Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. veldig krise! Min datter har uheldigvis lånt et smykke av meg som jeg arvet av min døde mor. Smykket er av gull med et hjerteformet anheng. Vanskelig å forklare dette, men hjerte har litt «volum» i seg så det er altså ikke et flatt hjerte.

problemet er at hjertet har blitt tygget på, derfor er den nå helt flat med tannmerker. Lurer på om det finnes noen måte å fikse dette på? Er det mulig å fikse slike smykker? Er det mulig å «blåse» det opp igjen på en måte?

Forhører meg her først før jeg evt tar det med til en gullsmed. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leopu skrev (På 27.9.2023 den 16.23):

Hei. veldig krise! Min datter har uheldigvis lånt et smykke av meg som jeg arvet av min døde mor. Smykket er av gull med et hjerteformet anheng. Vanskelig å forklare dette, men hjerte har litt «volum» i seg så det er altså ikke et flatt hjerte.

problemet er at hjertet har blitt tygget på, derfor er den nå helt flat med tannmerker. Lurer på om det finnes noen måte å fikse dette på? Er det mulig å fikse slike smykker? Er det mulig å «blåse» det opp igjen på en måte?

Forhører meg her først før jeg evt tar det med til en gullsmed. 

tror ikke det. Men de kan kanskje smelte den om og lage et nytt hjerte?

Min datter fikk en gullmedaljong til dåpen, som hun tygget på. Jeg var hos flere gullsmeder, men de kunne ikke reparere. Løsningen ble at jeg kjøpte en ny medaljong som var lik den gamle, og brukte den gamle som innbyttegull.

Anonymkode: 6acaa...425

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...