Gå til innhold

Uenigheter om hvilken måte som er mest effektivt - parkering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer er uenige om hvilken måte som er mest effektivt når man skal parkere bilen på vårt nye hjem (legger til bilde under, vi skal parkere der den sølve bilen er). Han mener at den beste måten å parkere bilen er å kjøre 4 meter forbi, rygge 2 meter bak, for å deretter legge bilen helt om til høyre. Dette er jeg uenig i. Jeg mener at man bør kjøre litt forbi plassen, legge bilen om ca 45 grader, rygge litt før man legger om til høyre pga gjerde til venstre, og når det er nok plass, legge om helt til høyre og voila, så er man inne. 

Jeg mener at hans metode er litt tungvint ettersom han må justere flere ganger for å ikke treffe gjerde på venstre side. Men det finner han seg ikke og står trofast på sin metode 🙈. Men hva tenker dere? Hvilken metode synes dere var best? Eller ville dere ha gjort noe annerledes?🙂 

IMG_0075.jpeg.7f0918a05a2b1a019f6f176f4778636f.jpeg

Anonymkode: d01a9...f7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt forklaringen din.

Hvorfor kjøre fire meter forbi for å så rygge to? Da kan man jo bare kjøre to meter forbi. Men ellers så beskriver du at han legger om helt til høyre. Thats it. Så måten du forklarer på, så høres det ut som du justerer mye mer enn han.

Jeg ville ha kjørt helt forbi, for å så legge helt om mens jeg rygger på plass, og retter opp etterhvert som jeg får bakenden på bilen på plass.

Anonymkode: 6d83f...baa

• Liker 1
Skrevet

😂😂😂😂😂

Anonymkode: 36697...1f5

Skrevet

Det aller mest effektive er at sjåføren bruker sin foretrukne teknikk mens passasjeren holder munn.

Anonymkode: c7f98...fcd

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke helt forklaringen din.

Hvorfor kjøre fire meter forbi for å så rygge to? Da kan man jo bare kjøre to meter forbi. Men ellers så beskriver du at han legger om helt til høyre. Thats it. Så måten du forklarer på, så høres det ut som du justerer mye mer enn han.

Jeg ville ha kjørt helt forbi, for å så legge helt om mens jeg rygger på plass, og retter opp etterhvert som jeg får bakenden på bilen på plass.

Han sier at det er for å få mer svingradius. 

Jeg gjør ikke så mye justeringer. Jeg stiller meg opp ved siden av plassen, kjører litt forbi, legger bilen i 45 graders stilling og rygger på plass. Er totalt 3 manøvreringer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det aller mest effektive er at sjåføren bruker sin foretrukne teknikk mens passasjeren holder munn.

Anonymkode: c7f98...fcd

Ok. Takk for ditt innspill.🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han sier at det er for å få mer svingradius. 

Jeg gjør ikke så mye justeringer. Jeg stiller meg opp ved siden av plassen, kjører litt forbi, legger bilen i 45 graders stilling og rygger på plass. Er totalt 3 manøvreringer.

Og fortsatt så gjør ikke han en eneste justering, i følge det du sier... Han bare rygger inn med den ene svingen. Altså gjør du mer justeringer.

• Liker 1
Skrevet

Når en person som har lappen kjører bil så holder den som eventuelt er i bilen og ikke kjører der og da munn om valget av metode for bilkjøring. Det gjelder både innspill, kritikk og ros. Noe annet er ikke bare ineffektivt, det er ubehøvlet. 

Anonymkode: ab422...550

• Liker 3
Skrevet

Er dette et tema dere må bli enige om?

Da jeg var barn hadde vi en litt vrien parkering, og min mor og far hadde to helt forskjellige måter å løse dette på. Men begge kom seg inn i garasjen og jeg kan aldri huske at den ene anklaget den andre for å gjøre noe feil...

• Liker 3
Skrevet

1. kjør så langt til høyre som mulig. 

2. ta en sving som den grønne pila, mot den hvite muren.

3. Nå har rumpa på bilen retning mot garasjen, nå er det bare rygge bilen inn i en høresving.

Kan hende det er mindre plass der i virkeligheten enn bilde viser

IMG_2365.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
barleymill skrev (2 minutter siden):

1. kjør så langt til høyre som mulig. 

2. ta en sving som den grønne pila, mot den hvite muren.

3. Nå har rumpa på bilen retning mot garasjen, nå er det bare rygge bilen inn i en høresving.

Kan hende det er mindre plass der i virkeligheten enn bilde viser

IMG_2365.jpeg

Det er slik jeg gjør det, og tenkte det var den mest effektive metoden. Takk for svar😊

Skrevet

Jeg ser at de fleste her stiller seg ganske negativt til spørsmålet jeg stilte. Selvfølgelig skal han få lov til å gjøre som han vil, men jeg lurte kun på hvilken som var mest effektiv. Men ser at jeg blir bedt om å gi innspill eller kritikk, greit nok. Så jeg trenger ikke å få flere svar. Men takk til dere som har svart!

Skrevet

For meg er det å kjøre inn.med fronten. Finner det lettere å rygge ur.

Bare slik for å ha gitt ut totalt unyttig info.

Anonymkode: 49a96...612

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For meg er det å kjøre inn.med fronten. Finner det lettere å rygge ur.

Bare slik for å ha gitt ut totalt unyttig info.

Anonymkode: 49a96...612

Og dette er absolutt den mest risikofylte metoden å parkere på.

Anonymkode: 4e3e5...555

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på om man gjør det i trafikkerte områder, enn i sin egen oppkjørsel da.

• Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ts spurte om effektiv, ikke sikker metode. 😂

Hva mener du egentlig med effektiv? Lavest drivstoffbruk? Raskest? Tidsmessig er det vel hipp som happ. Som regel er den metoden man mestrer mest effektiv. Jeg ville gjort som deg men det er en vane jeg har tillagt meg, vet ikke om den er så mye mer effektiv. Står det noen i veien til venstre er den svært lite effektiv... 

Skrevet

Man gjør det man selv foretrekker og ikke blander seg i den andres metode.

Anonymkode: 499b7...fa9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man gjør det man selv foretrekker og ikke blander seg i den andres metode.

Anonymkode: 499b7...fa9

Det var vel strengt tatt ikke spørsmålet mitt? Uansett, takk for ditt ubrukelig innspill.🙂

Skrevet

Foretrekker å ikke få flere svar her nå. fått svar på det jeg lurte på. 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det var vel strengt tatt ikke spørsmålet mitt? Uansett, takk for ditt ubrukelig innspill.🙂

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Foretrekker å ikke få flere svar her nå. fått svar på det jeg lurte på. 🙂

Ok, jeg skjønner at det blir konflikter hjemme hos dere 😂Du hadde håpet at alle støttet din metode du, slik at du kunne slenge det i trynet på mannen din?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...