Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med håret mitt? Hva er fint på en kvinne 41 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brunt hår, med litt fall/krøller/bølger fordelt. Hadde egentlig tenkt jeg skulle la håret vokse ut og ha det litt langt, til nedover skuldrene. Men nå er jeg usikker. Det kreves endel arbeid med håret for at det skal se fint ut, dvs at jeg må føne det og glatte det for at det skal ligge fint. Eller gå med flette mens det tørker. Lar jeg det bare være og luft tørke, så blir det ganske krøllete og ujevnt. Det ser og mye tørrere og slitt ut da faktisk.
Jeg vurderer nå å klippe det skulderlangt, evt litt kortere, slik at volumet fortsatt holder seg og det er lettere å style det.

For meg er det viktig å se «ordentlig» ut og elegant ut, fresh. På unge kvinner kan mye se bra ut, men det samme synes jeg ikke om godt voksne damer. Langt, pistrete kjedelig hår ser grusomt ut. Og en tjafsete hestehale, grøss. Er redd for å havne i den kategorien. 

Hva synes dere?

Anonymkode: cf27a...d7f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du naturlig fall? Forsøkt med krøllekrem?

Du burde ikke glatte ut. Hvis håret får næring både innenfra og utenfra, vil det bli sterkere. Selv har jeg innført en regel for mange år siden, som er at jeg vasker håret så sjeldent som mulig. Dette gjør at det blir tykkere og sterkere, siden jeg slipper all slitasje som greiing og vasking medfører.

Skrevet

Jeg tror det kan bli bra med skulderlangt, eller litt kortere. Vurderer det selv, men ikke helt sikker helt enda, må modnes litt. Jeg har langt nå.

Anonymkode: f2b96...273

Skrevet

Jeg har en del krøller selv, og er helt avhengig av å tilføre nok fukt, hovedsakelig med olje. Bruker olje både etter dusj, og etter håret er helt tørt.
Hadde jeg utsatt håret for ekstra mye slitasje slik du gjør, så ville jeg nok måtte inn med enda mye mer fuktighet. Hadde ikke jeg klart gitt håret nok fuktighet i den lengden jeg har, så hadde jeg klipt det. Har hår til bukselinningen nå.

Anonymkode: f7996...8d8

Skrevet
Olaug Olsen skrev (11 minutter siden):

Har du naturlig fall? Forsøkt med krøllekrem?

Du burde ikke glatte ut. Hvis håret får næring både innenfra og utenfra, vil det bli sterkere. Selv har jeg innført en regel for mange år siden, som er at jeg vasker håret så sjeldent som mulig. Dette gjør at det blir tykkere og sterkere, siden jeg slipper all slitasje som greiing og vasking medfører.

Har naturlig fall ja. Vet du, jeg har prøvd så mye. Håret mitt detter sammen og blir tynt og rart hvis jeg ikke vasker det. Jeg har prøvd å gå lenge uten å vaske det og det ble ikke vellykket. Jeg vet det ikke er bra å glatte det, jeg gjør ikke det hele tiden, men former det med føner og kam. Har prøvd krøllekrem, fått anbefalt fra frisører. Ikke noe jeg vil bruke hver dag, for å si det sånn. Ellers enig i at sunt hår kommer innenfra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en del krøller selv, og er helt avhengig av å tilføre nok fukt, hovedsakelig med olje. Bruker olje både etter dusj, og etter håret er helt tørt.
Hadde jeg utsatt håret for ekstra mye slitasje slik du gjør, så ville jeg nok måtte inn med enda mye mer fuktighet. Hadde ikke jeg klart gitt håret nok fuktighet i den lengden jeg har, så hadde jeg klipt det. Har hår til bukselinningen nå.

Anonymkode: f7996...8d8

Jeg og bruker olje og hårkur etter hver vask, minst annenhver dag. Føler håret mitt er litt sånn damn if you do, damn if you dont. Er klar over at det ikke er bra å style for mye, men det ser bare så stygt ut når det henger der helt naturlig 🙈 jeg klarer det ikke. Har nok litt med hodeformen min og, har litt  flatt bakhode, og da ser og håret fort flatt ut..
Tror nok jeg lander på skulderlangt, da er det ikke så mye å style, som et langt hår. Synes langt, ustylet hår er ganske udelikat.

Skrevet

Jeg er litt eldre enn deg, og har periodevis forsøkt skulderlangt, men jeg synes det er enklere med litt lengre hår. Da er det mye lettere å sette opp håret når jeg ikke gidder eller har tid til styling. Mitt hår til skuldrene måtte bestandig styles.

Anonymkode: e1029...b6b

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan se både eldre og yngre ut når man klipper håret. Selv foretrekker jeg å ha håret kortere, men har hatt flere perioder hvor jeg har tenkt at jeg vil ha håret langt. Angrer meg etter en stund, og nå har jeg bestemt meg for å ikke la det vokse ut igjen. Selv er jeg 37, men ser nok noen år eldre ut, tipper jeg. 

Håret mitt krøller seg fint når det er litt kortere. Da kan jeg godt bare dusje når på kvelden og væte det litt neste dag, presse i litt skum og gå ut døra med fine krøller. Det er ikke så lett når håret er lengre. Jeg har ganske tynt og ikke så mye hår. 

Anonymkode: 105ce...933

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man kan se både eldre og yngre ut når man klipper håret. Selv foretrekker jeg å ha håret kortere, men har hatt flere perioder hvor jeg har tenkt at jeg vil ha håret langt. Angrer meg etter en stund, og nå har jeg bestemt meg for å ikke la det vokse ut igjen. Selv er jeg 37, men ser nok noen år eldre ut, tipper jeg. 

Håret mitt krøller seg fint når det er litt kortere. Da kan jeg godt bare dusje når på kvelden og væte det litt neste dag, presse i litt skum og gå ut døra med fine krøller. Det er ikke så lett når håret er lengre. Jeg har ganske tynt og ikke så mye hår. 

Anonymkode: 105ce...933

Kjenner meg igjen. Jeg og tenker jeg skal la det vokse seg langt, men så kommer det til et punkt hvor jeg ikke orker mer og klipper det. Håret mitt er og ganske tynt egentlig, men ser mer volumøst ut pga fallet og krøllene.

Jeg tenker egentlig det er greit å se godt voksen ut, så lenge det er fresht og ordentlig. 

Skrevet

Det er ikke bare en frisyre som er fin på kvinne, 41. Finn en klipp som er kort nok til at håret ditt ikke blir slitt og flisete, og som tar en for deg akseptabel mengde tid å få fin. Slitent hår er aldri fint, men ellers er det veldig individuelt både hva man kler og hvor lang tid man ønsker å bruke på det.

Anonymkode: e4820...104

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...