Gå til innhold

Stjålet på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun tilsto etter å ha blitt konfrontert. TS er ingen angrende synder som bekjente seg til sjefen før denne i det hele tatt hadde oppdaget tyveriene. Hadde hun ikke blitt oppdaget, ville hun vel bare fortsatt å stjele andre steder. Hvorfor i all verden skulle det belønnes? Hva slags forhandlingskort er det hun fortjener å ha?

Anonymkode: 9c2e0...7ab

Jeg angret men var livredd konsekvensene og så flyttet jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre så jeg la det bare bak meg men selvfølgelig angret jeg. Jeg forstår det ikke er noe synd i meg osv. men jeg angrer å jeg skrev her etter råd for hvordan jeg nå kan gjøre det beste ute av situasjonen 

Anonymkode: be308...fbc

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg angret men var livredd konsekvensene og så flyttet jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre så jeg la det bare bak meg men selvfølgelig angret jeg. Jeg forstår det ikke er noe synd i meg osv. men jeg angrer å jeg skrev her etter råd for hvordan jeg nå kan gjøre det beste ute av situasjonen 

Har du brukt klærne eller har de bare ligget bortpakket? 

Anonymkode: 7e569...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 21.46):

Hun ville se alle bankutskriftene mine, jeg orker ikke dra den så langt. Vil bare betale for det jeg har tatt og bli ferdig betaler gjerne mer som unnskyld. Vil bare bli ferdig med det. Aldei vært i en sånn situasjon vet ikke hvor langt de drar det

Bankutskriftene viser jo ikke ting du har tatt uten å betale?

Anonymkode: 09098...065

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men du visste ikke hva konsekvensene kunne bli før du bestemte deg for å stjele? Du var helt ukjent med begrepet tyveri? Du veide aldri for og imot? 

Du skjønner, noen av oss har aldri stjålet noe, enkelte har en høy moral og har aldri vurdert å stjele, andre har faktisk vurdert det, men kommet frem til at konsekvensene de må ta når de blir tatt er for store til at de gjør det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men du visste ikke hva konsekvensene kunne bli før du bestemte deg for å stjele? Du var helt ukjent med begrepet tyveri? Du veide aldri for og imot? 

Du skjønner, noen av oss har aldri stjålet noe, enkelte har en høy moral og har aldri vurdert å stjele, andre har faktisk vurdert det, men kommet frem til at konsekvensene de må ta når de blir tatt er for store til at de gjør det.

Nei jeg forstår jo selvfølgelig konsekvensene av å stjele, det var impulsivt veldig impulsivt. Kan vel si jeg ikke brukte hodet, tenkte ikke i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å fjern det stedet på din CV som steder du har jobbet og ikke bruk sjefen der som referanse ;)
Jeg har opplevd at folk har satt opp referanse fra steder der de har fått sparken fra..
Og at de har hatt steder de har jobbet på sin CV der jeg har kjent folk i den bedriften og forhørt meg med de jeg kjente, og det var ikke positivt for å si det sånn.

Anonymkode: 04bce...5f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det som som sjokkerer meg mest er alle de som mener ts og alle som gir råd om å nekte for dette er  umoralske. Skal man se på våre øverste folkevalgte, og den moralen de har fremvist den siste tiden så er vel det mer skremmende enn om en lavtlønnet 18 åring stjeler noen få plagg… 

Hvordan skal man forvente at en fattig 18 åring skal ha høyere moral enn våre folkevalgte? Jeg sier ikke at jeg forsvarer handlingen, men kritiserer heller ikke de som gir disse rådene. 

Hvis de på toppen med nebb og klør prøver å redde seg selv når de har driti seg ut, så kan vel en 18 åring benekte/ ikke legge frem info også?

Jeeez, folk bør komme ned fra sin høye hest. Høyre og Arbeiderpartiet er fortsatt de største partiene i Norge, tipper noen av moralens voktere her inne garanteres stemmer på disse…

Anonymkode: f0c35...c4f

Godt skrevet. 👏 Moralistene på KG fornekter seg aldri. Det at mange her mener at en 18-åring skal kunne risikere å få fremtiden sin ødelagt pga en slik fillesak, finner jeg langt mer forkastelige enn et simpelt tyveri i en butikk som neppe vil lide noen nød uansett (ts nevnte jo at det var en high-end klesbutikk). 

Anonymkode: e77ac...6e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Godt skrevet. 👏 Moralistene på KG fornekter seg aldri. Det at mange her mener at en 18-åring skal kunne risikere å få fremtiden sin ødelagt pga en slik fillesak, finner jeg langt mer forkastelige enn et simpelt tyveri i en butikk som neppe vil lide noen nød uansett (ts nevnte jo at det var en high-end klesbutikk). 

Det er ikke en fillesak å stjele verdier for flere tusen kroner fra en arbeidsgiver. Kommer ikke langt i livet med slike holdninger. Er ikke den største kriminelle handlingen, men fortsatt ganske alvorlig. Viktig at TS lærer at dette er fullstendig uakseptabelt, mest for sin egen del. Fortsetter hun slik i framtiden vil det ikke gå bra med hun.

Anonymkode: aea58...d2f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere sjefen krever nå å få utbetalt langt høyere beløp enn det jeg faktisk har tatt for, men mener om jeg ikke betaler innen i morgen vil hun politianmelde. Så mener hun om de finner mer svinn i butikken vil hun anmelde med en gang uten forvarsel, planen min er jo å betale det skyhøye beløpet leve fattig uten noe igjen på konto. Men kan hun skylde all svinn på meg utover det? Det er jo selvsagt svinn i en butikk da blir jeg jo anmeldt uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke en fillesak å stjele verdier for flere tusen kroner fra en arbeidsgiver. Kommer ikke langt i livet med slike holdninger. Er ikke den største kriminelle handlingen, men fortsatt ganske alvorlig. Viktig at TS lærer at dette er fullstendig uakseptabelt, mest for sin egen del. Fortsetter hun slik i framtiden vil det ikke gå bra med hun.

Anonymkode: aea58...d2f

Hvem har nevnt noe om "flere hundre tusen kroner"???

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tidligere sjefen krever nå å få utbetalt langt høyere beløp enn det jeg faktisk har tatt for, men mener om jeg ikke betaler innen i morgen vil hun politianmelde. Så mener hun om de finner mer svinn i butikken vil hun anmelde med en gang uten forvarsel, planen min er jo å betale det skyhøye beløpet leve fattig uten noe igjen på konto. Men kan hun skylde all svinn på meg utover det? Det er jo selvsagt svinn i en butikk da blir jeg jo anmeldt uansett 

Som mange har nevnt, du burde ikke ha innrømmet noe... Høres også ut som om den tidligere sjefen din er ei skikkelig hurpe. Jævlig kjip situasjon, som du selvfølgelig er skyld i selv, men hva skal man si... live & learn 🤷‍♀️ Lykke til videre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har nevnt noe om "flere hundre tusen kroner"???

Som mange har nevnt, du burde ikke ha innrømmet noe... Høres også ut som om den tidligere sjefen din er ei skikkelig hurpe. Jævlig kjip situasjon, som du selvfølgelig er skyld i selv, men hva skal man si... live & learn 🤷‍♀️ Lykke til videre.

Sorry, leste feil. Men jeg mener uansett at noen tusen kroner ikke er allverden av svinn i luksus-klesbutikk. Ikke noe som en 18-åring fortjener å potensielt få ødelagt livet sitt for uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Føler du deg bedre nå?

Anonymkode: 24464...1d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes ikke det er greit at tidligere sjef krever deg for mer enn du har stjålet. Her viser sjefen at hun ikke eier moral. Klart du skal gjøre opp for deg, men du skal ikke betale mer enn du er ansvarlig for. 

Her synes jeg faktisk ikke at du skal betale før dere har kommet til en enighet om hva du skal betale. Hvis hun først krever mer av deg enn du er skyldig nå, så kan hun kreve mer i ettertid, å det er ikke greit.

Du må faktisk ha hjelp av noen til å gå i dialog med denne sjefen, lage skriftlig avtale om hva du skal betale, samt et punkt som sier at når du har gjort opp for deg så er du "frikjent" fra flere anklager. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig skal du ikke betale alt. 

Og hvis de finner svinn? Du jobber jo ikke der mer. Nesten sådu skulle anmeldt henne for utpressing. 

Anonymkode: 00921...3fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du det så dårlig med deg selv at du må komme inn på tråder som denne, bare for å føle deg litt bedre?

Anonymkode: 00921...3fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gikk jeg inn på en tilfeldig studentsamskipnads side, så dette er Tromsø. De har tilbud om samtaler for studenter som har det vanskelig. De fleste studensamskipnader har sikkert lignende tilbud, så jeg anbefaler deg å sjekke der du studerer.

Ang pengene sjefen forventer å få imorra, så kan du glemme de inntil videre, for her må du få hjelp av noen som kan være med deg og ordne avtaler samt få det bekreftet at du ikke skal beskyldes for all svinn i butikken, hverken nå eller senere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enten må jeg betale det hun ber meg om innen i morgen eller så anmelder hun. Men det som skremmer meg er at hun sier selv om jeg betaler og for å si der sånn så er det ikke en liten sum. Og hun finner svinn etter vareopptelling så anmelder hun med en gang uten forvarsel. Men hun må jo skjønne at det skjer svinn i butikk hele tiden utenom det som ligger på meg? Da er jeg jo garantert å bli anmeldt uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen snakker og om bilder av meg i klær som hun ikke har funnet på sosiale medier. Å da begynner jeg å lure hva bilder hun snakker om å hvor hu. Da skal ha fått tak i de. «Du skal vite at det er ikke kunn fra sosiale medier vi har bilder fra» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men enten må jeg betale det hun ber meg om innen i morgen eller så anmelder hun. Men det som skremmer meg er at hun sier selv om jeg betaler og for å si der sånn så er det ikke en liten sum. Og hun finner svinn etter vareopptelling så anmelder hun med en gang uten forvarsel. Men hun må jo skjønne at det skjer svinn i butikk hele tiden utenom det som ligger på meg? Da er jeg jo garantert å bli anmeldt uansett 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Sjefen snakker og om bilder av meg i klær som hun ikke har funnet på sosiale medier. Å da begynner jeg å lure hva bilder hun snakker om å hvor hu. Da skal ha fått tak i de. «Du skal vite at det er ikke kunn fra sosiale medier vi har bilder fra» 

Har du alt dette skriftlig, fra mail eller sms? Hvis du har det så må du ikke slette det da det kan brukes som bevis på at hun truer deg. Ja, jeg mener at du skal gjøre opp for deg det du har stjålet, men begynner å få lite sympati med sjefen din etter hva du forklarer her. Synes også at du får veldig liten frist på å betale klærne. Hun vet vel at du er student nå å ikke har inntekt, så hvis du skal ha mulighet til å gjøre opp for deg så trenger du tid. 

Send henne en mail i morgen om at du skal gjøre opp etter deg, men at du vil at det skal gå riktig for seg å at du da trenger litt mer tid for å få hjelp til å skrive avtaler og dokumentasjoner som dere begge må undertegne. Også bruker du morgendagen og helgen på å undersøke om du kan få hjelp via studentsamskipnaden eller om noen andre kan hjelpe deg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...