AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Ja, jeg skjønner det er en merkelig problemstilling, men: Jeg har slitt mye med magen etter jeg opererte bort galleblære ganske nylig. I dag har jeg hatt en stressende dag på jobb. Jeg har verken spist noe som helst og heller ikke gått på do. Jeg hadde veldig vondt i magen da jeg kom hjem og mistenker at det skyldes at systemet «stopper opp» når jeg ikke har fått i meg mat eller gått på toalettet. Har en fantastisk ektefelle, som er bare snill og god. I dag etter middag fikk jeg slappet av 10 minutter og kjente at nå må jeg på do. Sier ifra til ektefelle og er på vei opp til andre etasje (hvor toalettet er) får da beskjed: «Da kan jeg snakke samtidig som du går, bla-bla-bla» også fortelles det en historie/info om ting og folk jeg egentlig ikke kjenner eller har noe spesielt forhold til. Kjente at hele meg stoppet opp med beskjeden: «da kan jeg snakke samtidig som du går» og magen/alt gikk i lås. Forsøkte likevel å gå på do, uten hell. Forklarte ektefelle at dette har vært greia i hele dag; folk som «bare skal» snakke, møter ++ og systemet går i lås, fordi jeg tenker at da får jeg ikke slappet av men blir stående å møte behovet til den som snakker. Ektefelle ble rimelig fornærma over dette og stormet opp på loftstua. Hva er riktig/feil her? Anonymkode: d4a68...db2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Forstår deg godt, ts. Jeg må også bæsje i fred. Jeg sliter også mye med magen og har innvilget meg en dag på hjemmekontor nettopp fordi da har jeg huset for meg selv og kan bæsje i fred. Jeg klarer ikke å bæsje på jobb og sliter med trøblete mage de andre dagene. Heldigvis så kjenner mannen min problemet og lar meg være alene Anonymkode: 37400...9d0 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Etterpå, kjære, etterpå. Unnskyld meg, må løpe. Anonymkode: 690fb...010 4 1
Hedda-78 Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Det som er feil er at du pålegger din samboer ansvaret for hvordan du har hatt det på jobb, og forventer at han skal være tankeleser. Det som hadde vært riktig, var hvis du sa "Nei, jeg klarer ikke å lytte når jeg må sånn på do. Du kan fortelle det etterpå" 3 2
Rosa Gnom Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Syntes du gjorde alt riktig her jeg ! Du kanskje sagt ganske høyt at NÅ MÅ JEG DRITE. LA MEG VÆRE IFRED. Jeg hadde ialefall tatt den beskjeden ganske klart og tydelig og ventet til at du var ferdig. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 Hvorfor må han fortelle det akkurat der og da? Han kan vel vente til du er ferdig, burde ikke være noe stort problem. Hvis du er bekymra for at det skjer igjen så får du enten gi beskjed på forhånd, forklar igjen hvordan du har det og at du trenger ro når du skal på toalettet, dvs. at han ikke begynner å fortelle om ting når du går. Eller så får du si fra når det eventuelt skjer, når han begynner å prate så sier du at han må vente til etterpå. Burde virkelig ikke være noe problem. Anonymkode: efb43...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 Hedda-78 skrev (5 minutter siden): Det som er feil er at du pålegger din samboer ansvaret for hvordan du har hatt det på jobb, og forventer at han skal være tankeleser. Det som hadde vært riktig, var hvis du sa "Nei, jeg klarer ikke å lytte når jeg må sånn på do. Du kan fortelle det etterpå" Nei, jeg pålegger han ikke ansvaret, jeg har dog aldri hatt problemer med dette før, så jeg påpeker bare hvorfor det ble ekstra problematisk når han startet opp en samtale når jeg allerede har sagt at jeg 1.) Har ikke spist hele dagen og heller ikke vært på do, 2.) Har vondt i magen pga. punkt 1. Jeg ble faktisk hentet med ambulanse for ca 4 uker siden pga ekstremt sterke akutte magesmerter som jeg/vi aldri fikk avklart om enten var et nytt anfall med gallestein eller mageproblematikk da jeg har slitt med magen etter operasjon. Og ja: jeg har vært til lege og er i dialog med lege vedrørende dette.. Han var jo stille helt til jeg reiste meg og sa «nå går jeg på do» også sier han : «Da kan jeg snakke mens du går». Jeg ble helt paff fordi da følte jeg at det riktige var å være lyttende mot ham, og gi han oppmerksomhet, samtidig som jeg tenker det så kjenner jeg at kroppen min bare låste seg og sier «det blir ikke noe do på deg med det første»! AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forstår deg godt, ts. Jeg må også bæsje i fred. Jeg sliter også mye med magen og har innvilget meg en dag på hjemmekontor nettopp fordi da har jeg huset for meg selv og kan bæsje i fred. Jeg klarer ikke å bæsje på jobb og sliter med trøblete mage de andre dagene. Heldigvis så kjenner mannen min problemet og lar meg være alene Anonymkode: 37400...9d0 Takk! Har aldri hatt problemer med magen før, misunner virkelig ikke de som sliter med dette i åresvis håper det er midlertidig… Rosa Gnom skrev (10 minutter siden): Syntes du gjorde alt riktig her jeg ! Du kanskje sagt ganske høyt at NÅ MÅ JEG DRITE. LA MEG VÆRE IFRED. Jeg hadde ialefall tatt den beskjeden ganske klart og tydelig og ventet til at du var ferdig. Tusen takk, men det tror jeg han virkelig hadde taklet dårlig! 😅 Det er en forventing om at jeg skal lytte når han forteller/snakker om noe, og det ee jo greit, jeg har også det til han. Var bare så unødvendig å starte samtalen når jeg sa at jeg skulle på do. Det gjør jo at man ubevisst undertrykker behovet for å gå på do for å sette den som krever oppmerksomheten, først. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor må han fortelle det akkurat der og da? Han kan vel vente til du er ferdig, burde ikke være noe stort problem. Hvis du er bekymra for at det skjer igjen så får du enten gi beskjed på forhånd, forklar igjen hvordan du har det og at du trenger ro når du skal på toalettet, dvs. at han ikke begynner å fortelle om ting når du går. Eller så får du si fra når det eventuelt skjer, når han begynner å prate så sier du at han må vente til etterpå. Burde virkelig ikke være noe problem. Anonymkode: efb43...4ee Det skal jeg faktisk spørre han om, fordi han kunne jo ha fortalt det før når vi begge satt stille med hver vår telefon 😅 Anonymkode: d4a68...db2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 Jeg synes han oppførte seg rart, men skjønner ikke hvorfor du sa at det må vente til du er ferdig på do? Anonymkode: 85d12...ae0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #9 Skrevet 27. september 2023 Sånn er moren min. Hun forstår ikke at når jeg reiser meg for å gå på do så er det fordi jeg må på do nå. Jeg har etterhvert lært meg å være overtydelig og sier «ikke snakk til meg nå, nå SKAL jeg på do, du kan fortelle dette etterpå», og da tar hun «hintet». Anonymkode: ab39d...a28 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 Du må være tydeligere; "Det må vente til jeg har vært på do" Anonymkode: d6756...9d0 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg skjønner det er en merkelig problemstilling, men: Jeg har slitt mye med magen etter jeg opererte bort galleblære ganske nylig. I dag har jeg hatt en stressende dag på jobb. Jeg har verken spist noe som helst og heller ikke gått på do. Jeg hadde veldig vondt i magen da jeg kom hjem og mistenker at det skyldes at systemet «stopper opp» når jeg ikke har fått i meg mat eller gått på toalettet. Har en fantastisk ektefelle, som er bare snill og god. I dag etter middag fikk jeg slappet av 10 minutter og kjente at nå må jeg på do. Sier ifra til ektefelle og er på vei opp til andre etasje (hvor toalettet er) får da beskjed: «Da kan jeg snakke samtidig som du går, bla-bla-bla» også fortelles det en historie/info om ting og folk jeg egentlig ikke kjenner eller har noe spesielt forhold til. Kjente at hele meg stoppet opp med beskjeden: «da kan jeg snakke samtidig som du går» og magen/alt gikk i lås. Forsøkte likevel å gå på do, uten hell. Forklarte ektefelle at dette har vært greia i hele dag; folk som «bare skal» snakke, møter ++ og systemet går i lås, fordi jeg tenker at da får jeg ikke slappet av men blir stående å møte behovet til den som snakker. Ektefelle ble rimelig fornærma over dette og stormet opp på loftstua. Hva er riktig/feil her? Anonymkode: d4a68...db2 Her sier jeg bare, må bæsje, snakkes etterpå.#løper Anonymkode: b4586...181 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #12 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her sier jeg bare, må bæsje, snakkes etterpå.#løper Anonymkode: b4586...181 Og det gjør han og! Anonymkode: b4586...181
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #13 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg skjønner det er en merkelig problemstilling, men: Jeg har slitt mye med magen etter jeg opererte bort galleblære ganske nylig. I dag har jeg hatt en stressende dag på jobb. Jeg har verken spist noe som helst og heller ikke gått på do. Jeg hadde veldig vondt i magen da jeg kom hjem og mistenker at det skyldes at systemet «stopper opp» når jeg ikke har fått i meg mat eller gått på toalettet. Har en fantastisk ektefelle, som er bare snill og god. I dag etter middag fikk jeg slappet av 10 minutter og kjente at nå må jeg på do. Sier ifra til ektefelle og er på vei opp til andre etasje (hvor toalettet er) får da beskjed: «Da kan jeg snakke samtidig som du går, bla-bla-bla» også fortelles det en historie/info om ting og folk jeg egentlig ikke kjenner eller har noe spesielt forhold til. Kjente at hele meg stoppet opp med beskjeden: «da kan jeg snakke samtidig som du går» og magen/alt gikk i lås. Forsøkte likevel å gå på do, uten hell. Forklarte ektefelle at dette har vært greia i hele dag; folk som «bare skal» snakke, møter ++ og systemet går i lås, fordi jeg tenker at da får jeg ikke slappet av men blir stående å møte behovet til den som snakker. Ektefelle ble rimelig fornærma over dette og stormet opp på loftstua. Hva er riktig/feil her? Anonymkode: d4a68...db2 Dette burde han forstå, men sånn er det ikke… de som ikke har mageproblemer gidder bare ikke forstå. Jeg har hatt trøbbel med magen og do i åresvis. Fortsatt er det mas og løping inn på do og i det hele tatt hver eneste gang jeg prøver å gå på do. Sure miner fordi jeg går på do og et evig mas akkurat da. «Du var jo på do i stad..?» «Jeg må på do også, skynd deg!» (vi har to doer). «Hvorfor skal du alltid ha sånn fred på do?» Noen ganger tenker jeg at ektefellen min regelrett bare er ond slik hen holder på og kommenterer og gjør en greie ut av at jeg skal på eller er på do. Som om det er morsomt å slite så jævlig med magen hver eneste dag… Men hen vil ikke forstå og jeg har gitt opp. Samme person går opp og har en morgenrutine på badet i 20 minutter, på den andre doen. Om jeg sender ungene dit fordi jeg er på do så blir det månelyst.. Anonymkode: 65505...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette burde han forstå, men sånn er det ikke… de som ikke har mageproblemer gidder bare ikke forstå. Jeg har hatt trøbbel med magen og do i åresvis. Fortsatt er det mas og løping inn på do og i det hele tatt hver eneste gang jeg prøver å gå på do. Sure miner fordi jeg går på do og et evig mas akkurat da. «Du var jo på do i stad..?» «Jeg må på do også, skynd deg!» (vi har to doer). «Hvorfor skal du alltid ha sånn fred på do?» Noen ganger tenker jeg at ektefellen min regelrett bare er ond slik hen holder på og kommenterer og gjør en greie ut av at jeg skal på eller er på do. Som om det er morsomt å slite så jævlig med magen hver eneste dag… Men hen vil ikke forstå og jeg har gitt opp. Samme person går opp og har en morgenrutine på badet i 20 minutter, på den andre doen. Om jeg sender ungene dit fordi jeg er på do så blir det månelyst.. Anonymkode: 65505...3d2 For en usympatisk dritt! Det der hadde jeg ikke akseptert. Du får henge han ut foran venner som du vet at tør å si høyt hvor bedritent han oppfører seg. Anonymkode: ccd0c...2bb
BobbySocks Skrevet 28. september 2023 #15 Skrevet 28. september 2023 Sorry ass, hører ikke etter, må på do! Så får han bare storme på loftstua om han så vil.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #16 Skrevet 28. september 2023 Veldig merkelig å ha sånne walk and talk-møter hjemme. Hvor travelt kan dere ha det liksom. Siden han virker litt kort her får du bare være tydeligere. Men det skulle ikke være nødvendig altså.. Anonymkode: 9340b...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå