AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Jeg sitter her i ettertid og vet ikke om jeg føle på dårlig samvittighet eller ikke. Jeg var dessverre utro mot min voldelige eks gjennom hele forholdet nesten, hvert fall mot slutten. Jeg søkte etter flukt og å bli sett fra andre som behandlet meg mye bedre. Han mishandlet meg så mye, trusler, kontrollering og ble så manipulert. Jeg sliter litt med min egenverdi i ettertid fordi han hadde jo all grunn til å være sjalu og kontrollerende. Han mistenkte meg ofte for å være utro og let meg aldri få være med vennene mine engang. Dessverre tror jeg mishandlingen hans hadde en negativ konsekvens på meg, ja at jeg ble en løgnende utro dame. Å være utro er jo noe som absolutt går i mot mine verdier så det er jo kanskje litt dobbeltmoralsk av meg å mene det. Dog når jeg ser tilbake på forholdet og hvordan jeg ble behandlet synes jeg ikke det er så rart heller. Jeg trengte å bli sett og forstått siden den følelsene fikk jeg aldri av han. Jeg vet jeg bare kunne ha slått opp, men jeg ble avhengig av han og redd for ham. Ble så nedbrutt og hadde ingen tro på meg selv lenger. Sliter med at jeg føler meg som en hore, spesielt siden han hadde jo rett i det han sa. En forbanna hore. Nå vet han ikke sannheten, men det gjør vondt i vite at det var en sannhet i de onde ordene og mishandlingen hans. Anonymkode: 22b6e...30e 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Det riktige hadde vært å forlatt han, ikke å være utro. Det er du som nå må leve med dette, ikke han. Så du har nok forsøkt å skade han, men endt opp med å skade deg selv? Alle har ansvar for sine egne handlinger. Litt usikker på hva du ønsker å oppnå med denne tråden? Anonymkode: dc62d...680 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det riktige hadde vært å forlatt han, ikke å være utro. Det er du som nå må leve med dette, ikke han. Så du har nok forsøkt å skade han, men endt opp med å skade deg selv? Alle har ansvar for sine egne handlinger. Litt usikker på hva du ønsker å oppnå med denne tråden? Anonymkode: dc62d...680 Å få ut det jeg føler på et sted. Føler jeg ikke kan si det til noen. Anonymkode: 22b6e...30e 5
Gjest Inverto Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Jeg har ofte delt mine harde meninger om utroskap her på Kvinneguiden. Men sjeldent har jeg nevnt at jeg godtar utroskap i ETT spesifikt unntak: og det er hvis det er bokstavelig talt direkte livsfarlig for damen å slå opp med sin voldelige mann. Hvis det er tilfelle, at det faktisk er farlig, så vær så god å vær utro. Jeg godtar det. Men da burde planen være at den bedre mannen hjelper deg med å komme deg ut av forholdet
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Inverto skrev (9 minutter siden): Jeg har ofte delt mine harde meninger om utroskap her på Kvinneguiden. Men sjeldent har jeg nevnt at jeg godtar utroskap i ETT spesifikt unntak: og det er hvis det er bokstavelig talt direkte livsfarlig for damen å slå opp med sin voldelige mann. Hvis det er tilfelle, at det faktisk er farlig, så vær så god å vær utro. Jeg godtar det. Men da burde planen være at den bedre mannen hjelper deg med å komme deg ut av forholdet Så flott du ser ting i et annet perspektiv! Ja, mannen min var utrolig voldelig og til tider farlig. Nå skjedde de fleste utroskapene enten på byen eller med gamle flammer jeg hadde før vi ble sammen jeg og min eks. Anonymkode: 22b6e...30e 1
Gjest Inverto Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så flott du ser ting i et annet perspektiv! Ja, mannen min var utrolig voldelig og til tider farlig. Nå skjedde de fleste utroskapene enten på byen eller med gamle flammer jeg hadde før vi ble sammen jeg og min eks. Anonymkode: 22b6e...30e Ikke gruble over det 😊 fokuser på nuet og ha et bra liv 👍
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 Tveegget sverd. Nå viser vel de fleste studier om partnervold at det sjelden er så ensidig som det tidligere har blitt fremstilt, så spørsmålet er om du har troverdighet i det du sier. Hvordan kan vi tro på deg når du sier at eksmannen hadde rett i alle mistanker, at du løy til han gang etter gang og at du har vært utro mot han utallige ganger.. Så ut i fra den bittelille informasjonen du har gitt, så er det ingenting som tilsier at jeg skal ha noe som helst tiltro til deg. Anonymkode: 593af...5ad
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tveegget sverd. Nå viser vel de fleste studier om partnervold at det sjelden er så ensidig som det tidligere har blitt fremstilt, så spørsmålet er om du har troverdighet i det du sier. Hvordan kan vi tro på deg når du sier at eksmannen hadde rett i alle mistanker, at du løy til han gang etter gang og at du har vært utro mot han utallige ganger.. Så ut i fra den bittelille informasjonen du har gitt, så er det ingenting som tilsier at jeg skal ha noe som helst tiltro til deg. Anonymkode: 593af...5ad Hvorfor skulle jeg som anonym lyvd her? Hva åpner jeg med det? Du kan jo tro nøyaktig hva du vil, men fakta er at han mishandlet og var voldelig mot meg. Sånn startet mine utroskap. Hvor vanskelig var det å forstå? Anonymkode: 22b6e...30e 1 2
C8H10N4O2 Skrevet 27. september 2023 #9 Skrevet 27. september 2023 Inverto skrev (50 minutter siden): Jeg har ofte delt mine harde meninger om utroskap her på Kvinneguiden. Men sjeldent har jeg nevnt at jeg godtar utroskap i ETT spesifikt unntak: og det er hvis det er bokstavelig talt direkte livsfarlig for damen å slå opp med sin voldelige mann. Hvis det er tilfelle, at det faktisk er farlig, så vær så god å vær utro. Jeg godtar det. Men da burde planen være at den bedre mannen hjelper deg med å komme deg ut av forholdet Hvis man er i et forhold der det kan være farlig å forlate partneren, så vil jeg tro at det er minst like farlig, om ikke enda farligere, å være utro. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 Dumt å være utro. Men det betyr ikke at du fortjener vold. Anonymkode: 7cacf...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 Selvoppfyllende profeti. Blir man hele tiden mistenkt og beskyldt for å være utro, så kan man jo bare være det, da. Anonymkode: 5a16d...50e 1
MariaIsabel Skrevet 27. september 2023 #12 Skrevet 27. september 2023 Jeg har gjort det samme i et forhold med en voldelig alkoholiker. Volden kom først, deretter utrodkapen, og han jeg var utro med hjalp meg ut av forholdet. Jeg nevner sjeldent dette for folk, da de fleste ikke klarer å sette seg inn i det, og mener det er ulogisk å være utro mot noen man er redd for ... og jeg kan forstå tanken, men det er ikke så svart/hvitt. Man er livredd, samtidig som man er desperat etter å få sine grunnleggende behov dekket - behovet for trygghet, nærhet og kjærlighet. Når man ikke kan få det hjemme, og man ikke tør å dra, så tar man det man får andre steder i ren desperasjon (dette er ikke sammenlignbart med å være desperat etter sex i et relativt normalt forhold). De kompliserte nyansene ved mishandling i et parforhold, kan ikke forstås overhode av noen som ikke selv har opplevd det, og selv innenfor det, er det store forskjeller. Utroskap er aldri greit, og jeg mener ikke det var greit i mitt tilfelle heller, men jeg mener det i enkelte tilfeller, som dette, er forståelig. Det mener også mannen min, som er blant de få som vet det. Han er sterkt imot utroskap etter å ha tatt faren i å være utro mot mora i barndommen. 2 2
Rhodiola Skrevet 28. september 2023 #13 Skrevet 28. september 2023 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov og krenkende ytringer. Rhodiola, adm.
Pippi Lotta Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det riktige hadde vært å forlatt han, ikke å være utro. Det er du som nå må leve med dette, ikke han. Så du har nok forsøkt å skade han, men endt opp med å skade deg selv? Alle har ansvar for sine egne handlinger. Litt usikker på hva du ønsker å oppnå med denne tråden? Anonymkode: dc62d...680 Vold er ulovlig, utroskap er lovlig. Den voldelige eksen må leve med mye grovere ting en TS! 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Skrevet 28. september 2023 MariaIsabel skrev (9 timer siden): Jeg har gjort det samme i et forhold med en voldelig alkoholiker. Volden kom først, deretter utrodkapen, og han jeg var utro med hjalp meg ut av forholdet. Jeg nevner sjeldent dette for folk, da de fleste ikke klarer å sette seg inn i det, og mener det er ulogisk å være utro mot noen man er redd for ... og jeg kan forstå tanken, men det er ikke så svart/hvitt. Man er livredd, samtidig som man er desperat etter å få sine grunnleggende behov dekket - behovet for trygghet, nærhet og kjærlighet. Når man ikke kan få det hjemme, og man ikke tør å dra, så tar man det man får andre steder i ren desperasjon (dette er ikke sammenlignbart med å være desperat etter sex i et relativt normalt forhold). De kompliserte nyansene ved mishandling i et parforhold, kan ikke forstås overhode av noen som ikke selv har opplevd det, og selv innenfor det, er det store forskjeller. Utroskap er aldri greit, og jeg mener ikke det var greit i mitt tilfelle heller, men jeg mener det i enkelte tilfeller, som dette, er forståelig. Det mener også mannen min, som er blant de få som vet det. Han er sterkt imot utroskap etter å ha tatt faren i å være utro mot mora i barndommen. ❤️❤️❤️ Anonymkode: 22b6e...30e 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #16 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg sitter her i ettertid og vet ikke om jeg føle på dårlig samvittighet eller ikke. Jeg var dessverre utro mot min voldelige eks gjennom hele forholdet nesten, hvert fall mot slutten. Jeg søkte etter flukt og å bli sett fra andre som behandlet meg mye bedre. Han mishandlet meg så mye, trusler, kontrollering og ble så manipulert. Jeg sliter litt med min egenverdi i ettertid fordi han hadde jo all grunn til å være sjalu og kontrollerende. Han mistenkte meg ofte for å være utro og let meg aldri få være med vennene mine engang. Dessverre tror jeg mishandlingen hans hadde en negativ konsekvens på meg, ja at jeg ble en løgnende utro dame. Å være utro er jo noe som absolutt går i mot mine verdier så det er jo kanskje litt dobbeltmoralsk av meg å mene det. Dog når jeg ser tilbake på forholdet og hvordan jeg ble behandlet synes jeg ikke det er så rart heller. Jeg trengte å bli sett og forstått siden den følelsene fikk jeg aldri av han. Jeg vet jeg bare kunne ha slått opp, men jeg ble avhengig av han og redd for ham. Ble så nedbrutt og hadde ingen tro på meg selv lenger. Sliter med at jeg føler meg som en hore, spesielt siden han hadde jo rett i det han sa. En forbanna hore. Nå vet han ikke sannheten, men det gjør vondt i vite at det var en sannhet i de onde ordene og mishandlingen hans. Anonymkode: 22b6e...30e Utro eller ikke (og jeg er ekstremt mot utroskap) - det er absolutt INGEN som skal leve med fysisk eller psykisk vold. Anonymkode: 972ec...036 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #17 Skrevet 28. september 2023 Skjønner ikke helt hvordan du klare å være utro hvis han var så skummel og voldelig. Jeg hadde jo blitt livredd av tanken på om han skulle finne det ut hvis det var tilfelle. Vold er ALDRI greit. Men å være utro og bruke det at han er voldelig som et forsøkt på å ufarlig gjøre det er heller ikke greit. Total ansvarsfraskrivelse. Du skriver jo også at det var over 10 ganger og at det absolutt går i mot dine verdier. Kanskje verdier du trodde du hadde, men absolutt ikke mot verdier du faktisk har. Anonymkode: 669dd...e51
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #18 Skrevet 28. september 2023 Forstår deg veldig godt, man mister seg selv i et slikt forhold og blir nedbrutt. Og de fleste gjør ting de vanligvis ikke ville, om det er utroskap eller at du neglisjert andre relasjoner osv. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, og jeg er sikker på at du aldri havner i et forhold med en slik mann. Jeg har vært der selv, har venninner også. Og det er vanskelig å forstå hvordan kunne det skje med meg hvordan kunne jeg være så dum osv. Men slike menn er som vampyrer, de ser svakhetene dine og bryter deg ned. Han var IKKE lojal mot deg, så ikke ha dårlig samvittighet. Anonymkode: cf89c...fed 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #19 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor skulle jeg som anonym lyvd her? Hva åpner jeg med det? Du kan jo tro nøyaktig hva du vil, men fakta er at han mishandlet og var voldelig mot meg. Sånn startet mine utroskap. Hvor vanskelig var det å forstå? Anonymkode: 22b6e...30e Du har til vane å lyve og føre partneren din bak lyset. Det har du selv innrømmet. Hvorfor skulle du være ærlig nå, selv på et anonymt forum? Jeg ser ingen grunn til å tro at alle sider fra begges sider kommer frem i innlegget ditt.. Absolutt ingen. Det blir som så mange andre tråder som opprettes her på Kvinneguiden, så snart en brukeren legger opp til å få sympati fra andre men ikke får det så vokser historien, og det ender alltid opp med at partneren har vært voldelig eller at ts har vært lei seg, og grått. Ta i det minste ansvar for den relasjonen du er i i stedet for alltid å legge skylden på partneren for dine egne handlinger. Men det er vel for mye for bedt når det går sport i å ikke lenger ta ansvar. Anonymkode: 593af...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #20 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forstår deg veldig godt, man mister seg selv i et slikt forhold og blir nedbrutt. Og de fleste gjør ting de vanligvis ikke ville, om det er utroskap eller at du neglisjert andre relasjoner osv. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, og jeg er sikker på at du aldri havner i et forhold med en slik mann. Jeg har vært der selv, har venninner også. Og det er vanskelig å forstå hvordan kunne det skje med meg hvordan kunne jeg være så dum osv. Men slike menn er som vampyrer, de ser svakhetene dine og bryter deg ned. Han var IKKE lojal mot deg, så ikke ha dårlig samvittighet. Anonymkode: cf89c...fed Hvordan kan du være sikker på at hun ikke havner i samme situasjon igjen? Enkelte personer lever et langt liv kun i slike forhold. Gang på gang, igjen og igjen. Totalt dysfunksjonelle forhold. Hvorfor skulle ikke ts være en av de personene? Ut i fra det ts skriver og hvordan hun formulerer seg så heller jeg mot at det er stor sikkerhet for at hun kommer til å finne seg en mann alt er galt med, og alt gjentar seg - igjen og igjen. Forhold etter forhold. Anonymkode: 593af...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå