg tenker at noen kortere arbeidsforhold ikke er noe problem, så lenge man kan gjøre rede for det på en god måte. Det er en grunn for at man har prøvetid og det er innafor å komme frem til at man heller vil noe annet. Anonymkode: 09aa4...6a8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 Sjelden Jobbet 17 år på en plass. Nå har jeg vært her i 8 år og blir sikkert her til jeg blir pensjonist Anonymkode: 5c7f5...836
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 Har vært i jobben min i nesten et år og ser etter noe nytt da jeg ikke trives. Forrige jobb 1,5 år. Før det 2-3 år. Arbeidsgivere kan finne på å spørre dersom man bytter ofte så det kan være lurt å ha forklaring dersom man skal på intervju. Anonymkode: 51253...e1a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Skrevet 28. september 2023 Jeg ville ikke skiftet jobb etter bare 4 mnd uten at det var noe virkelig galt med den jobben jeg hadde. Jeg har skiftet jobb etter 6, 2, 4, og ett år. Og da jeg søkte ny jobb etter bare ett år, fikk jeg en god del spørsmål om det. Det er dyrt å ansette folk. De ønsker derfor ikke ansette noen som slutter etter kort tid. Jeg ville jobbet der minst 2 år før jeg så etter noe annet, om eneste grunnen til at du ser på andre ting er bedre lønn og flere goder, og ikke mistrivsel med selve jobben og det sosiale der. Anonymkode: c1446...441
Forvirret23 Skrevet 28. september 2023 #10 Skrevet 28. september 2023 Har jobbet på samme sted i 17 år, jeg blir der nok til jeg er pensjonist
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #11 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville ikke skiftet jobb etter bare 4 mnd uten at det var noe virkelig galt med den jobben jeg hadde. Jeg har skiftet jobb etter 6, 2, 4, og ett år. Og da jeg søkte ny jobb etter bare ett år, fikk jeg en god del spørsmål om det. Det er dyrt å ansette folk. De ønsker derfor ikke ansette noen som slutter etter kort tid. Jeg ville jobbet der minst 2 år før jeg så etter noe annet, om eneste grunnen til at du ser på andre ting er bedre lønn og flere goder, og ikke mistrivsel med selve jobben og det sosiale der. Anonymkode: c1446...441 Er ikke bare pga lønn og goder jeg halvveis ser etter noe nytt, mye med arbeidstid, reisevei og at dette ikke var så lett å få til med familielivet som forespeilet. Ser ikke aktivt etter noe nytt per nå, men sonderer markedet i tilfelle noe dukker opp. Anonymkode: 0187d...2e5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #12 Skrevet 28. september 2023 Første jobb etter utdanning hadde jeg i fire måneder, skiftet fordi jeg ville flytte til et mer sentralt sted. Andre jobb hadde jeg i ett år, der mistrivdes jeg med arbeidsoppgavene og sjefen. I nåværende jobb jobber jeg fortsatt i, til nå 1,5 år. Det hjelper å skifte jobb med å få høyere lønn. Men denne gang vil jeg ikke skifte jobb om jeg ikke mistrives eller har veldig dårlig lønnsvekst. Ser ikke problem i å skifte jobb ofte for en periode. Men at man blir en stund der man trives. Anonymkode: 34bcb...ade
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Skrevet 28. september 2023 3 ganger på 40 år. Anonymkode: 67427...2d8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 Tenker at man bør ha jobben i et par år mellom hver gang man bytter for stabilitet som noen andre sier, men skal man ha mer lønn, så må man bytte for at det skal monne. Men, selvsagt, man må jo trives også. Ser ingen grunn til å bytte om man trives veldig godt og klarer seg på lønna. Jeg liker egentlig oppgavene mine der jeg er nå, men det er offentlig så som alltid litt dårlig styrt. Kunne absolutt vært verre, men jeg holder mulighetene åpne i fremtiden, og forsøker å lære så mye som mulig. Anonymkode: 2e043...722
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Skrevet 28. september 2023 Jobbet 10 år første sted, har vært 10,5 år der jeg er nå. Begynt å søke ny jobb når det dukker opp veldig spennende jobber. Så tydeligvis rastløs etter 10 år 😅 Jobber prosjektbasert og min erfaring er at om en trives greit kan det være lurt å bli en stund siden spennende prosjekter gjerne går til de som har vist at de kan gjøre en god jobb over tid og kjenner systemene. Anonymkode: f2124...c84
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #16 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ville ikke skiftet jobb etter bare 4 mnd uten at det var noe virkelig galt med den jobben jeg hadde. Jeg har skiftet jobb etter 6, 2, 4, og ett år. Og da jeg søkte ny jobb etter bare ett år, fikk jeg en god del spørsmål om det. Det er dyrt å ansette folk. De ønsker derfor ikke ansette noen som slutter etter kort tid. Jeg ville jobbet der minst 2 år før jeg så etter noe annet, om eneste grunnen til at du ser på andre ting er bedre lønn og flere goder, og ikke mistrivsel med selve jobben og det sosiale der. Anonymkode: c1446...441 Ikke enig! Livet er altfor kort til å være et sted i 2 år dersom du ikke trives. Hvorfor i all verden skal man bruke to år av livet med mistrivsel bevisst? Trives man ikke bør man gå videre og finne noe annet. Anonymkode: d9e97...253
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #17 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke enig! Livet er altfor kort til å være et sted i 2 år dersom du ikke trives. Hvorfor i all verden skal man bruke to år av livet med mistrivsel bevisst? Trives man ikke bør man gå videre og finne noe annet. Anonymkode: d9e97...253 Hvorfor? Det står forklart i innlegget du siterte, som du tydeligvis ikke gadd å lese i sin helhet Kortvarige arbeidsforhold er negativt på CV'en, og kan gjøre arbeidsgivere skeptisk til å ansette deg. Dette fordi det koster enormt med ressurser for en bedrift å bruke tid på å lage søknader, ta imot dem, intervjue, ringe referanser - og så ikke minst opplæring av den nye som begynner. Det er fryktelig kostbart, og derfor ønsker de ikke ansette noen som er tilbøyelig til å slutte er noen få måneder, så alle pengene de har brukt på å ansette vedkommende er bortkastede. Anonymkode: c1446...441 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #18 Skrevet 29. september 2023 Hadde 20 % stilling samt ekstravakter i to år før jeg var ferdig utdannet. Deretter jobbet jeg et sted i 8 år. Nå har jeg vært 2,5 år et sted. Mistrives, men vet ikke hvor eller hva jeg vil.. håper det dukker opp noe snart. Anonymkode: 99b23...a2a
Gjest Lykkedykker Skrevet 29. september 2023 #19 Skrevet 29. september 2023 Har nok hatt 30+ forskjellige arbeidsplasser i løpet av de siste 15årene.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #20 Skrevet 29. september 2023 Lykkedykker skrev (14 minutter siden): Har nok hatt 30+ forskjellige arbeidsplasser i løpet av de siste 15årene. Wow, du vinner. Hvorfor? Sier nye arbeidsgivere noe om det? Anonymkode: 0187d...2e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå