Gå til innhold

Bordplassering for forlover og forlovers partner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg gifter meg i september neste år. Forloveren min fikk seg nettopp kjæreste, har ikke møtt henne enda. Vil anta at de ønsker å sitte sammen, samtidig så klusser det til kabalen. Det var i grunnen ikke plass til flere gjester, men har selvfølgelig funnet en løsning for at hun skal få kunne delta. 

Er det dårlig gjort om de ikke får sitte sammen? Vi har invitert flere par og flere single, det er mye forskjellig. Folk blir jo plassert slik at de kan ha noen å snakke med etc.

Jeg finner dette veldig vanskelig.. Vi har i grunnen allerede bestemt oss for bordplassering for hovedbord. Forloveren til brugdommen har ingen partner. Oss som brudepar kommer til å ha forloverene våre på hver vår side. Ellers har vi plukket ut å ha de viktigste personene i livene våres, til å sitte sammen med oss på hovedbordet. 
Kjæresten til min forlover blir vel i grunnen den eneste gjesten vi ikke har møtt enda. 

Vil ikke få noen til å føle seg dårlig.. Samtidig er jeg veldig opptatt av at dette er vår dag og at det er vi som skal være fornøyde. 

Har dere noen innspill? 

Anonymkode: 4d7b2...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe automatikk i at forloveren og partner skal sitte ved siden av hverandre. Jeg ville ha hørt med henne om det er noen av de felles vennene hun synes det er OK å sitte sammen med.

Anonymkode: 93230...20e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ordentlig kjipt å splitte par, det hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: d06fe...660

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig urimelig av forloveren å få seg kjæreste bare et år før bryllupet, så dere ikke har en jordisk kjangs å møte henne i forkant. Hvordan skal man i det hele tatt kunne bli fornøyd med bryllupet sitt, når kabalen med de viktigste personer ikke går ordentlig opp? 

Men må si de øvrige gjester har vært flinke til å RSVP'e i god tid, slik du kunne få styr på bordplasseringen. Helt til denne fremmede kvinne ødela alt, forstås. 

Anonymkode: 29a4b...bbc

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal de få sitte sammen. Det er ingen problem å endre på dette. Og på et år har dere god tid til å bli kjent med henne! Forloveren er vel bestevennen din, så du møter vel han/henne noen ganger det kommende året? 

Det kommer helt sikkert til å bli flere ting dere må endre i kort tid forveien, så hvis det er krise å måtte gjøre om på en person ved bordet så tror jeg dere kommer til å slite med å få alt som dere vil.. 

Anonymkode: 580df...121

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei,

Jeg gifter meg i september neste år. Forloveren min fikk seg nettopp kjæreste, har ikke møtt henne enda. Vil anta at de ønsker å sitte sammen, samtidig så klusser det til kabalen. Det var i grunnen ikke plass til flere gjester, men har selvfølgelig funnet en løsning for at hun skal få kunne delta. 

Er det dårlig gjort om de ikke får sitte sammen? Vi har invitert flere par og flere single, det er mye forskjellig. Folk blir jo plassert slik at de kan ha noen å snakke med etc.

Jeg finner dette veldig vanskelig.. Vi har i grunnen allerede bestemt oss for bordplassering for hovedbord. Forloveren til brugdommen har ingen partner. Oss som brudepar kommer til å ha forloverene våre på hver vår side. Ellers har vi plukket ut å ha de viktigste personene i livene våres, til å sitte sammen med oss på hovedbordet. 
Kjæresten til min forlover blir vel i grunnen den eneste gjesten vi ikke har møtt enda. 

Vil ikke få noen til å føle seg dårlig.. Samtidig er jeg veldig opptatt av at dette er vår dag og at det er vi som skal være fornøyde. 

Har dere noen innspill? 

Jeg syns det er veldig kjipt å splitte par.........!

Anonymkode: dc026...e7f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg. Er ikke bordplassering noe av det siste dere burde gjøre? 

Anonymkode: 2d854...f0b

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor styre med bordplassering så tidlig? Jeg har satt sammen det etter at svarfristen har gått ut.

Anonymkode: 3696c...582

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må få sitte sammen. Stakkars jente som kanskje må sitte med bare ukjente. Viser egentlig at dere ikke bryr dere særlig om henne eller at dere bryr dere om at forloveren har fått kjæreste. 

Selv om dere tenker det kan se rart ut, så er det mye bedre å plassere en på enden (f.eks en uten partner) av nær familie eller ha en plass ledig hvis dere blir for mange til at det parvis går opp. 

Anonymkode: 9780a...f1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordplassering bør man omtrent ikke tenke på i det hele tatt før den siste måneden før bryllupet.

Og den der "det er vår dag og det er vi som skal være fornøyde" er en ganske kjip tankegang.. Blir dere fornøyde om gjestene har det kjedelig da? Det er selve oppskriften på et bryllup folk snakker kjipt om bak ryggen deres, og det var iallefall mitt største mareritt. Ikke splitt par, det er skikkelig dårlig gjort! 

Anonymkode: c851d...121

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har dere noen innspill? 

Men får dere en god følelse om dere vet at ikke alle gjestene har det bra? 

Syns det er så mange bruder som tenker at. gjestene skal være glade de i det hele tatt får komme, mens hos oss var det omvendt. Vi følte oss beæret over at folk ville komme og feire dagen vår, og gjorde det vi kunne for at alle gjestene skulle ha en fin dag.

Tror du virkelig en bordplassering er det som skal avgjøre om dere som brudepar får en fin dag eller ikke? 

Anonymkode: 7fe52...69e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig at par sitter sammen, så det trenger du ikke å bekymre deg for.

Anonymkode: 75197...21d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For dere på den store dagen har neppe bordplasseringen så mye å si, men for gjestene har det MYE å si.

Anonymkode: 2f542...fc2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke vanlig at par sitter sammen, så det trenger du ikke å bekymre deg for.

Anonymkode: 75197...21d

Åjoda, veldig vanlig. Det som derimot ikke er like vanlig er å ha stålkontroll over hvilke gjester som kommer et helt år i forveien

Anonymkode: 691e9...a99

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Åjoda, veldig vanlig. Det som derimot ikke er like vanlig er å ha stålkontroll over hvilke gjester som kommer et helt år i forveien

Det var engang en troll... 🤐 eh, veldig... troverdig tråd, hvor OP'en ikke kunne akkommodere en ekstra gjest, fordi de skulle ha en veldig spesiell meny og cateringen allerede hadde innkjøpt maten til eksakt antall gjester. 

18 måneder før bryllupet. 

(Nå skriver noen nok et innlegg i ''Verste opplevelsen"-tråden om et bryllup hvor de fikk servert kroatisk kenguru-steak som tydeligvis hadde ligget 18 måneder i fryseren hos cateringen... )

Anonymkode: 29a4b...bbc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Ikke splitt par, er så kjedelig!

Sett forlovere på et annet bord og ta foreldre ved siden av dere.

Anonymkode: bc29e...b90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man går for splitting av par bør man i det minste kjenne til tradisjonell skikk og bruk. Da er det bare gifte par som splittes. Kjærestepar eller forlovede splittes ikke. Du bør uansett ikke splitte dem hvis hun ikke kjenner noen andre der særlig godt. Det er bare dårlig gjort, siden du spør. Du/dere må rett og slett tilpasse bordkabalen til virkeligheten. Skal dere ikke ha foreldrene deres der?  

Å blande kjente og ukjente må være greit, men alle bør få sitte sammen med noen de kjenner fra før, og man bør tenke seg godt om slik at man skaper best mulig stemning overalt ved bordene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 9/28/2023 at 6:16 PM, AnonymBruker said:

Mye mulig de har satt svarfristen så langt frem i tid for å unngå unødvendig mye stress, det vet jo ikke vi noe om. Da vet de hvertfall maksantallet de kan bli, og sikrer at single venner ikke kan komme drassende med ukjente nye kjærester, haha. 

Det er jo fint at dere er ute i god tid op, og har lagt en plan dere liker. Men du bør stålsette deg på at endringer kan skje helt frem til alle setter seg til bord på selve bryllupsdagen. Var i et bryllup hvor en av gjesten skulle sykle til middagen, krasjet, brakk hånda og knuste noen tenner. Ble ingen fest på han da, for å si det sånn. Enkelte par kan ha gjort det slutt, eller folk melder avbud i siste liten av alskens grunner. Sett par sammen, og håp at planen fortsatt kan tas i bruk på selve dagen ☺️

Anonymkode: 93245...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg forstår at du synes dette er vanskelig. Det er viktig å huske at det er deres dag, og at dere skal være fornøyde. Å finne en løsning der alle føler seg inkludert kan være utfordrende, men det er også viktig å respektere parets ønske om å sitte sammen. Kanskje dere kan vurdere å gjøre noen justeringer i bordplasseringen for å få til dette? Snakk med forloveren din og kjæresten hans for å finne en løsning som fungerer for alle. Det er alltid muligheter for å tilpasse og gjøre endringer underveis. Lykke til med planleggingen!

Anonymkode: 77d43...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...