AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Nå er jeg fly forbanna på mannens tante og måten hun prøver å diktere våre ferieplaner på! Vi er en familie med 3 små barn (1/ 12 - 5 år) og 2 voksne i full jobb. Vi har sjelden mulighet til å reise på utenlandsferie (eller noen steder i det hele tatt), men planlegger å gjøre dette for første gang neste sommer. Da min mann fortalte dette til sin tante utbrøt hun at det var flott, for da kunne vi jo ta med oss svigerfar og! Min mann og hans far har ikke det beste forholdet. Men etter at svigerfar ble enkemann har vi forsøkt å ta oss godt av ham. Vi drar på besøk dit og vi tilbringer jul og bursdager sammen slik at han får se sine barnebarn. Men om sommeren vil vi jo gjerne ha litt familietid alene også. Noe vi nå kan se langt etter da mannens tante har fortalt svigerfar at han kan feriere sammen med oss i disse ukene. Og dette kommer fra en dame som ALDRI inviterer svigerfar på besøk selv om det er hennes bror. Min mann tør ikke si nei til sin tante og nå henger hele ferien i en syltynn tråd…Noen som har vært i lignende situasjon? Hva gjør man for å berge en sårt tiltrengt ferie? Jeg orker ikke tilbringe ferien med en gamlehjemskandidat (svigerfar) som forventer oppvartning og må aktiviseres. Men min mann har allerede fått bygget opp masse dårlig samvittighet som gjør det vanskelig å si nei Anonymkode: aca29...946 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Mannen din får si at det må ha skjedd en misforståelse. For "tante Gunda" sa da vitterlig at hun skulle invitere faren hans på ferie. Anonymkode: cb6b4...6a0 31 13
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Bestill to leiligheter. En til deg og ungene. Og en til mannen din og faren hans. Mens du og ungene dine koser dere og bader, så kan han varte opp og stelle faren sin, siden det er han som har sagt ja til dette. Anonymkode: cb6b4...6a0 23 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Dette må mannen din ordne opp i. Jeg hadde ikke funnet meg i det Anonymkode: b02bd...894 18 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mannen din får si at det må ha skjedd en misforståelse. For "tante Gunda" sa da vitterlig at hun skulle invitere faren hans på ferie. Anonymkode: cb6b4...6a0 Glimrende ide! Anonymkode: d1e33...db4 7 1
C8H10N4O2 Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 (endret) Hva er det verste som kan hende om du tar det opp med både svigerfar og tante? Det er lov til å sette grenser for seg selv. Også du, ovenfor svigerfamilien. Fortell svigerfar at tante har invitert han til noe hun ikke har noe bestemmelsesrett over, og at dere skal på ferie som en kjernefamilie dere fem. Og at alle andre spørsmål rundt dette tas med tante. Repeter dette hver gang han eventuelt prøver å ta det opp, uten å diskutere noe mer. Det er tante som har 💩 seg ut, og må vaske opp etter seg. Hvis mannen din ikke kommer på banen etter den saklige alvorspraten du selvfølgelig tar med han rundt dette, så bestemmer du jo hva som er verst; si i fra selv, eller ende med at svigerfar blir med i kofferten på flyet. Lykke til, og god tur 😊 Endret 27. september 2023 av C8H10N4O2 5 1 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 Tør ikke si nei til sin tante? Ha ha, hva for en dott til mann er det du har? Anonymkode: e4030...a5e 9 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 I feel you. Her måtte vi ta med svigermor og svigerfar på ferie etter de "måtte jo få være med". Jeg hadde gledet meg sånn, men det greide de å sette en effektiv stopper for. Først lo jeg fordi jeg trodde det var en spøk, men nei...Så sa jeg "nei- de skal ikke være med", men det gikk jo rett vest, for mannen min greide ikke si noe. Bare avlys ferien. Det skulle jeg ha gjort. Si til mannen din at det blir telttur neste sommer. Dere har ikke råd, når du har tenkt deg om. Anonymkode: 8df8c...336 8 1
Hannah80 Skrevet 27. september 2023 #9 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tør ikke si nei til sin tante? Ha ha, hva for en dott til mann er det du har? Anonymkode: e4030...a5e Samme tanke jeg. Helt absurd problemstilling for meg dette. At noen skal diktere hvem jeg skal reise på ferie sammen med. 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 Men orker svigerfar å ha 3 små barn rundt seg over tid + dere to voksne? Jeg er 58 å hadde aldri utsatt meg for å tilbringe en hel ferie med tilsvarende din familie. Ikke negativt om deg, mannen og barna, men alt til sin tid. Høres virkelig slitsomt ut, jeg hadde ikke slappet av med en sånn ferie. Anonymkode: 5c852...89b 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 Det er jo "mannen" som er problemet her. Dog imponerende at han har pådratt seg barn så totalt uten baller. Just say no. Anonymkode: 4310f...1fa 13
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #12 Skrevet 27. september 2023 Jeg hadde nok avlystt ferien, og sendt mannen og svigerfar på ferie sammen de to, og funnet på noe deilig selv. Anonymkode: 98031...d52 3
lillevill Skrevet 27. september 2023 #13 Skrevet 27. september 2023 Noen ganger er det lurt å ikke fortelle alt man tenker på til sånne gamle tanter. Hvorfor drar dere ikke på en egen ferie med gamlefar? En ferie der bare far og hans barn drar på. De kan fiske mimre og gjøre aktiviteter som er bra for en som er gammel. Han vil ikke på en vilter småbarnsferie 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå er jeg fly forbanna på mannens tante og måten hun prøver å diktere våre ferieplaner på! Vi er en familie med 3 små barn (1/ 12 - 5 år) og 2 voksne i full jobb. Vi har sjelden mulighet til å reise på utenlandsferie (eller noen steder i det hele tatt), men planlegger å gjøre dette for første gang neste sommer. Da min mann fortalte dette til sin tante utbrøt hun at det var flott, for da kunne vi jo ta med oss svigerfar og! Min mann og hans far har ikke det beste forholdet. Men etter at svigerfar ble enkemann har vi forsøkt å ta oss godt av ham. Vi drar på besøk dit og vi tilbringer jul og bursdager sammen slik at han får se sine barnebarn. Men om sommeren vil vi jo gjerne ha litt familietid alene også. Noe vi nå kan se langt etter da mannens tante har fortalt svigerfar at han kan feriere sammen med oss i disse ukene. Og dette kommer fra en dame som ALDRI inviterer svigerfar på besøk selv om det er hennes bror. Min mann tør ikke si nei til sin tante og nå henger hele ferien i en syltynn tråd…Noen som har vært i lignende situasjon? Hva gjør man for å berge en sårt tiltrengt ferie? Jeg orker ikke tilbringe ferien med en gamlehjemskandidat (svigerfar) som forventer oppvartning og må aktiviseres. Men min mann har allerede fått bygget opp masse dårlig samvittighet som gjør det vanskelig å si nei Anonymkode: aca29...946 Med så små barn er dere vel toppen 40? Hvor gammel er egentlig svigerfar? Du trenger vel ikke bli så sint på tanten. Hun tenkte kanskje at dette var en god idé. Og hvis ingen protesterte når hun sa det…så tenkte hun vel at dere var enige? Merkelig oppførsel av mannen din, men han er kanskje ikke så enig med deg som du tror? Mannen din: Vi skal en tur til Danmark/Spania til sommeren, blir fint å ta med ungene utenlands. Tante: Så hyggelig! Skal dere leie feriehus/leilighet/hotell? Da kan jo Arne være med, så fint for ham å få komme seg på ferie! Mannen din: Ja, kanskje det? ELLER Nei, det blir nok litt for mye både for ham og oss. Anonymkode: 4678d...442 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Skrevet 28. september 2023 Tør ikke mannen si i fra til en tante? Og får dårlig samvittighet? Hvilken tøffel bor du med? Bestill syden ferie til dere, ferdig arbeid! Anonymkode: 2fee9...0b7 4
Forundret.. Skrevet 28. september 2023 #16 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tør ikke si nei til sin tante? Ha ha, hva for en dott til mann er det du har? Anonymkode: e4030...a5e Ja. Ikke sant! Men kona og ungene våger han å ødelegge ferien for. Han kunne fort blitt en eksmann om han var min.. Nei, tante må nok på banen her og dra på ferie med papsen selv. 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #17 Skrevet 28. september 2023 Her må mannen din med en gang si ifra til faren sin at det har skjedd en misforståelse pga tante, dere skal på en ferietur med masse barneaktiviteter og med bare dere i kjernefamilien så det passer ikke at han blir med. Best å bare si det med en gang før det blir skapt masse forventninger og mer misforståelser. Jeg ville hatt klart et alternativ for å ikke skuffe ham da, feks at dere har planlagt å besøke ham/ha ham på besøk i 2-3 dager en annen tid på sommeren, eller en helgetur til en hytte sammen eller noe slikt (noe dere har råd til såklart). Anonymkode: 93383...ccc 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #18 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her må mannen din med en gang si ifra til faren sin at det har skjedd en misforståelse pga tante, dere skal på en ferietur med masse barneaktiviteter og med bare dere i kjernefamilien så det passer ikke at han blir med. Best å bare si det med en gang før det blir skapt masse forventninger og mer misforståelser. Jeg ville hatt klart et alternativ for å ikke skuffe ham da, feks at dere har planlagt å besøke ham/ha ham på besøk i 2-3 dager en annen tid på sommeren, eller en helgetur til en hytte sammen eller noe slikt (noe dere har råd til såklart). Anonymkode: 93383...ccc Ja. Og ikke nok med det så går det ann å påstå at reisen er kjøpt og betalt, det er ikke mulighet for å booke om rom slik at han får plass da det er fullbooket. Neida, tante kan jo ta han med til Gran Canaria elns. Det blir så koselig atte 😁 Anonymkode: 77008...fa8 2
Tantemor Skrevet 28. september 2023 #19 Skrevet 28. september 2023 Herregud det er da bare å si NEI, denne turen er bare for dere. Jeg forstår ikke at det går an å ikke klare å protestere 🤗 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #20 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tør ikke si nei til sin tante? Ha ha, hva for en dott til mann er det du har? Anonymkode: e4030...a5e Hun er slektens overhode på en måte. Alle familier har vel en sånn? En som andre ser opp til? Som har gjort det bedre enn de andre i slekten mtp jobb, bosted og økonomi osv…. ts Anonymkode: aca29...946 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå