Gå til innhold

Trekke seg i fra praksis sykepleiestudiet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer hvis man gjør det?

Hvis jeg får sykmelding, noen som har vært borti lignende?☺️

Anonymkode: b8a3b...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke godkjent praksis og må ta det igjen, dvs forsinket løp

Anonymkode: f751f...bc3

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får da utsatt praksis. Man må ha praksis et visst antall ganger for å få det godkjent (uavhengig av grunn). Er man sykmeldt, blir praksis utsatt og u må ta det igjen.

Anonymkode: 6be61...8b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får da utsatt praksis. Man må ha praksis et visst antall ganger for å få det godkjent (uavhengig av grunn). Er man sykmeldt, blir praksis utsatt og u må ta det igjen.

Anonymkode: 6be61...8b4

Ok :)  takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta igjen hele praksistiden neste år og får gjerne ikke fortsette på studiet i mellomtiden

Anonymkode: 6603a...453

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet i praksis på andre året av sykepleien, hadde en sykehuspraksis på kirurgisk avdeling som jeg hatet. Følte ikke jeg mestret noenting og kom dårlig overens med min kontakt spl. Lærerne prøvde å overtale meg til å fortsette men jeg stod på mitt. Dette var om høsten så ingenting det året ble godkjent.

Etter to år bestemt jeg meg for å søke om å få begynne igjen, da jeg følte meg presset av min daværende kjæreste.  Det fikk jeg, men måtte skrive et motivasjonsbrev. Angrer som en hund på at jeg begynte igjen. Praksisen gikk bedre denne gang, men jeg likte fortsatt ikke det jeg holdt på med, men trodde det skulle være sånn. Siden alle sier at praksis er tøft. Jeg klarte ikke å skille mellom hva som er tøft, selv om man liker det, og det som bare er tøft fordi man er på feil plass. Jeg presset meg slik at det ødela noe i meg.

Kanskje dette var litt på siden av det du spurte om, men vit at sykepleien ikke er for alle. Mistrives du kan det være en dypere grunn enn du tror.

Anonymkode: 987f3...0e0

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg sluttet i praksis på andre året av sykepleien, hadde en sykehuspraksis på kirurgisk avdeling som jeg hatet. Følte ikke jeg mestret noenting og kom dårlig overens med min kontakt spl. Lærerne prøvde å overtale meg til å fortsette men jeg stod på mitt. Dette var om høsten så ingenting det året ble godkjent.

Etter to år bestemt jeg meg for å søke om å få begynne igjen, da jeg følte meg presset av min daværende kjæreste.  Det fikk jeg, men måtte skrive et motivasjonsbrev. Angrer som en hund på at jeg begynte igjen. Praksisen gikk bedre denne gang, men jeg likte fortsatt ikke det jeg holdt på med, men trodde det skulle være sånn. Siden alle sier at praksis er tøft. Jeg klarte ikke å skille mellom hva som er tøft, selv om man liker det, og det som bare er tøft fordi man er på feil plass. Jeg presset meg slik at det ødela noe i meg.

Kanskje dette var litt på siden av det du spurte om, men vit at sykepleien ikke er for alle. Mistrives du kan det være en dypere grunn enn du tror.

Anonymkode: 987f3...0e0

Takk for svar :)

Jeg opplever samme problem som deg, går ikke overens med veilederen min. Hun psyker meg rett og slett ut, og det er ikke normalt oppførsel. Det som er bittert er at jeg ønsker virkelig å bli sykepleier, og har kun 7 vakter igjen til sluttvurdering, men forstår ikke hvordan jeg kan holde ut dette. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har såpass lite igjen hadde jeg bitt tenna sammen og heller grått hjemme. Veldig kjedelig å måtte gå et helt år om igjen (med påfølgende studielån, et år til uten inntekt, et år forsinket studieløp) for 7 vakter. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg opplever samme problem som deg, går ikke overens med veilederen min. Hun psyker meg rett og slett ut, og det er ikke normalt oppførsel. Det som er bittert er at jeg ønsker virkelig å bli sykepleier, og har kun 7 vakter igjen til sluttvurdering, men forstår ikke hvordan jeg kan holde ut dette. 

Har du mulighet til å ta opp samtalene dere i mellom i skjul og gå videre med det etter praksis? Dersom det er unormal syk oppførsel fra hennes side, så kan du ta det videre til ledelsen. Slik skal det virkelig ikke være. Bevis er viktig dersom du kommer over psykopater.

Anonymkode: 7250d...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du mulighet til å ta opp samtalene dere i mellom i skjul og gå videre med det etter praksis? Dersom det er unormal syk oppførsel fra hennes side, så kan du ta det videre til ledelsen. Slik skal det virkelig ikke være. Bevis er viktig dersom du kommer over psykopater.

Anonymkode: 7250d...a04

Dette må du ikke gjøre!!! Å ta opp en samtale og deretter dele den er faktisk forbudt, og du kan risikere å få en skikketsak på deg! Vær i dialog med lærer om hvordan du har det, be om hjelp der.

Anonymkode: 49e65...83a

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette må du ikke gjøre!!! Å ta opp en samtale og deretter dele den er faktisk forbudt, og du kan risikere å få en skikketsak på deg! Vær i dialog med lærer om hvordan du har det, be om hjelp der.

Anonymkode: 49e65...83a

Det er tillatt om man selv deltar i samtalen. 

Anonymkode: 1e141...ef9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sju vakter bare møter du på jobb.

Anonymkode: fa1d6...5d7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sju vakter igjen? Nei, det klarer du! 
Tell ned, premier deg selv, gi deg en premie for hver vakt! Og baksnakk henne, gjerne til oss eller en venn. Himle med øynene inni dwg og tenk at det er henne, ikke deg! Stå i det! Vi heier på deg!

Endret av BobbySocks
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Sju vakter igjen? Nei, det klarer du! 
Tell ned, premier deg selv, gi deg en premie for hver vakt! Og baksnakk henne, gjerne til oss eller en venn. Himle med øynene inni dwg og tenk at det er henne, ikke deg! Stå i det! Vi heier på deg!

Tror jeg må ha noen premier ja, he he :) to glass vin eller noe når jeg kommet hjem i fra jobb 🙈

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snillochsøt skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke har hatt fravær enda kan du vel ta noen sykedager også? Ikke slutt nå, hold ut ♥️

Har 1 1/2 dag igjen av fraværkvoten ☺️ har veldig lyst til å bruke de, men usikker på om det kan slå negativt ut for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har 1 1/2 dag igjen av fraværkvoten ☺️ har veldig lyst til å bruke de, men usikker på om det kan slå negativt ut for meg.

Så lenge du ikke overskrider det er det ingen som kan ta deg på fraværet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

7 vakter klarer du antakelig. Lag deg en nedtellingskalender hjemme, som en julekalender, med noe hyggelig hver dag til du er ferdig. Snakk med praksisansvarlig på studiet ditt om hvordan du opplever praksisen, og stå i det. Du kommer til å møte mange vanskelige perioder de neste 40-50 årene med voksenliv og arbeidsliv. Noen ganger må vi bare aksle børa og stå i det til det går over.

Anonymkode: 574af...746

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tror jeg må ha noen premier ja, he he :) to glass vin eller noe når jeg kommet hjem i fra jobb 🙈

Ja! Og en sjokolade! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (8 minutter siden):

Ja! Og en sjokolade! 

Ja, det hørtes også lurt ut ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...