AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Vi har nå fått oss skolegutt. I barnehagen gikk han bare i ullundertøy inne på vinteren, men hva med skolen? Føler de fleste bruker bukse der? Er ullongser innafor? Stillongs og så bukse over? Hva er vanlig? Anonymkode: 0cb9e...045
Surriball Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Vanlige klær med vinterdress over. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Bruker ofte overdel i ull og vanlig bukse til på gutt. Jente har ofte ullstrømpebukse og ullsinglet med kjole/skjørt over, eller bukse med overdel i ull. Begge har også brukt sånne ullsett fra woolland opp til mellomtrinnet som er litt tykkere enn vanlig ullundertøy. Anonymkode: 535a4...345
Drizzt Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Mitt skolebarn nekter heldress, så vi gikk over til boblebukse og vinterjakke, altså todelt sett. Alle mine får utslett av ull, så de bruker bomull. Hvis du tenker inne på skolen, så er det bare bukse typ sweatpants og tynn langermet overdel. Det funker fint for min unge.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Dette lurer jeg også på! I barnehagen går så og si alle i ullundertøy/superundertøy/bambussett hele vinteren. Dette ser jo ikke sånn super fresht ut men er komfortabelt og lett for barna å kle seg selv når de skal ut, kun mellomlag og yttertøy over. Men på skolen må (bør) de vel se litt mer «påkledd» ut? Tenker ullundertøy med vanlig bukse over? Eller bruker man ikke stiling under buksa? Anonymkode: 4e451...bf9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 Min eldste gikk med kun ullundertøy inne på skola tom 3.klasse. Da sa jeg at hun kunne bruke vanlig bukse over. Gjorde det en periode, men syns det ble for varmt inne. Nå bruker hun kun ullundertøy på dager de har uteskole, ellers bruker hun vanlige klær. Anonymkode: 1e642...591
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 Lærer i småskolen her. Førsteklassinger kler seg ikke så ulikt barnehagebarn. Ullstilongsen er innerst, noen ganger løper de rundt i den, andre ganger bruker de en myk bukse over, eller rett og slett bare mellomlaget (ull eller fleece). Noen bruker heldress til 3.-4. klasse, andre foretrekker todelt. Og for all del: ikke send førsteklassinger på skolen kun iført jeans og ankelsokker midt på vinteren! Noen gjør nemlig det også, og de har liten glede av friminutt og lek i snøen. C Anonymkode: d344f...7d9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå