Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Latterlig å høre om foreldre som dropper fotballtrening for barna mm. pga. at det regner litt. Foreldre syr puter under armene på ungene sine og gjør de’’pinglete’’. Dessuten er det respektløst overfor treneren deres som har planlagt og tilrettelagt for timen. De ser an været og melder avbud rett før timen starter. Hvem tar skade av litt regnvær?

Endret av Rødstrupa
  • Liker 21
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen!

Anonymkode: 5d3f6...8cd

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Her slipper ikke ungen unna fotballtrening uansett vær. 

Skrevet

Må de trene ute da? 

Anonymkode: 60145...105

• Liker 1
Skrevet

Her er det mer motsatt, folk dropper trening de få gangene det er skikkelig fint vær, for da vil de heller nyte finvær . Og det skjønner jeg godt. 😂

Skrevet

Her i nord ved kysten er det masse storm og uvær om høsten og jeg sender for eksempel ikke åtteåringen på trening i 6 grader, stiv kuling og regn når hun er småforkjølet. Jeg syns de burde ha lagt opp til innetrening men det får vi noen ganger ikke før snøen har lagt seg første gang. Så jeg avlyser med god samvittighet når jeg ikke ser det forsvarlig - og det gjør tidvis trenerne også. 

Anonymkode: c015c...234

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Har inntrykk av at det skjedde en endring etter at det ble mye strengere å møte opp på skolen med tett nese eller sår hals. Fort gjort å bli litt forkjøla når man trener ute i høstværet, da ryker det fort noen sykt-barn-dager 😅

Anonymkode: 7815d...21e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her i nord ved kysten er det masse storm og uvær om høsten og jeg sender for eksempel ikke åtteåringen på trening i 6 grader, stiv kuling og regn når hun er småforkjølet. Jeg syns de burde ha lagt opp til innetrening men det får vi noen ganger ikke før snøen har lagt seg første gang. Så jeg avlyser med god samvittighet når jeg ikke ser det forsvarlig - og det gjør tidvis trenerne også. 

Anonymkode: c015c...234

Ja, ser den. Alt er relativt vet du. Så klart geografi har betydning og tiden på året utetreningen foregår. Det er ikke det som er fokus her. 

Skrevet

Det er symptomatisk for barneoppdragelse i dag å fjerne enhver form for motstand og ubehag. Kombinert med forventningen hos enkelte om å få viljen sin, uten å bli stilt noen som helst krav til, skaper unger som er lite ok å forholde seg til i et fellesskap. Vi trenere gjør jo så godt vi kan for å jobbe med dårlige holdninger, men til tider frister det å være brutalt ærlig med foreldrene.

Anonymkode: 64f8e...372

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Min trener som regel selv om det regner, men er det kaldt i tillegg så hender det han lar være ja. Men som regel blir det avlyst av trener, da treningsutbytte i drittvær ikke er spesielt bra uansett. De blir våte og kalde, og lettere å bli forkjølet. Orker ikke ryke på en haug sykt barn dager bare fordi poden skal spille fotball uansett vær og helt ærlig tror jeg mange voksne dropper utetrening i dårlig vær også. 

Anonymkode: bb334...9d1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Min trener som regel selv om det regner, men er det kaldt i tillegg så hender det han lar være ja. Men som regel blir det avlyst av trener, da treningsutbytte i drittvær ikke er spesielt bra uansett. De blir våte og kalde, og lettere å bli forkjølet. Orker ikke ryke på en haug sykt barn dager bare fordi poden skal spille fotball uansett vær og helt ærlig tror jeg mange voksne dropper utetrening i dårlig vær også. 

Da håper dere ikke klager på at de som møter på trening uansett vær også får litt mer spilletid i kamper.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig i at regn er en uting man bøt søke å unngå! Trener selv som regel innendørs når det er dårlig vær. Synes klubbene bør sørge for å ha mulighet til å f.eks trekke inn i haller når det er regnvær ute. Såpass langt bør vi ha kommet i 2023.

Anonymkode: ce635...5d1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her regner det 300 dager i året, så om vi ikke skulle spilt i regnet hadde det aldri blitt utetrening. Har ikke mulighet for å være inne heller.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da håper dere ikke klager på at de som møter på trening uansett vær også får litt mer spilletid i kamper.

Alle får lik spilletid. Syke unger går også glipp av treninger, så ser ikke helt gevinsten. 

• Liker 3
Skrevet

Min 15-pring har minst 8 økter ute i uka (2 pr dag) Litt regn eller litt kulde gjør ingenting.

De som dropper treninger blir jo ikke bedre og nivåforskjellene på lagene blir litt for store. Her ryker minst 10-12 av 30 om det regner litt mer enn dusk. 

Synes foreldre godtar litt for mye for å slippe trening. 

Anonymkode: ffba5...0c4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i at regn er en uting man bøt søke å unngå! Trener selv som regel innendørs når det er dårlig vær. Synes klubbene bør sørge for å ha mulighet til å f.eks trekke inn i haller når det er regnvær ute. Såpass langt bør vi ha kommet i 2023.

Anonymkode: ce635...5d1

Naivt, her er det ikke engang nok treningstid til vanlige inneidretter om ikke fotballen også skal ha treningstid.  Det går fint an å trene fotball hver kveld i både regn og kulde, bare å ha riktig utstyr. Norsk høst ER våt. Ha plastpose over sokker om dere er redd for å bli våte. Finnes mange billige lette regnjakker til trening.   

Mange klubber må stenge baner pga for mye regn på gressbaner fordi de ikke har nok kunstgress. Ikke noen andre alternativ. 

Anonymkode: ffba5...0c4

• Liker 2
Skrevet

På vårt lag er det ca 30 stk og oppmøte er helt enormt bra. Min sønn liker å spille i pøsende regn og det ser ut til at de fleste andre liker det og. De er jo vokst opp med mye mer regn enn fint vær så tror nesten ikke de tenker på det. Og bra er det! 

Anonymkode: fbb57...269

• Liker 1
Skrevet

Jeg trener heller ikke utendørs i regn 🤮

Anonymkode: cbc65...c89

• Liker 1
Skrevet

Regn er ikke farlig. Bare å kle seg etter forholdene. For noen pingler enkelte er! 

Anonymkode: 9e4cd...bee

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...