AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Jeg har siden 7-års alderen sett mange fattige uteliggere på gata som tigger etter penger og/eller mat. Da jeg ikke visste noe bedre, ba jeg dem dra til helvete og skaffe seg et hus eller en jobb hvis de ikke likte å være uteliggere. Men ser nå etterkant at dette var veldig kortsynt av meg å kommentere og angrer på det. Jeg har derfor bestemt meg for å gripe inn og sette en stopper for fattigdom og sult. Tenker først å løse problemet i Norge, og deretter globalt. Dermed lurer jeg på hvordan jeg bør gå frem? Bør jeg kontakte FN og fortelle dem at jeg har bestemt meg for å hjelpe? Eller? Anonymkode: 53026...304 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har siden 7-års alderen sett mange fattige uteliggere på gata som tigger etter penger og/eller mat. Da jeg ikke visste noe bedre, ba jeg dem dra til helvete og skaffe seg et hus eller en jobb hvis de ikke likte å være uteliggere. Men ser nå etterkant at dette var veldig kortsynt av meg å kommentere og angrer på det. Jeg har derfor bestemt meg for å gripe inn og sette en stopper for fattigdom og sult. Tenker først å løse problemet i Norge, og deretter globalt. Dermed lurer jeg på hvordan jeg bør gå frem? Bør jeg kontakte FN og fortelle dem at jeg har bestemt meg for å hjelpe? Eller? Anonymkode: 53026...304 FN vil jo at vi alle skal bli like fattige, bortsett fra de aller aller rikeste som da eier alt. Anonymkode: 06d60...570
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Lykke til Anonymkode: 417d0...685
Fountaine Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Gå rundt i byer i Europa og gi alle pengene dine til tiggere og uteliggere? Verre er det vel ikke?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Anbefaler deg å lese deg opp på temaet. Lese forskningsrapporter og faglitteratur om emnet. Da er det lettere å se hvor/hvordan du best kan være til hjelp. Du mangler grunnleggende kunnskaper til å gjøre noen som helst forskjell. Anonymkode: 83637...b49 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anbefaler deg å lese deg opp på temaet. Lese forskningsrapporter og faglitteratur om emnet. Da er det lettere å se hvor/hvordan du best kan være til hjelp. Du mangler grunnleggende kunnskaper til å gjøre noen som helst forskjell. Anonymkode: 83637...b49 Ok, setter pris på ditt ærlige svar. Jeg kan lese forskningsrapporter og faglitteratur om emnet, null stress. Men hvilke grunnleggende kunnskaper er det jeg mangler? Vil ikke påstå at jeg innehar kjempemye kunnskap på dette temaet, eller noen temaer generelt sett. Men jeg er åpen for å lære. Anonymkode: 53026...304
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, setter pris på ditt ærlige svar. Jeg kan lese forskningsrapporter og faglitteratur om emnet, null stress. Men hvilke grunnleggende kunnskaper er det jeg mangler? Vil ikke påstå at jeg innehar kjempemye kunnskap på dette temaet, eller noen temaer generelt sett. Men jeg er åpen for å lære. Anonymkode: 53026...304 Nei, jeg snakket nok litt over meg da jeg skrev at du mangler grunnleggende kunnskaper. Så lenge du ønsker å hjelpe, er det bare positivt, men det virket bare utrolig rart å foreslå at du skumle ringe til FN og stille deg til posisjon... Hva med å melde deg inn i en frivillig organisasjon som f.eks Redd Barna, UNICEF, Leger uten grenser, Framtiden i våre hender, eller lignende? Det vil jo være en god inngangsport til masse kunnskap og erfaring på området også. Anonymkode: 83637...b49 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, jeg snakket nok litt over meg da jeg skrev at du mangler grunnleggende kunnskaper. Så lenge du ønsker å hjelpe, er det bare positivt, men det virket bare utrolig rart å foreslå at du skumle ringe til FN og stille deg til posisjon... Hva med å melde deg inn i en frivillig organisasjon som f.eks Redd Barna, UNICEF, Leger uten grenser, Framtiden i våre hender, eller lignende? Det vil jo være en god inngangsport til masse kunnskap og erfaring på området også. Anonymkode: 83637...b49 Gode idè faktisk. Hvilke(n) organisasjon er det som fokuserer hovedsakelig på fattigdom eller sult? Samarbeider noen av dem med FN? Grunnen ti jeg foreslo FN er fordi jeg har hørt at det er de som tar seg av fattigdom og sult o.l. Tenkte dermed at det var et godt utgangspunkt for meg å starte fra🙂 Anonymkode: 53026...304
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gode idè faktisk. Hvilke(n) organisasjon er det som fokuserer hovedsakelig på fattigdom eller sult? Samarbeider noen av dem med FN? Grunnen ti jeg foreslo FN er fordi jeg har hørt at det er de som tar seg av fattigdom og sult o.l. Tenkte dermed at det var et godt utgangspunkt for meg å starte fra🙂 Anonymkode: 53026...304 FN har bl.a World Food Programme. Men hvilke kvalifikasjoner har du for å gripe inn og sette en stopper for fattigdom og sult globalt? Jeg digger idealismen og motet, det trengs modige tanker i enhver kamp. Men, man må vurdere sine kvalifikasjoner og egenskaper. Og en nullvisjon mot fattigdom og sult er nobelt, men dessverre ganske utopisk uten fundamentale reformer, ja nær sagt revolusjoner. Anonymkode: 3d135...e84 2
Bigote Skrevet 28. september 2023 #10 Skrevet 28. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har siden 7-års alderen sett mange fattige uteliggere på gata som tigger etter penger og/eller mat. Da jeg ikke visste noe bedre, ba jeg dem dra til helvete og skaffe seg et hus eller en jobb hvis de ikke likte å være uteliggere. Men ser nå etterkant at dette var veldig kortsynt av meg å kommentere og angrer på det. Jeg har derfor bestemt meg for å gripe inn og sette en stopper for fattigdom og sult. Tenker først å løse problemet i Norge, og deretter globalt. Dermed lurer jeg på hvordan jeg bør gå frem? Bør jeg kontakte FN og fortelle dem at jeg har bestemt meg for å hjelpe? Eller? Anonymkode: 53026...304 Du har stor respekt fra meg for i det hele tatt tenke i disse banene. Ikke hør på de som er smålige her. Man kan bidra med å gjøre en forskjell på mange forskjelllige nivåer. Ville faktisk startet i det små og meldt deg inn i frivillige organisasjoner og bygge opp et nettverk av likesinnede. Se hva slags dører som åpner seg og ta det derfra Kult at du er ambisiøs. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #11 Skrevet 28. september 2023 Start med et år frivillig arbeid i utlandet, her har du en god oversikt: https://unginfo.no/utiverden/frivillig-arbeid/ Anonymkode: c050a...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #12 Skrevet 28. september 2023 Skal alle i hele verden ha samme lønn, bolig og goder. Ja da blir alle land fattige. Anonymkode: 3b007...404
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Skrevet 28. september 2023 Lykke til. Anonymkode: ed315...41a
hocane Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 Kloden er overbefolket. Vi kunne ikke ha matet hvert eneste menneske dersom vi prøvde engang. Ikke nok ressurser
_popcorn_ Skrevet 28. september 2023 #15 Skrevet 28. september 2023 Ryddet for latterliggjøring og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #16 Skrevet 28. september 2023 hocane skrev (2 timer siden): Kloden er overbefolket. Vi kunne ikke ha matet hvert eneste menneske dersom vi prøvde engang. Ikke nok ressurser En god start vil da være prevansjons kampanjer. Anonymkode: ed315...41a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #17 Skrevet 28. september 2023 Hvor gammel er du nå? Jobber du, eller er du elev/student? Bor du i by eller mer landlig? Har du forsørgeransvar? Anonymkode: 7c639...873
Druid Skrevet 28. september 2023 #18 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): FN vil jo at vi alle skal bli like fattige, bortsett fra de aller aller rikeste som da eier alt. Anonymkode: 06d60...570 Hvor i helvete har du det fra ?
Apis Skrevet 28. september 2023 #19 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har siden 7-års alderen sett mange fattige uteliggere på gata som tigger etter penger og/eller mat. Da jeg ikke visste noe bedre, ba jeg dem dra til helvete og skaffe seg et hus eller en jobb hvis de ikke likte å være uteliggere. Men ser nå etterkant at dette var veldig kortsynt av meg å kommentere og angrer på det. Jeg har derfor bestemt meg for å gripe inn og sette en stopper for fattigdom og sult. Tenker først å løse problemet i Norge, og deretter globalt. Dermed lurer jeg på hvordan jeg bør gå frem? Bør jeg kontakte FN og fortelle dem at jeg har bestemt meg for å hjelpe? Eller? Anonymkode: 53026...304 Jeg ville gjort det så enkelt som å melde meg inn i det lokale Røde kors, den organisasjonen jobber både lokalt og global.
K.B. Skrevet 28. september 2023 #20 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har siden 7-års alderen sett mange fattige uteliggere på gata som tigger etter penger og/eller mat. Da jeg ikke visste noe bedre, ba jeg dem dra til helvete og skaffe seg et hus eller en jobb hvis de ikke likte å være uteliggere. Men ser nå etterkant at dette var veldig kortsynt av meg å kommentere og angrer på det. Jeg har derfor bestemt meg for å gripe inn og sette en stopper for fattigdom og sult. Tenker først å løse problemet i Norge, og deretter globalt. Dermed lurer jeg på hvordan jeg bør gå frem? Bør jeg kontakte FN og fortelle dem at jeg har bestemt meg for å hjelpe? Eller? Anonymkode: 53026...304 Hvordan kan du løse er globalt problem med lokale løsninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå