Gjest Inverto Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Jeg føler at utroskap begynner å bli normalisert nå og at man blir oppfordret til å tilgi dette. Det er nå sett på som abnormt å IKKE tilgi utroskap. Fucked up verden. Esther Perel er et godt eksempel på dette. Og jeg bare lurer, hvordan endte vi opp på dette punktet? Hvorfor har det blitt slik og hvorfor er det så mye snakk om utroskap på nettet nå enn det det tilsynelatende var for noen år siden? Hva har skjedd?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Har tenkt samme tanken… det er en skremmende utvikling. Helt greit at ikke-monogame samlivsformer blir mer akseptert, men ikke utroskap. Finn deg noen likesinnede og vær åpen om at du har sex med andre, at du ikke vil være seksuelt eksklusiv. Ikke gå bak ryggen på noen. Anonymkode: 51f6e...e5d 20 5
Rosa Gnom Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Aner ikke,men det er helt klart blitt en trend. Ialefall her inne på KG. I alle utro tråder så blir man oppfordret til å ikke si noe,ikke tenke på at man har vært utro. Ikke ha dårlig samvitighet etc. Syntes dette er sykt. Utroskap for meg er noe av det slemmeste du kan gjøre mot en partner. Vil faktisk heller bli slått ned av partner istedet. Gjør vondt der og da,men det går over. 14 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Lurer på det samme selv. Som han over her, så er det stadig tråder her inne på KG om utroskap. Vært igjennom utroskap selv der eksen var utro… noe av det vondeste jeg har opplevd og sliter nå med å stole på folk Anonymkode: 1c77d...aba 5 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurer på det samme selv. Som han over her, så er det stadig tråder her inne på KG om utroskap. Vært igjennom utroskap selv der eksen var utro… noe av det vondeste jeg har opplevd og sliter nå med å stole på folk Anonymkode: 1c77d...aba Som han over her nevner* mente jeg!! Anonymkode: 1c77d...aba
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 Hvis man godtar utroskap, er det vel bedre å gå med på et åpent forhold. Utroskap er et svik, og man bør ikke godta svik. Anonymkode: dadef...af3 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 Man har det for godt i dette landet når utroskap er greit å skjule, når man bare skal tilgi og ikke gjøre noe. Spesielt den at det kun er mannen/kvinnens feil, og ikke han/hun/det som har lagt seg etter. Om man vet noen er i et forhold- finn noen andre. Ikke vær den taperen som går etter en opptatt en/ei, for det viser bare at man ikke innehar kvalifikasjonene som en single mann finner attraktivt. Nei, jeg er ikke bitter eller sur eller noe annet tull noen vil tro jeg er. Har aldri opplevd utroskap, er bare så satans jævlig lei av å høre og lese om det. Anonymkode: e9950...4b7 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 Alltid vært normalt. Anonymkode: 8b376...5a6 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #9 Skrevet 27. september 2023 Har det? Tror det er mest på KG, her er det jo mange folk som ikke er som gjennomsnittet i befolkningen for å si det sånn. Hadde folk på KG vært representativt for befolkningen ellers, så hadde det virkelig vært mange kvinnehatere og mannehatere, for her er det virkelig mange bitre folk som har dårlige holdninger ovenfor det motsatte kjønn Anonymkode: ed286...02f 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 Er da bare søppelfolk som er utro. Er ikke noe å tilgi, bare å komme seg videre. Anonymkode: 517f6...005 5 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 Tviler på det er noe mer nå enn før. Vi bare hører mer om det, pga nettaviser og forumer og sosiale medier, og kanskje er det flere som blir «tatt» nå enn før av samme grunn. Anonymkode: f8c6a...cd5 4 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #12 Skrevet 27. september 2023 Utroskap er for feige eller svake mennesker som ikke tørr bryte ut av forhold, eller de som bare driter i andre og tenker på seg selv. De jeg kjenner som har vært utro stoler jeg ikke på. Dolker de sin nærmeste i ryggen dolker de hvem som helst. Aldri skjønt sånne folk. Har jeg problemer i forhold, så snakker jeg med partner eller bryter ut. Anonymkode: 01a1f...47d 7 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #13 Skrevet 27. september 2023 Helt enig. Håper ikke dette er gjennomsnittet av befolkningen da det er mange her som sier de er/har vært utro. Prat med partner så kanskje dere finner en "løsning". Dette har jeg pratet med min partner om og sagt at utroskap er "no go". Om hun skulle ønske å ligge med andre så har jeg bedt henne prate med meg. Jeg er åpen for trekant 🙂 Anonymkode: 99887...6c2 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #14 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man har det for godt i dette landet når utroskap er greit å skjule, når man bare skal tilgi og ikke gjøre noe. Spesielt den at det kun er mannen/kvinnens feil, og ikke han/hun/det som har lagt seg etter. Om man vet noen er i et forhold- finn noen andre. Ikke vær den taperen som går etter en opptatt en/ei, for det viser bare at man ikke innehar kvalifikasjonene som en single mann finner attraktivt. Nei, jeg er ikke bitter eller sur eller noe annet tull noen vil tro jeg er. Har aldri opplevd utroskap, er bare så satans jævlig lei av å høre og lese om det. Anonymkode: e9950...4b7 Først vil jeg gjøre det helt klart at jeg absolutt ikke forsvarer utroskap. Det er det største sviket som finnes og hadde for mitt vedkommende betydd slutten på forholdet. Og det mener jeg. Finnes nok av dem som sier at de aldri hadde akseptert utroskap, men når det rammer dem blir de fortsatt værende. Mange tilgir nok aldri, men finner på alt av dårlige unnskyldninger for ikke å gå og blir værende i et dysfunksjonelt og dårlig forhold. Jeg mener at utroskap i de fleste tilfeller er begges ansvar (den som bedrar og den h.n er utro med). Hvem som legger seg etter hvem er nok også varierende. Finnes nok av mennesker i forhold som «legger seg etter» etter andre også… Anonymkode: 8013a...dac 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #15 Skrevet 27. september 2023 Inverto skrev (4 timer siden): Jeg føler at utroskap begynner å bli normalisert nå og at man blir oppfordret til å tilgi dette. Det er nå sett på som abnormt å IKKE tilgi utroskap. Fucked up verden. Esther Perel er et godt eksempel på dette. Og jeg bare lurer, hvordan endte vi opp på dette punktet? Hvorfor har det blitt slik og hvorfor er det så mye snakk om utroskap på nettet nå enn det det tilsynelatende var for noen år siden? Hva har skjedd? Det er kvinner som lever med menn. De finner ut at hvis de skal leve i et heterofilt forhold til en mann, så må de akseptere alle avvikene. Vi som ikke ville akseptert dette, er single. Menn er umodne, ustabile og utro hele livet. Anonymkode: 2ea00...7e9 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #16 Skrevet 27. september 2023 Det kan ikke bli normalisert fort nok. Altfor mange forhold tar slutt pga denne middelalderholdningen til folk. Jeg ønsker all mulig normalisering rundt dette velkommen så fort som råd er. Anonymkode: 2941e...49b 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #17 Skrevet 27. september 2023 Rosa Gnom skrev (4 timer siden): Aner ikke,men det er helt klart blitt en trend. Ialefall her inne på KG. I alle utro tråder så blir man oppfordret til å ikke si noe,ikke tenke på at man har vært utro. Ikke ha dårlig samvitighet etc. Syntes dette er sykt. Utroskap for meg er noe av det slemmeste du kan gjøre mot en partner. Vil faktisk heller bli slått ned av partner istedet. Gjør vondt der og da,men det går over. Hvis du velger vold framfor utroskap så har du ikke vært i et voldelig forhold. Det er faktisk en hån mot de av oss som har vært det at du tror det er bedre. Utroskap er faktisk ikke det verste en kan oppleve, man kan jobbe seg gjennom det. Hvis man vil Anonymkode: 5d424...613 8 2 1
Andro Skrevet 27. september 2023 #18 Skrevet 27. september 2023 Det har alltid vært "normalt", men mindre nå enn før. Vi er ikke økonomisk avhengig av hverandre lengre, og har faktiske valg. 4
Gjest Inverto Skrevet 27. september 2023 #19 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Menn er umodne, ustabile og utro hele livet. Anonymkode: 2ea00...7e9 Come on bruh Andro skrev (2 minutter siden): Vi er ikke økonomisk avhengig av hverandre lengre, og har faktiske valg. Er det et bra valg å være umoralsk da?
Rosakatt Skrevet 27. september 2023 #20 Skrevet 27. september 2023 Om det blir mer av det fordi vi har nettet eller om den utroskapen som allerede er blir mer synliggjort fordi vi får høre meningene og om opplevelsene til mange fler enn vi hadde fått uten, er usikkert. Sikkert en blanding. Det ligger også noe i det at de som er lykkelige ikke har så mye å fortelle. Men de som opplever noe dumt trenger å få utløp i større grad. De jeg kjenner som er veldig lojale mennesker er ikke her inne, de skriver ingen steder at de har det fint hjemme. Ikke at alle som begår utroskap heller gjør da, noen holder munnen lukket. Men heldigvis, har merket at noen folk som har ymse oppleg gående for seg, har en tendens til å vise det, noen er direkte snakkesalige også. Bra. Kunne ønske utro folk fannt hverandre istede for å ødelegge livet til de som ikke ønsker å begå svik. Er du litt empatisk avstumpet, finn noen som også er. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå