AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #21 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da benytter jeg heller anledningen til å lære barnet å bli komfortabel med hunden. Men det er meg, så får du være deg. Anonymkode: 216d2...129 Det er foreldrene sin oppgave å jobbe med barnets redsel... Jeg ville aldri begynt belære foreldre om hvordan de skal håndtere barnets redsel, spesielt ikke etter de har sagt tydelig hvor de ønsker at barnets redsel skal håndteres. Anonymkode: 11500...05e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #22 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er foreldrene sin oppgave å jobbe med barnets redsel... Jeg ville aldri begynt belære foreldre om hvordan de skal håndtere barnets redsel, spesielt ikke etter de har sagt tydelig hvor de ønsker at barnets redsel skal håndteres. Anonymkode: 11500...05e Når foreldre har slik angst, og de overfører denne angsten over på barnet så må noen tenke, er dette til barnets beste - og kan det være en form for omsorgssvikt når de ikke ser sin oppgave å være den som veileder og trygger barnet sitt. Har per dags dato ikke fått annet enn stor takk av foreldrene for de gangene jeg har tatt dette initiativet, og selv om jeg en gang i fremtiden skulle fått kritikk så betyr det ingenting. Man undres i disse dager om all den mentale uhelse er mer foreldrenes skyld som overbeskytter barna Blir ungdommene psykisk syke av engasjerte foreldre? (nord.no) Anonymkode: 216d2...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #23 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg forstår egentlig begge parter. Ungen er 2 år og mest sannsynlig veldig nysgjerrig på hunden. Vil ungen klare å la hunden være i fred om foreldrene ikke holder? Og jeg forstår at ts ikke vil sperre hunden inne på et rom! Dette er hunden sitt hjem, ikke venneparet til ts. Men jeg synes jo at det er litt rart at de i det hele tatt vil komme på besøk. Jeg har katt og venninnen min er redd katter. Jeg har gitt beskjed om at kattene kommer først. De blir ikke kastet ut eller sperret inne på et rom for at hun skal komme. Da kommer hun ikke. Enkelt og greit. Anonymkode: cf2a4...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #24 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg har en niese som var redd, jeg bare bar henne i starten av hvert besøk når hunden var ivrig. Hunden roet seg jo raskt og ble alltid bedt om å legge seg. Så passet jeg på at hunden lå pent. Etterhvert ville barnet selv hilse på hunden og de ble kjent på barnets premisser. Og nå vil hun selv hilse når hun kommer og synes det er gøy med hund istedet, vil gjerne gå tur og kose. Anonymkode: ea02f...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå