Gå til innhold

Er Egypt trygg for ferie ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aldri i verden om jeg kommer til å støtte et land med sånne møkkaholdninger med ei eneste jæ*** krone.

Anonymkode: 6d67f...771

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 11.31):

Jeg har 2 venninner som reiste dit med barn. Begge to ble seksuelt trakassert med engang de viste seg utenfor hotellet. Egypt er kjent for å trakassere kvinner , også tildekkede egyptiske kvinner. 

Anonymkode: 7f867...e10

Det skjedde med oss også. Skal aldri tilbake. 

Anonymkode: ccfc7...2b6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 11.07):

Set sier absolutt alle kvinner jeg kjenner som har reist sit, alle i par. 

Jeg reiser alene og de sier jeg aldri mpøå dra til Egypt.

Når mandag i tillegg hvet hvor urolig det er der. Så hadde ikke tanken vært der engang.

Men ser det er billigere dit enn andre vinterdestinasjoner.

Anonymkode: ecfe7...a3b

Det er to grunner til at det er billigere enn andre vinterdestinasjoner:

1) Det er kortere dit fra Europa enn andre vinterdestinasjoner

2) De har selv klart å jage bort masse turister pga mange negative opplevelser blant kvinnelige turister - bare se denne tråden. Sannelig er det en grav egyptiske menn har klart å grave helt alene!

I tillegg kommer selvsagt at det generelt er ustabilt politisk/sikkerhetsmessig. 
Fryktelig synd, for det er så mye å oppleve i Egypt. Men det er bare ikke verdt det, og for meg er det 100% uaktuelt, selv om jeg har tre gutter.
Hadde ALDRI drømt om å ta med døtre dit, hvis jeg hadde hatt noen. 

Anonymkode: 17f6d...a69

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 13.12):

Selv om dette selvfølgelig er tragisk, er sjansen minimal for at noen slikt skal skje deg. Det er sikkert millioner av mennesker som bader i Egypt hvert år.

Anonymkode: 95c69...b73

Hai er ikke akkurat hovedproblemet med Egypt. 

Anonymkode: 17f6d...a69

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 15.39):

Det er ikke trygt utenfor hotellområdet engang, spesielt ikke for jenter og kvinner. To mannlige bekjente av meg ble lurt inn i en turistbutikk som selger typisk juggel og piratkopier, de ble truet av fire menn til å kjøpe ting der. 

Anonymkode: 9a702...60c

Næh!! Så spennende, gleder meg til det norske kultureksperimentet gir oss slike opplevelser i Norge.

Anonymkode: f932d...f8a

Skrevet

Var i Makadi Bay på et all inclusive hotell. Jeg, mannen min og vår datter på 16. For et stress! Selv med barnearmbånd på seg, tilbød kelnere henne alkohol rett foran faren! Bare mannlige ansatte på hele hotellanlegget, og å gå tilbake på rommet for å hente noe på dagtid var risikosport. Der var det mannlige ansatte som stelte rommene og tilbød meg sine «tjenester» uten å blunke. Både jeg og datteren vår ble behandlet som små horer og forakten de følte for hvite vestlige kvinner var dårlig skjult. Å gå utenom hotellområdet ble vi sterkt frarådet og det stod bevæpnede vakter ved portene. Makan til kultur!

Men snorklingen var fantastisk da….

Bare 1 måned etter at vi dro hjem begynte revolusjonen i landet. Har også vært i Tunisia og begge disse to landene drar jeg aldri tilbake til. 

Anonymkode: aa1dd...d37

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 13.07):

Sharm el sheik er helt perfekt om du bare skal ha sol, varme og snorkle. 

stor forskjell på å reise dit og til cairo

Anonymkode: 8a9ff...7d7

Det er absolutt IKKE perfekt😂 Selv om du bare ligger på stranden så er det ekle innpåslitene folk som ikke lar deg være i fred. Og hva er poenget med å reise om du ikke skal forlate hotellet?

Anonymkode: 2b4c0...e6e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 20.59):

Nå får du gi deg! Har du vært der selv? Jeg har vært der mange ganger, både sommer og vinter, både i Kairo, Hurghada, Sharm El Sheikh og andre mindre turistpregede steder. Med både vett og sunn fornuft er det ikke er problem å feriere der! De har også et eget turistpoliti, de går langt for å sørge for turisters trygghet. 

Anonymkode: dca9d...c63

Hjelper ikke med vett og fornuft i dette landet der! De bare lurer, har null respekt for kvinner, og da hjelper det ikke med vett og fornuft! Aldri i verden skal jeg tilbake! 

Anonymkode: 2b4c0...e6e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Var nettopp et terrorangrep der mot israelske turister. Tror generelt Egypt er et land jeg ikke ville reise til nå, men den ustabilitet i området og kjente islamisttendenser i samfunnet

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...