Gå til innhold

Stjålet på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Når har jeg sendt Mail hvor jeg forklarer meg å unnskylder osv, hvor jeg og har laget en liste å tilbyr å betale for det som er tatt, nå får jeg bare vente å se hva hun svarer 

Anonymkode: be308...fbc

Oppdater oss på hvordan det går da 😊

Er det snakk om mange klesplagg og penger? 

Anonymkode: 7e569...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En liste, har du tatt så mye 😨

Anonymkode: 497d2...a3c

Endret av Anonym88888
Anonymt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Oppdater oss på hvordan det går da 😊

Er det snakk om mange klesplagg og penger? 

3 plagg men det er en dyr butikk så blir jo litt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink, ts. Vi har alle gjort idiotiske ting. Lær av dette men husk også på å gå videre.

Anonymkode: 8ac73...2a7

• Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har stjålet klær på min gamle jobb, litt skjedde typ med uhell, lånte med meg hjem for å prøve, så bare tok jeg i bruk uten å betale. Vet ikke hva jeg tenkte på er som hodet mitt bare sluttet å funke. Jeg har nå flyttet p jobber der ikke lenger men ble ringt av den gamle sjefen om det i går. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Ønsker å gjør opp for meg men er livredd for å bli anmeldt. Jeg ønsker jo å legge meg flat men jeg blir beksylt for klær jeg ikke har tatt også sånn alt svinn fra butikken har blitt lagt på meg. Hvordan går jeg fram om dette? Hvem kan jeg spørre om hjelp. Er kunn 18 har aldri gjort noe som dettw før 

Lånte med deg hjem for å prøve. Hva slags vræl er det? Fikk du tillatelse til å låne? Isåfall er det bare å si at du glemte å levere tilbake og da er det ikke noe big deal. Hvis du derimot "lånte" de uten å spørre eller å si ifra og så nektet å levere de er det rent tyveri. Jobben betaler deg og andre lønn, og du gjengjelder dette med tyveri..... Er du egoist kan du nekte for at du har gjort noe, kanske slipper du unna, kanskje gjør du ikke det. Spørs på hva slags bevis sjefen har og hvor langt han er villig til å gå for å straffe forfølge deg. Legger du deg paddeflat blir han sikkert dritsur, men da tviler jeg på at de gidder å gjøre noe mer ut av det.

Anonymkode: aea58...d2f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når har jeg sendt Mail hvor jeg forklarer meg å unnskylder osv, hvor jeg og har laget en liste å tilbyr å betale for det som er tatt, nå får jeg bare vente å se hva hun svarer 

Så bra at du har vært ærlig å sagt ifra. 

Anonymkode: 497d2...a3c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kommer alltid lengre med å være ærlig. Si det som det var, betal straffa, ta lærdom av feilen og legg det bak deg :fornøyd:

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Ønsker å gjør opp for meg men er livredd for å bli anmeldt.

Her sier du egentlig imot deg selv. En naturlig følge av å stjele er å bli anmeldt, og det er en del av det å gjøre opp for seg.

Anonymkode: 536b4...b99

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her sier du egentlig imot deg selv. En naturlig følge av å stjele er å bli anmeldt, og det er en del av det å gjøre opp for seg.

jeg tenker det å gjøre opp for seg er å gi tilbake klærene, eventuelt tilbakebetale verdien av klærne. Så er det opp til sjefen hva som skjer videre. Ved å lyve enda mer og fortsette å nekte å ha noe med det å gjøre er det motsatte. Det viser du ikke har lært eller bryr deg om hva du har gjort. Legg deg flat, så skjer det som skjer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg tenker det å gjøre opp for seg er å gi tilbake klærene, eventuelt tilbakebetale verdien av klærne. Så er det opp til sjefen hva som skjer videre. Ved å lyve enda mer og fortsette å nekte å ha noe med det å gjøre er det motsatte. Det viser du ikke har lært eller bryr deg om hva du har gjort. Legg deg flat, så skjer det som skjer.

Å gjøre opp for et tyveri er selvsagt mer enn å levere tilbake det som er stjålet. Handlinger får konsekvenser, og ulovlige handler kvalifiserer som oftest til straff i tillegg til å erstatning/tilbakelevering.

Dette er en straffbar handling, og burde egentlig ikke være opp til sjefen. Vi har lover som regulerer slik oppførsel, og det er loven og politi/jurister der som burde se på saken og vurdere hva som er passende straff.

Legg deg flat, og ta straffen som kommer, lær av saken, og bli ferdig med den.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å gjøre opp for et tyveri er selvsagt mer enn å levere tilbake det som er stjålet. Handlinger får konsekvenser, og ulovlige handler kvalifiserer som oftest til straff i tillegg til å erstatning/tilbakelevering.

Dette er en straffbar handling, og burde egentlig ikke være opp til sjefen. Vi har lover som regulerer slik oppførsel, og det er loven og politi/jurister der som burde se på saken og vurdere hva som er passende straff.

Legg deg flat, og ta straffen som kommer, lær av saken, og bli ferdig med den.

Har lest meg opp på det og er jo sjefen sitt valg om de ønsker å anmelde, tar mye tid for de og men nå har jeg tilbydd å betale tilbake i tillegg til litt ekstra. Eventuelt om det blir anmeldt er det også mulig å få hjelp hos konfliktrådet hvor de vil megle fram en løsning begge Peter er fornøyd med 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lest meg opp på det og er jo sjefen sitt valg om de ønsker å anmelde, tar mye tid for de og men nå har jeg tilbydd å betale tilbake i tillegg til litt ekstra. Eventuelt om det blir anmeldt er det også mulig å få hjelp hos konfliktrådet hvor de vil megle fram en løsning begge Peter er fornøyd med 

Ja, det er klart sjefens valg, jeg skrev bare hva jeg mente burde vært det rette.

Dette er et straffbart lovbrudd, som jeg mener burde anmeldes slik at forholdet blir straffet som andre tilsvarende forhold (naskeri/tyveri fra arbeidsplass).

Siden det ikke kom godt nok frem, gjentar jeg det: dette er min mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo helt sykt at en arbeidsgiver skal være nødt til å megle fram til en løsning begge parter er fornøyd med når det er du som har stjålet. Det er du som har satt arbeidsgiver i denne situasjonen. Arbeidsgiver skal ikke være nødt til å tape noe fordi at du har tatt valg om å stjele. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, AnonymBruker said:

Nei hun mener jeg har blitt sett i klærne på sosiale medier 

Vanskelig å bevise det. Det at det forsvant en høyhalser og det at du har blitt sett i en høyhalser i samme farge er ikke noe som kommer til å holde bevismessig. Hvor stor sum er det snakk om?

Ville vært veldig forsiktig med å legge meg flat, for om de er ute etter blod så kan innrømmelsen i seg selv få deg dømt selv om de ikke har noe annet på deg. Skjønner behovet for å gjøre opp for seg, men kjipt å ødelegge vandelen på noe sånt. Jævlig idiotisk gjort av deg, men jeg ville ikke giddet å få en straffesak på meg hvis de er ute etter blod. Om de ikke kan bevise noe så kan du alltids nekte for alt, og så sende en konvolutt med penger "hilsen tyven" for å gjøre opp for deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tror nok dessverre ikke du er i en sånn situasjon nå at du kan bestemme løpet videre nå på dine premisser. 

Hun har uansett ikke myndighet til å få se bankutskriftene til TS.

Anonymkode: 9d63f...679

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kipling skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å bevise det. Det at det forsvant en høyhalser og det at du har blitt sett i en høyhalser i samme farge er ikke noe som kommer til å holde bevismessig. Hvor stor sum er det snakk om?

Ville vært veldig forsiktig med å legge meg flat, for om de er ute etter blod så kan innrømmelsen i seg selv få deg dømt selv om de ikke har noe annet på deg. Skjønner behovet for å gjøre opp for seg, men kjipt å ødelegge vandelen på noe sånt. Jævlig idiotisk gjort av deg, men jeg ville ikke giddet å få en straffesak på meg hvis de er ute etter blod. Om de ikke kan bevise noe så kan du alltids nekte for alt, og så sende en konvolutt med penger "hilsen tyven" for å gjøre opp for deg.

Ts har heldigvis innrømmet tyveriet og skrevet liste å sendt mail til sjefen over klær hun har stjålet. Så der er tilståelsen. Det var visst dyre klær, klær som sikkert ts ikke hadde hatt råd til om hun måtte betalt for de - som er det vanlige. 

Hvis vandelen til ts blir ødelagt, så er det fordi at hun har stjålet klær fra en butikk. Kjipt å få det på vandelen sin, men er ting man må være klar over når man tar valg om å stjele. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kipling said:

Jeg tror TS er veldig klar over hva vedkommende har stjålet, og når man blir voksen er det å ta ansvar for sine handlinger en del av livet. Like greit å lære det først som sist.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts har heldigvis innrømmet tyveriet og skrevet liste å sendt mail til sjefen over klær hun har stjålet. Så der er tilståelsen. Det var visst dyre klær, klær som sikkert ts ikke hadde hatt råd til om hun måtte betalt for de - som er det vanlige. 

Hvis vandelen til ts blir ødelagt, så er det fordi at hun har stjålet klær fra en butikk. Kjipt å få det på vandelen sin, men er ting man må være klar over når man tar valg om å stjele. 

Jo men hun tok også valget om å tilstå uten at hun trengte det, nå er hun maktesløs og uten noen forhandlingskort på hånden. Kommer det at hun tilsto til å bli belønnet på noen måte? Kanskje, men det trenger ikke å bli det.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (8 minutter siden):

Jo men hun tok også valget om å tilstå uten at hun trengte det, nå er hun maktesløs og uten noen forhandlingskort på hånden. Kommer det at hun tilsto til å bli belønnet på noen måte? Kanskje, men det trenger ikke å bli det.  

Hun skal da ikke belønnes. Hun har stjålet, innrømmet tyveri og må ta konsekvensene for det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...