Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått positiv test 4 uker etter aborten? Jeg så at alt kom ut under aborten (tok den på sykehuset). Men ble brått litt usikker nå når testen viste seg sånn: 

36C232F0-ECB3-4B26-95D3-94B869E2F344.jpeg

Anonymkode: ae078...507

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hcg ble under 5 (=neg graviditetstest) etter 6 uker. Jeg hadde da utskrapning i uke 8, og alt kom ut. Hvor fort hcg synker avhenger også litt av hvor høy den var ved abort, min hcg var på 130 000 ved aborttidspunkt 😊

Har du smerter, blødninger fremdeles? Ta vet kontakt med avdelingen du gjennomførte aborten, det er lov å ringe dit om du er usikker (det gjorde jeg 😊)

Anonymkode: 1e792...1ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Min hcg ble under 5 (=neg graviditetstest) etter 6 uker. Jeg hadde da utskrapning i uke 8, og alt kom ut. Hvor fort hcg synker avhenger også litt av hvor høy den var ved abort, min hcg var på 130 000 ved aborttidspunkt 😊

Har du smerter, blødninger fremdeles? Ta vet kontakt med avdelingen du gjennomførte aborten, det er lov å ringe dit om du er usikker (det gjorde jeg 😊)

Anonymkode: 1e792...1ae

Takk for svar :) får ringe sykehuset i morgen. Jeg var 9+5 da jeg tok aborten, medisinsk uten utskrapning. Slutta å blø for 2 uker siden. Ingen smerter og føler meg i god form. 

Spørst om det bare er litt hcg igjen. Men rart sykehuset sendte med en test og sa det var viktig at jeg tok den etter 4 uker. 

Anonymkode: ae078...507

Skrevet

Ved positiv test etter fire uker skal du kontakte sykehuset der du tok abort og rådføre deg med dem.

• Liker 1
Skrevet

Tar 6-8 uker for at HCG går ned til under 5.

Anonymkode: b44e6...afd

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk posivit utslag 2 månder etter, men det var på ivf forsøk hvor jeg også hadde blitt oversimulert. Ring legen så du får komme på kontroll 🙏🙏

Anonymkode: 5ac0a...bdc

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i slutten av uke 11 med utskraping, mener testen viste negativt i hvert fall 3-4 uker etter utskrapingen.

Anonymkode: 9b5f7...592

• Liker 1
Skrevet

Ingen automatikk i det dessverre, og som en skriver over her så avhenger det av hvor høy hcg’en var på tidspunktet for aborten.

Jeg tok medisinsk abort på lørdag pga MA. Dagen før den medisinske aborten (22.09) var HCG på 31.000. På mandag (25.09) var HCG på 4400. Håper jeg får negativ test så fort som mulig, men fått beskjed om at det kan ta mange uker.

Føler med deg og krysser fingrene for oss

Anonymkode: df8e9...2f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...