Gå til innhold

Holde hostesaft i munnen før det svelges?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som vokste opp med dette? Altså at hostesaft skal holdes lengst mulig i munnen før det svelges, fordi det skulle virke bedre da? Tok hostesaft for første gang siden barndommen i dag(smaker forøvrig akkurat like jævelig som voksen), men stod jo ingenting om at man skulle holde det i munnen. Er jo kun en av sikkert mange typer da, men ser ikke hvorfor det skulle gjøre noe, det er jo ikke der den skal virke? 

Anonymkode: e1f36...160

Skrevet

Hostesaft man får kjøpt over disk har ingen virkning uansett annet enn placebo, så bare å svelge det ned. 

Anonymkode: bf556...373

Skrevet

Jeg holder hostesaft i munnen, men det er bare fordi jeg har problemer med å svelge den, siden den smaker så grusomt. 

Skrevet
Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Jeg holder hostesaft i munnen, men det er bare fordi jeg har problemer med å svelge den, siden den smaker så grusomt. 

Haha dette tenkte jeg å skrive og. Egentlig burde det gå fortere ned fordi det er jo helt jævlig å ha det liggende i munn.

Jeg vet ikke noe om placebo og alt det der, men jeg fikk beskjed om at man bare skal drikke den også fungerer middelet som en bedøvelse på hosterefleksen (heter det egentlig det?) og at man derfor ikke bør drikke noe annet rett etterpå.

Anonymkode: 1ee5b...227

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha dette tenkte jeg å skrive og. Egentlig burde det gå fortere ned fordi det er jo helt jævlig å ha det liggende i munn.

Jeg vet ikke noe om placebo og alt det der, men jeg fikk beskjed om at man bare skal drikke den også fungerer middelet som en bedøvelse på hosterefleksen (heter det egentlig det?) og at man derfor ikke bør drikke noe annet rett etterpå.

Å? Virkelig? Må jeg slutte å skylle ned med ett glass vann etter at jeg har tatt hostesaft nå da? :(

Skrevet

Denne her er god. Lakrissmak.  :) 
Bergensk-Brystbalsam-NAF-Mikstur-100-ml-

Skrevet

Hostesaft virker ikke lokalt som i at det virker på slimhinnene når man har det i munnen. Så ingen grunn til å holde den i munn, den må svelges.

Anonymkode: 73de8...71a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er kun Cosylan, som er reseptbelagt, som har den hostedempende refleksen og det er pga innholdet av morfin i den. Er det den du har tatt? 

De reseptfrie hostesaftene er noe helt annet. De er bare noen lakrisgreier, og inneholder ikke noe morfin overhodet, og ikke noe som faktisk har effekt på hosterefleksen. De er vel egentlig bare laget for at bekymrede foreldre til syke barn skal få føle at de GJØR NOE for sitt syke barn, gir det medisin "så det skal bli bedre". Det hjelper ikke.

Anonymkode: bda16...f36

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle innspill! Høres ut som dette med å holde hostesaft i munnen er noe tull:p

Har noskapin nå, og mulig det er placeboeffekt, men bare jeg slutter å hose så jeg får sove så sjiter jeg i det😆

Mulig jeg tok cosylan som barn, navnet høres kjent ut. Vet jeg tok Tussi/tusssin eller noe sånt og? 

Anonymkode: e1f36...160

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er kun Cosylan, som er reseptbelagt, som har den hostedempende refleksen og det er pga innholdet av morfin i den. Er det den du har tatt? 

De reseptfrie hostesaftene er noe helt annet. De er bare noen lakrisgreier, og inneholder ikke noe morfin overhodet, og ikke noe som faktisk har effekt på hosterefleksen. De er vel egentlig bare laget for at bekymrede foreldre til syke barn skal få føle at de GJØR NOE for sitt syke barn, gir det medisin "så det skal bli bedre". Det hjelper ikke.

Anonymkode: bda16...f36

Ja det var Cosylan jeg fikk samme med denne infoen. 

Skrevet

Ja, jeg husker også det fra jeg var liten. Men tydeligvis bare tull 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...