AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Visste ikke om jeg skulle poste i reiseliv eller her, men valgte her siden det kanskje er her de fleste matglade er. Noe av det beste jeg vet med på dra på ferie er å skjekke ut matbutikken der. Spesielt siden norske matbutikker er så trauste i forhold. Hvilke land synes dere har det mest spennende utvalget? Her er f.eks. noe utvalg fra en butikk i Sveits: https://youtube.com/shorts/m_JLTF1kKRI?si=o2P5PioOaEwIPxPl Anonymkode: 7877d...780 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Tyskland, Sverige og Damnark har stort utvalg. Er kun der jeg har vært i annet enn hjørnebutikken. Der har de ikke plass til allverden. Anonymkode: c43e4...dd9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Både Sverige og Danmark er mye bedre enn Norge. Ble imponert av Skottland og. Anonymkode: be989...d4d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Jeg synes det er bra i Nederland. Gå inn i en hvilken som helst Albert Heijn (størte supermarkedkjeden i landet), og de vil ha alt du trenger og litt til. Mye god spesialmat, ferske bakevarer, kjøtt- og ostedisk osv. Anonymkode: 50513...6ab 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Både Sverige og Danmark er mye bedre enn Norge. Ble imponert av Skottland og. Anonymkode: be989...d4d Hva er spesielt bra i Skottland? Lenge siden jeg har vært der.. Er jo et veldig fint land 🥰 Anonymkode: 7877d...780
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes det er bra i Nederland. Gå inn i en hvilken som helst Albert Heijn (størte supermarkedkjeden i landet), og de vil ha alt du trenger og litt til. Mye god spesialmat, ferske bakevarer, kjøtt- og ostedisk osv. Anonymkode: 50513...6ab Høres kjempebra ut! Elsker sånne butikker. Kan gå og drømme meg bort og faktisk bli inspirert til å lage noe nytt i butikkene. Skjer veldig sjeldent i Norge... 😩 Anonymkode: 7877d...780
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg synes det er bra i Nederland. Gå inn i en hvilken som helst Albert Heijn (størte supermarkedkjeden i landet), og de vil ha alt du trenger og litt til. Mye god spesialmat, ferske bakevarer, kjøtt- og ostedisk osv. Anonymkode: 50513...6ab Jeg digger Albert Heijn! Fantastiske butikker! Anonymkode: 3d6c0...d24
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #9 Skrevet 27. september 2023 Jeg har ikke vært i alle land. Av de jeg kjenner er Nederland og Frankrike høyt på lista, men enkelte dagligvarebutikker i USA overgår alt jeg har besøkt i Europa og Asia. Mexico har også godt utvalg. Anonymkode: 521ab...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 Syns supermarkeder i Spania ofte har meget imponerende utvalg av mat etter min smak. Anonymkode: 3fe77...936 1
Påkrevd Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Visste ikke om jeg skulle poste i reiseliv eller her, men valgte her siden det kanskje er her de fleste matglade er. Noe av det beste jeg vet med på dra på ferie er å skjekke ut matbutikken der. Spesielt siden norske matbutikker er så trauste i forhold. Hvilke land synes dere har det mest spennende utvalget? Her er f.eks. noe utvalg fra en butikk i Sveits: https://youtube.com/shorts/m_JLTF1kKRI?si=o2P5PioOaEwIPxPl Anonymkode: 7877d...780 De største COOP og MIGROS supermarkedene i Sveits er veldig bra med bredt utvalg, og kan minne litt om COOP Obs her hjemme. De har klær, kjøkkenutstyr, leker, kosmetikk osv. i tillegg til mat. Men det skal sies at det er mange mindre og kjedelige butikker også i Sveits. Som Volg og Denner. Det virker mer spennende å gå på butikken i mange land, og det stemmer ofte, men vi blir nok også litt påvirket av at alle varer er "nye og ukjente". Ihvertfall for oss. Det som er tilfelle i mange land, er at det er veldig mange flere spesialforretninger. Slaktere, fiskehandlere, matmarkeder osv. Det er det som gjør det for min del. Hadde dette vært vanlig i Norge, hadde jeg klart meg fint med KIWI for basisvarene. Endret 27. september 2023 av Påkrevd
Djungelvrål Skrevet 27. september 2023 #12 Skrevet 27. september 2023 Et større utvalg gjør jo bare til at alt blir enda dyrere så jeg er ikke interessert. Er jo bare å ta seg en tur til Meny det så ser man at hele butikken er dyrere fordi de har litt bedre utvalg enn på Kiwi. 1
Peanut Skrevet 27. september 2023 #13 Skrevet 27. september 2023 Statene, Italia og Spania for min del. Norge blir jo som et u-land i forhold 1
Ellah Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg synes det er bra i Nederland. Gå inn i en hvilken som helst Albert Heijn (størte supermarkedkjeden i landet), og de vil ha alt du trenger og litt til. Mye god spesialmat, ferske bakevarer, kjøtt- og ostedisk osv. Anonymkode: 50513...6ab Ikke alle Albert Heijn som har like godt utvalg, men de største er fantastiske. Mens jeg bodde der kom det sushidisk med sushikokker på min lokale!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Skrevet 28. september 2023 De store i Nederland er sinnsykt gode. Anonymkode: 4cb65...492
-jk- Skrevet 28. september 2023 #16 Skrevet 28. september 2023 Djungelvrål skrev (18 timer siden): Et større utvalg gjør jo bare til at alt blir enda dyrere så jeg er ikke interessert. Er jo bare å ta seg en tur til Meny det så ser man at hele butikken er dyrere fordi de har litt bedre utvalg enn på Kiwi. Enig, og så er butikker med enormt utvalg også svært store. Dermed tar det lang tid å handle. Jeg foretrekker kompakte butikker med mindre utvalg og lavere priser. Og høy kvalitet på frukt- og grønt-avdelingen. Jeg handler innimellom på Nordby Supermarket, men det er jo et timeslangt prosjekt så ikke noe jeg hadde orket i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #17 Skrevet 28. september 2023 Finland og Sverige. Anonymkode: ae6d3...571
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #18 Skrevet 28. september 2023 Frankrike. Var i en enorm matbutikk der, og utvalget var helt magisk, og så mye økologisk mat. Vi leide leilighet i nærheten, og grunnet det gode utvalget i butikken, så lagde vi noen måltider i leiligheten. Ellers pleier vi å gå ut å spise alle middager. Har og vært mye i Spania, og synes butikkene der og er bra, men de slår ikke den i Frankrike. Anonymkode: 61f2a...3a8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #19 Skrevet 28. september 2023 Av de landene jeg har vært i er det definitivt usa. Anonymkode: 070a5...3b1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #20 Skrevet 28. september 2023 Djungelvrål skrev (20 timer siden): Et større utvalg gjør jo bare til at alt blir enda dyrere så jeg er ikke interessert. Er jo bare å ta seg en tur til Meny det så ser man at hele butikken er dyrere fordi de har litt bedre utvalg enn på Kiwi. Dette ernikke noe jeg har merket. Handler ofre på hypermat i Charlottenberg. Er vel Nordens største husker jeg rett. Mye billigere enn andre butikker. I Norge er store butikker dyrere, men i utlandet det stiller nok det seg anderledes. I såfall min erfaring. Anonymkode: c43e4...dd9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå