Gå til innhold

Sykt barn, ansvarsområder og sur mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er rett?

Sykt barn i lang tid. Jeg var hjemme nestem hele forrige uke, selv om han bare går hjemme. Denne uken trengtes jeg på jobb så jeg har jobbet disse 3 dagene fulltid.

Netter og dager i forrige uke tok jeg fullt ansvar for sykt barn, samt hus og hjem. Helgen sto jeg på døgnet rundt og har fått svært få timer med søvn. De få gangene jeg har rukket å sove på dagen, fordi barnet gjør det, så har han vekt meg for noe. 

Jeg har også hatt nattevåk selv om jeg har jobbet dene uken. Når jeg reiser på jobb før 6 på morgenen har de ligget lenge. Når jeg kommer hjem så får jeg fullt ansvar for barnet, for han skal drive med egne ting. 

Så til problemet vårt. Han kom inn nå, litt irritert for at jeg ikke rakk å handle. Jeg måtte jo skynde meg hjem, vi har mat, bare ikke noe "digg." Han er også sur for at jeg ikke har laget noe til han, men all min energi er brukt opp. 

Burde jeg ha middagen klart til han i stedet for å legge meg tidlig?

Anonymkode: 65ea6...20c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

et voksent menneske klarer å lage mat til seg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva tror du egentlig selv? Ser sier vel seg selv at det er en helt uakseptabel oppførsel av mannen din. Er han vanligvis like egoistisk? 

Anonymkode: 26fda...8f1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tror du egentlig selv? Ser sier vel seg selv at det er en helt uakseptabel oppførsel av mannen din. Er han vanligvis like egoistisk? 

Anonymkode: 26fda...8f1

Bare når han er stresset eller sliten. 

Skrevet

Hadde bare stoppet opp, sett rart på han og gått. Hvem tror han at han er? Eller hvem tror han at DU er? Mora hans?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vent...han går hjemme? Altså ikke arbeid og du gjør alt dette???

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Chroma skrev (3 minutter siden):

Er han arbeidsledig eller syk? 

Dette er veldig relevant. 

Anonymkode: 79781...41e

• Liker 5
Skrevet

Er han fullstendig handikappet? 

Anonymkode: 3ccd0...552

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis han bare går hjemme, og forlanger at du skal rydde, lage middag, ta nattevåk og sykt barn i TILLEGG til å gå på jobb, handle og tom VEKKER DEG når du tar en lur om dagen er jo fyren helt gal. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde sluttet å lage mat til han totalt med mindre han har en god unnskyldning for å ikke gjøre noe og er hjemme hele dagen. Jeg hadde utelukkende laget mat barnet likte og en porsjon med noe til meg selv.

Anonymkode: ab1ab...cc7

• Liker 2
Skrevet

Slutt å vær så dørmatte da. Hvorfor er så mange kvinner så tafatte? Du vet selv godt svaret på spørsmålet ditt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

2/10

Anonymkode: ede7c...f3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er rett?

Sykt barn i lang tid. Jeg var hjemme nestem hele forrige uke, selv om han bare går hjemme. Denne uken trengtes jeg på jobb så jeg har jobbet disse 3 dagene fulltid.

Netter og dager i forrige uke tok jeg fullt ansvar for sykt barn, samt hus og hjem. Helgen sto jeg på døgnet rundt og har fått svært få timer med søvn. De få gangene jeg har rukket å sove på dagen, fordi barnet gjør det, så har han vekt meg for noe. 

Jeg har også hatt nattevåk selv om jeg har jobbet dene uken. Når jeg reiser på jobb før 6 på morgenen har de ligget lenge. Når jeg kommer hjem så får jeg fullt ansvar for barnet, for han skal drive med egne ting. 

Så til problemet vårt. Han kom inn nå, litt irritert for at jeg ikke rakk å handle. Jeg måtte jo skynde meg hjem, vi har mat, bare ikke noe "digg." Han er også sur for at jeg ikke har laget noe til han, men all min energi er brukt opp. 

Burde jeg ha middagen klart til han i stedet for å legge meg tidlig?

Jeg tar for gitt at han har en kjent mental og/eller psykisk sykdom? 
Dersom ikke: den som går hjemme ordner 100% av alt forefallende knyttet til vedlikehold, renhold, oppussing, matlaging, hold av biler, kjæledyr og barn. Kosttilskudd sagt drifter en frisk voksen som går hjemme alt. Den som arbeider kommer hjem til ferdige lekser, middag på bordet, barnehagebarn hentet, mat handlet og kalenderen planlagt, tar seg muligens en tur på trening, slapper av, tilbringer tid med barna og legger seg tidlig, står opp før barna og går på jobb.Den som ikke har arbeid tar nattevåk og morgenstell.

Uavhengig av kjønn. Å drifte et hjem er ikke en heltidsjobb. Det er slikt folk gjør i tilleg til jobb. Så «absolutt alt» er et minimum av hva som må gjøres. Gjøres det ikke? Da har du alt å tjene på å fjerne han fra husholdet. Det er mer jobb med han enn uten.

Anonymkode: 2c811...3d5

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tok du sykt barn-dager når far uansett var hjemme? Har han hjemmekontor?

Hvis han har fri, så må han jo ta litt nattevåk, så du også får sove litt.

Hvorfor er du hushjelp i huset?

Hva gjør han for familien?

Anonymkode: 0f4cc...47b

• Liker 2
Skrevet

Ærlig talt. Hvorfor gidder folk å drive på sånn, jeg skjønner det ikke… Hvorfor er han hjemme? Hvorfor er du hjemme med barnet når han er hjemme i utgangspunktet? Hvorfor tar du nattevåk når du skal opp på jobb? HVORFOR GJØR DU ALT? Er han invalid siden han ikke gjør husarbeid, jobber, tar seg av barnet eller ikke engang lager mat til seg selv. Er han et barn eller veldig langt på spekteret?

Jeg forstår faktisk ikke hva dere holder på med 🤔 

nei, det er ikke innafor. Men i følge KG er det visst ganske normalt hvis jeg skal dømme basert på alle innleggene her om tafatte mannfolk. 

Hvis han er hjemmeværende pga sykdom og han ikke klarer noe av det du beskriver så høres det jo ut som han er pleietrengende eller alvorlig psykisk syk? 

Anonymkode: 4876f...45e

• Nyttig 3
Skrevet

Han går hjemme hele dagen uten å jobbe og klarer ikke engang å lage middag? Den mannen der hadde jeg kastet ut for lenge siden.

Anonymkode: 2c91b...bc2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...