AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #21 Skrevet 27. september 2023 Hadde de trukket beløpet så hadde det stått på kontoutskriften din, det er ikke noe som forsvinner sånn uten videre. Hvis de deretter tilbakefører da 5000kr så står det også at det er norwegian, hvis det er tilfelle så kan jeg ikke forstå at drt skal være så vanskelig å vise til? Anonymkode: 8acb2...0db
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #22 Skrevet 27. september 2023 Mt3 skrev (1 time siden): Men det er jo banken du har kontoen i som må kunne klare å se hvor pengene har gått og hvor pengene har kommet fra, så om innskudd og uttak ikke stemmer med sum på konto så må jo banken kunne finne ut hva som har skjedd. Har selv opplevd at enkelte innskudd eller uttak av kontoen ikke har vistes på oversikten før det har gått endel dager. Har ringt dnb, men siden det er en slettet reservasjon så kunne ikke de forklare noe i går med 5000 + på konto. De sa at slettede reservasjoner ikke kommer opp i banken, bare pågående reservasjoner og bokførte beløp. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde de trukket beløpet så hadde det stått på kontoutskriften din, det er ikke noe som forsvinner sånn uten videre. Hvis de deretter tilbakefører da 5000kr så står det også at det er norwegian, hvis det er tilfelle så kan jeg ikke forstå at drt skal være så vanskelig å vise til? Anonymkode: 8acb2...0db Det står ikke noe sted at 5000 er tilbake, den dagen var bare reservasjonen slettet. Jeg så bare forskjellen på disponibelt beløp ts Anonymkode: 884f2...8f0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #23 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ringt dnb, men siden det er en slettet reservasjon så kunne ikke de forklare noe i går med 5000 + på konto. De sa at slettede reservasjoner ikke kommer opp i banken, bare pågående reservasjoner og bokførte beløp ts Anonymkode: 884f2...8f0 Leste du linken jeg la ved om hva en reservasjon er? det er ikke en transaksjon. Anonymkode: 8acb2...0db 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #24 Skrevet 27. september 2023 Men det jeg spør om er regnestykket… så noen skrev at jeg kan regne det ut ifra +/- på konto for måneden, men blir ikke det regnestykket feil når jeg viser til dagens disponible beløp - når jeg ikke kan vise til hva jeg hadde på konto 1 sep? AnonymBruker skrev (1 time siden): Leste du linken jeg la ved om hva en reservasjon er? det er ikke en transaksjon. Anonymkode: 8acb2...0db Ja jeg vet forskjellen. Hva er det du mener jeg ikke har fått med meg? ts Anonymkode: 884f2...8f0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #25 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De tok 6440, satte inn 5000, tok på nytt 6440. Dvs jeg mangler 1440 kr. Har kvittering på 6440 kr, men det er ikke registrert noe sted de 5000 jeg fikk inn. De satte inn for lite, for å så trekke avtalt sum igjen. Banken har ikke noe info de kunne gi meg. ts Anonymkode: 43542...0fb Innlegget mitt ble borte i modereringen😠😠 Er du sikker på at du hadde 1450 kr? Kan det være at 1440 kr ble trukket i mellomtiden av noe annet? Taxi, butikk, osv fra før 22.9? For hvis du hadde 10 kr fra 25.9 istedet for fra 27.9 så stemmer jo alt. Eller er du 100% sikker på at du selv ikke har brukt 1440 kr mellom 25 - 27.9 ? Og at det ikke er en sum du har brukt før 22.9? Som ble belastet senere. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det jeg spør om er regnestykket… så noen skrev at jeg kan regne det ut ifra +/- på konto for måneden, men blir ikke det regnestykket feil når jeg viser til dagens disponible beløp - når jeg ikke kan vise til hva jeg hadde på konto 1 sep? ts Anonymkode: 884f2...8f0 Jeg vet ikke hvordan helhetlige kontoutskrifter ser ut nå lengre, men før fikk man en for hele måneden....og en skulle jo tro man kunne få kontoutskrifr fra for eks 1.sep til x dato (27 sep for eks). For isåfall, burde det gå greit. Men usikker på om det går. Anonymkode: 31126...0a8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #26 Skrevet 27. september 2023 Hvis du skal klage så må du ha konkrete transaksjoner å vise til, pluss også lese betingelsene for avbestilling av flybilletter, er du sikker på at du får igjen 100% av pengene med den type billetter du bestilte så avbestilte? Anonymkode: 8acb2...0db 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #27 Skrevet 27. september 2023 Har du spurt banken om de ser det samme som deg, altså at det mangler kr 1440? Anonymkode: 9eb70...76d 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #28 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du skal klage så må du ha konkrete transaksjoner å vise til, pluss også lese betingelsene for avbestilling av flybilletter, er du sikker på at du får igjen 100% av pengene med den type billetter du bestilte så avbestilte? Anonymkode: 8acb2...0db Godt poeng. Hvor mange prosen er 5000 av 6440? Google har visst slutta å forstå mattespørsmål. Men det kan jo være et straffegebyr på x antall prosent som er tatt. Anonymkode: 31126...0a8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #29 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikker på at du hadde 1450 kr? Kan det være at 1440 kr ble trukket i mellomtiden av noe annet? Taxi, butikk, osv fra før 22.9? For hvis du hadde 10 kr fra 25.9 istedet for fra 27.9 så stemmer jo alt. Eller er du 100% sikker på at du selv ikke har brukt 1440 kr mellom 25 - 27.9 ? Og at det ikke er en sum du har brukt før 22.9? Som ble belastet senere. Anonymkode: 31126...0a8 Jeg er helt sikker på at det sto 1440 kr på konto på mandag 25 sep. Fører budsjett, men det kan ikke legges ved som bevis, for det er bare for min egendel på notat på mobil. 10 kr hadde jeg på konto fra i dag, evt i går kveld. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har brukt noe penger, for jeg ligger hjemme med influensa 😂 gjorde et kjøp forrige uke på kiwi på trippel trumf torsdagen, men det var på 4-500 kr. Har ikke hatt noen andre ventende transaksjoner AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hvordan helhetlige kontoutskrifter ser ut nå lengre, men før fikk man en for hele måneden....og en skulle jo tro man kunne få kontoutskrifr fra for eks 1.sep til x dato (27 sep for eks). For isåfall, burde det gå greit. Men usikker på om det går. Anonymkode: 31126...0a8 Ja har hele kontoutskriften, men er vanskelig når jeg ikke vet hvor mye jeg hadde på konto 1 sep 😕 ts Anonymkode: 884f2...8f0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #30 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er helt sikker på at det sto 1440 kr på konto på mandag 25 sep. Fører budsjett, men det kan ikke legges ved som bevis, for det er bare for min egendel på notat på mobil. 10 kr hadde jeg på konto fra i dag, evt i går kveld. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har brukt noe penger, for jeg ligger hjemme med influensa 😂 gjorde et kjøp forrige uke på kiwi på trippel trumf torsdagen, men det var på 4-500 kr. Har ikke hatt noen andre ventende transaksjoner ts Anonymkode: 884f2...8f0 Kan det ha vært en eldre transaksjon? Altså et kjøp du gjorde før 22.9? Eller en automatisk regning av noe slag? god bedring 😅 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja har hele kontoutskriften, men er vanskelig når jeg ikke vet hvor mye jeg hadde på konto 1 sep 😕 ts Anonymkode: 884f2...8f0 Åh, trodde det ville stått! Mener da det gjorde det før da man fikk det på papir 😶 Du får se gjennom kvitteringen og se om det står noe om straffegebyr osv. Kan være at de har tat noen prosenter som kanselleringsgebyr? Anonymkode: 31126...0a8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #31 Skrevet 27. september 2023 Jeg skjønner hva du mener her, men tror ikke det er mulig at de kansellerer reservert beløp og at det ikke er det reserverte beløpet som kontoen din går i pluss igjen. For de har jo aldri trukket beløpet og ført tilbake igjen, kun slettet reservasjonen slik at disponibel saldo har økt tilsvarende reservasjonen igjen. Kan du ha kjøpt noe på nett i dagene før dette skjedde, som har blitt reservert og bokført senere enn antatt? Slik at når du da har brukt penger og reservasjonen fra de andre stedene er gjort, har det gått «mer» ut av konto enn tenkt Anonymkode: 76747...307 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #32 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du skal klage så må du ha konkrete transaksjoner å vise til, pluss også lese betingelsene for avbestilling av flybilletter, er du sikker på at du får igjen 100% av pengene med den type billetter du bestilte så avbestilte? Anonymkode: 8acb2...0db Jeg har ikke avbestilt. Jeg vil fortsatt på tur. Men føler jeg har blitt lurt med 1440 kr, da det skjedde noe da transaksjonen ble brutt (av flyselskapet, vet ikke hvorfor de holder på sånn). Nå er det bokført, men det blir feil, for jeg skulle bare betale 6440 kr. Totalt har de tatt 7880 kr. Men det er ikke registrert noe sted. AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du spurt banken om de ser det samme som deg, altså at det mangler kr 1440? Anonymkode: 9eb70...76d Ja har spurt, men de vet ikke hvilken saldo jeg har hatt pr dag, så de hadde ikke noe svar. AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt poeng. Hvor mange prosen er 5000 av 6440? Google har visst slutta å forstå mattespørsmål. Men det kan jo være et straffegebyr på x antall prosent som er tatt. Anonymkode: 31126...0a8 Straffegebyr på å bestille flybilletter? Anonymkode: 884f2...8f0
SPOCA Skrevet 27. september 2023 #33 Skrevet 27. september 2023 (endret) Jeg har jobbet innen finansbransjen i en årrekke, deriblant med transaksjoner. Det er ikke uvanlig at transaksjoner kan "henge" i systemet. Det er egentlig ikke DnB, men Nets, som har bedre oversikt over dette (Nets utfører mange av betalingsløsningene til DnB). Uansett, jeg ville ha ventet. Transaksjoner kan bli hengende av mange forskjellige grunner, og det kan faktisk ta opp til syv virkedager. Det har litt med systemer som må samkjøres. Dessuten kan det være at f.eks DnBs bankssystem ikke helt har klart å snakke "godt nok" med Nets (dvs selve banken som sådan og betalingsløsningen). Dette er ikke et ukjent problem, og du har nok ikke mistet penger. Jeg ville dog hatt litt is i magen. Endret 27. september 2023 av SPOCA 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #34 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åh, trodde det ville stått! Mener da det gjorde det før da man fikk det på papir 😶 Du får se gjennom kvitteringen og se om det står noe om straffegebyr osv. Kan være at de har tat noen prosenter som kanselleringsgebyr? Anonymkode: 31126...0a8 Men jeg har ikke avbestilt eller kansellert, jeg skal jo fortsatt på tur 🙈 ts Anonymkode: 884f2...8f0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #35 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har ringt dnb, men siden det er en slettet reservasjon så kunne ikke de forklare noe i går med 5000 + på konto. De sa at slettede reservasjoner ikke kommer opp i banken, bare pågående reservasjoner og bokførte beløp ts Anonymkode: 884f2...8f0 Men om reservasjon er slettet skal hele beløpet være frigitt, og hvis det er trukket noe av reservasjon skal det stå bokført. Noe annet er ikke mulig. Så det du altså mener er at banken din har teknisk feil som gjør at de ikke bokfører transaksjoner på din konto? Eller mener du at banken har en teknisk feil som gjør at andre selskaper kan trekke deg for penger utenat det vises på konoten din? Så lenge du mener at det forsvinner penger som ikke bokføres, så er det banken som er den som eventuelt har feil. Men det kan ta noen dager før reservasjoner er synlig slettet. Anonymkode: 7059f...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #36 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Straffegebyr på å bestille flybilletter? Anonymkode: 884f2...8f0 Trodde ts hadde bestilt, penger ble holdt av, og dermed tilbakeført da ts kansellerte og ønsket full refund? Eller? Skal hun ha 6440 kr tilbake på konto og fly gratis da eller? Anonymkode: 31126...0a8
Wedding Skrevet 27. september 2023 #37 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg har ikke avbestilt eller kansellert, jeg skal jo fortsatt på tur 🙈 ts Anonymkode: 884f2...8f0 Sjekk kva som sto på kontoutskriften den 31-08, så har du et korrekt beløp å gå ut ifra. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #38 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men jeg har ikke avbestilt eller kansellert, jeg skal jo fortsatt på tur 🙈 ts Anonymkode: 884f2...8f0 Har de tatt en viss prosent som garanti da? At du betaler 20 % av de reserverte pengene, og resten betaler du når du henter billetter da? Hvor mange kroner har du betalt hos de? Fem tusen eller 6440? Anonymkode: 31126...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #39 Skrevet 27. september 2023 Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du vil frem til? Når en reservasjon blir belastet/bokført så slettes reservasjonen, det stod det i den linken jeg sendte deg. Anonymkode: 8acb2...0db
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #40 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner hva du mener her, men tror ikke det er mulig at de kansellerer reservert beløp og at det ikke er det reserverte beløpet som kontoen din går i pluss igjen. For de har jo aldri trukket beløpet og ført tilbake igjen, kun slettet reservasjonen slik at disponibel saldo har økt tilsvarende reservasjonen igjen. Kan du ha kjøpt noe på nett i dagene før dette skjedde, som har blitt reservert og bokført senere enn antatt? Slik at når du da har brukt penger og reservasjonen fra de andre stedene er gjort, har det gått «mer» ut av konto enn tenkt Anonymkode: 76747...307 Det er jo veldig sant, reservert er jo egentlig ikke trukket selv om saldo endret seg. Men om det du sier stemmer, hvorfor hadde jeg 1440 kr på konto på mandag, og 5000 kr mer på tirsdag. Eller jo ja, om det tilfeldigvis ble trukket 1430 kr mandag kveld…. Men det var ikke noe reservert på konto på mandag (annet enn billettene) Jeg regnet ut hva som har gått inn og ut av konto siden fredag, og det ser sånn ut: Brukt 10 013 kr Satt inn 8664 kr = diff 1349 Men det gir meg jo ingenting da jeg ikke husker hva som var på konto fredag morgen 😂🤦🏼♀️ SPOCA skrev (1 time siden): Jeg har jobbet innen finansbransjen i en årrekke, deriblant med transaksjoner. Det er ikke uvanlig at transaksjoner kan "henge" i systemet. Det er egentlig ikke DnB, men Nets, som har bedre oversikt over dette (Nets utfører mange av betalingsløsningene til DnB). Uansett, jeg ville ha ventet. Transaksjoner kan bli hengende av mange forskjellige grunner, og det kan faktisk ta opp til syv virkedager. Det har litt med systemer som må samkjøres. Dessuten kan det være at f.eks DnBs bankssystem ikke helt har klart å snakke "godt nok" med Nets (dvs selve banken som sådan og betalingsløsningen). Dette er ikke et ukjent problem, og du har nok ikke mistet penger. Jeg ville dog hatt litt is i magen. Okei takk for svar 😊 Siden du god peiling på dette, har du noe forslag til hvordan jeg kan regne meg ut til at det har evt skjedd en feil? Hvordan sette opp et regnestykke 😅 ts Anonymkode: 884f2...8f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå