AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Gikk en tur i stad og like ved veikanten så jeg en skogsdue i gresset, langt gress. Det så tydelig ut som den var skadet, for kom jeg nærme så ramlet den liksom lenger bort Jeg ble så lei meg av å ikke kunne ha gjort noe for å hjelpe den. Nå tenker jeg på den og lurer på om den kommer til å klare seg. Den kunne ikke fly men så ellers fin ut. Vil den klare seg, tror dere? Jeg er så følsom når det er snakk om dyr, fugler etc.. Anonymkode: a2552...fe5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Er d ikke dyrlege i nærheten der du bor så den slipper og lide unødig? Anonymkode: 6e358...910
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er d ikke dyrlege i nærheten der du bor så den slipper og lide unødig? Anonymkode: 6e358...910 Det er 3 stk men alle er stengt nå for dagen. Anonymkode: a2552...fe5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Du er lovpålagt å hjelpe den. Dra tilbake til der den var og fang den inn. Gi den noe brød og vann og la den være på badet til veterinæren åpner i morgen. Jeg regner også med at om du googler finner du veterinær som har akuttnummer. Veterinær er pålagt å hjelpe dyret og sender regning til staten hvis du tar det med inn. Anonymkode: c6660...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Ring fuglehjelpen Anonymkode: 9f654...15f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er lovpålagt å hjelpe den. Dra tilbake til der den var og fang den inn. Gi den noe brød og vann og la den være på badet til veterinæren åpner i morgen. Jeg regner også med at om du googler finner du veterinær som har akuttnummer. Veterinær er pålagt å hjelpe dyret og sender regning til staten hvis du tar det med inn. Anonymkode: c6660...3b4 Jeg gikk tilbake men den var ikke der Jeg hater meg selv nå for at jeg bare gikk. Anonymkode: a2552...fe5
Illuminatum Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du er lovpålagt å hjelpe den. Dra tilbake til der den var og fang den inn. Gi den noe brød og vann og la den være på badet til veterinæren åpner i morgen. Jeg regner også med at om du googler finner du veterinær som har akuttnummer. Veterinær er pålagt å hjelpe dyret og sender regning til staten hvis du tar det med inn. Anonymkode: c6660...3b4 Nei, man er ikke lovpålagt å hjelpe et vilt dyr som ikke er påkjørt. Om den ikke har blitt bra, blir jo fuglen mat til andre dyr. Naturen rydder opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå