AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Lager dere pakkekalender til deres 2,5 åring, eller er det nok med pakkene på julaften? Tenker sjokoladekalender selv 😄 Anonymkode: 12477...7cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lager dere pakkekalender til deres 2,5 åring, eller er det nok med pakkene på julaften? Tenker sjokoladekalender selv 😄 Anonymkode: 12477...7cc Vi lager pakkekalender fra i år. Gir ting som blir brukt og som trengs Anonymkode: e643f...648
Tanuki Skrevet 28. september 2023 #4 Skrevet 28. september 2023 nei, ventet til han var eldre og skjønte hva kalender var. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #5 Skrevet 28. september 2023 Barn to og tre fikk allerede første julen, ikke minst fordi eldre søsken forventet at alle (også hunden) skulle få egen kalender. Jeg laget kalender til førstemann når hun var 2, men hadde fint kunnet ventet et år til. Men jeg hadde kjøpt et Briotog med mange deler brukt på Finn, og pakket inn dette i 24 pakker. De små menneskene, vogner med dyr osv var morsomst å åpne, så jeg fordelte disse sammen med skinnene. Fortsatt må toget settes opp som «juletog» rundt juletreet. Anonymkode: aa40b...731
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #6 Skrevet 28. september 2023 Her har vi droppet det. Startet med det da de var et par år, men har faktisk kuttet det ut. Syns det hele er bare tull, og gir meg faktisk vondt i magen når jeg tenker på alle de som sliter - så skal mine barn pakke opp gaver hver dag. Luer, sokker etc. (som mange sier de pakker inn) som de uansett trenger ser jeg ingen grunn til å pakke inn og lage en kalender av. Ja, det er såååååå koselig med små gaver hver dag, men det er mye annet man heller kan gjøre for å lage en magisk adventstid. Må bare få med at vi har meget god økonomi, så det er ikke grunnen, men at det gavebonansaet som mange driver med er helt galskap - og jeg vil ikke bidra til dette lenger. Anonymkode: 3f48c...f51 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 Vi skal ha en litt annerledes adventskalender. Ungene (2 og 8 ) får en pakke hver søndag i advent, og en lapp hvor det står en aktivitet vi skal gjøre den dagen. 😊 Hver pakke blir et par sokker + en ting (refleks, pepperkakeform, såpebobler, nøkkelring etc). Vi leser også Snøsøsteren(?) med et kapittel hver dag. Finnes mange fine bokkalendere! Har selv vokst opp med pakkekalender, og det er veldig koselig, men 24 småting går ikke. Da største var mindre, kjøpte vi duplo og fordelte på 24 poser. Anonymkode: 0e9f8...03c 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Skrevet 28. september 2023 Vurderer til min som blir 2 i januar Hun spiser ikke sjokolade/godteri ennå så tenkte kanskje dele opp et briotog-sett hun uannsett skal få snart og pakke det inn så hun kan få en liten pakke hver dag etter barnehagen Anonymkode: dbd29...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå